logo

GRYNAPLUS

Ładowanie...

grynaplus
icon-badge

Blog

Znajdują się tu wszystkie artykuły napisane przez naszych użytkowników!

6

Nieska

1 tydzień temu

Gothic 1

Gothic 1 jest to pierwsza część grier wydana w 2001 roku stworzona przez Piranha Bytes opowiadana ona o przygodach bezimiennego który zostaje zesłany do koloni karnej znajdującej się w górniczej dolinie na wyspie Khorinis gdzie rozgrywa się cała pierwsza część gry Gothic 
Aby uniemożliwić ucieczkę więźniom stworzono magiczną barierę do której można było wejść ale nie można było już jej opuścić. Doszło jednak do zakłócenia zaklęcia które rozrosło się ponad oczekiwania magów którzy również zostali uwięzieni w górniczej dolinie. Sytuacja bardzo szybko wykorzystali więźniowie którzy wzniecili bunt, zabijając strażników oraz przejmując władze nad całą kolonią.
Fabuła
Przed zrzuceniem bezimiennego do koloni karnej dostaje list który ma przekazać do arcymistrza magów ognia w zamian za będzie mógł odebrać nagrodę od magów ognia 
Rozdział I Witamy w koloni 
Naszym głównym celem jest tutaj dołączenie do jednego z trzech obozów założonych przez skazańców.
Stary obóz
Jest to najstarszy z wszystkich obozów.
Przywódcą starego obozu jest Gomez.
Gomez jest twardym dyktatorem oraz megalomanem.
Jest to jedyny obóz handlujący z królem.
W środku znajduje się siedziba magów ognia
Jednak nie zostaniemy tam wpuszczeni aż nie będziemy członkiem któregoś z obozów
Lub zapłacić 1000 bryłek rudy strażnikowi bramy Thorusowi
Aby dołączyć do starego obozu musimy przejść test zaufania zlecany przez Diego
Jest to dość proste zadanie wystarczy udać się do starej kopalni i odebrać od lasa listę zamówień.
Oraz zdobyć poparcie ludzi z obozu.
Postacie u których można zdobyć poparcie
Zły trzeba wykonać zadanie zaginiony strażnik i oddać amulet
Rączka wystarczy nauczyć się od niego umiejętności złodziejskiej 
Świstak należy kupić dla niego miecz nie zdradzając dla kogo ma być miecz 
Dexter trzeba wykonać zadanie receptura bractwa 
Scatty należy stoczyć walki na jego arenie 
Thorus chce on pozbyć się z obozu członka nowego obozy mordraga 
Fisk jeżeli gracz pozbędzie się mordraga siłą
ten nie będzie zadowolony i karze znaleźć nowego pasera
Po uzyskaniu odpowiedniego poparcia zostaniemy wpuszczeni przez Thorusa do zamku i będziemy mogli spotkać się z Gomezem należy u niego powołać się na kontakty w innych obozach nie wspominając 
Y'Berniona wtedy Gomez przyjmuje nas do obozu i otrzymujemy gildię Cienia
Nowy obóz
Nowy obóz nie ma jednoznacznego przywódcy jednak znajdujące się w obozie Gildie mają swoich przywódców
Ich celem jest uzbierania kopca rudy który magowie wody planują wysadzić by zniszczyć magiczną barierę.
Najlepszym sposobem na dostanie się do obozu jest dogadanie się z Mordragiem 
Wskazuje on bohaterowi drogę do nowego obozy oraz pomaga zabić po drodze stworzenia dając nam doświadczenie.
Po dotarciu do obozu przekazuje nam pierścień dzięki któremu możemy zobaczyć się z przywódcom szkodników Laresem.
Bohater może dostać się do Lasesa również 
rzucając na jego ochroniarza zaklęcie uroku lub snu.
Aby dołączyć do nowego obozy bezimienny musi zdobyć zaufanie Laresa można to zrobić przez wykonanie zadanie Laresa handlarz zielem aby wykonać to zadanie należy porozmawiać z baalem Isidro który przebywa w karczmie na jeziorze.
Bezimienny nie zostanie jednak wpuszczony do środka ponieważ do karczmy mogą wejść tylko krety i szkodnicy może wejść do środka dając 100 bryłek rudy lub zdobywając strój kreta gdy bezimienny w następnych rozdziałach będzie najemnikiem lub magiem wody też będzie mógł wejść do karczmy bez problemów.
Kolejną możliwością zdobycia zaufania jest oddanie Laresowi listu od lana przed oddaniem go Diego w ramach testu zaufania
Oddanie listu Laresowi nie będzie miało negatywnych konsekwencji w starym obozie i nadal będzie można tam dołączyć.
Lares dopisze do listu dopisze kilka rzeczy i powie żeby zanieść listę do starego obozu.
Po poinformowaniu go o wykonaniu zadania jeszcze bardziej wzrośnie nam reputacja w nowym obozie.
Po zdobyciu 5 poziomu możemy dołączyć do nowego obozu i otrzymać gildię szkodnik. Po dołączeniu do szkodników Mag wody Cronos wręczy bezimiennemu amulet kuriera magów wody dzięki czemu będzie można wejść do zamku w starym obozie.
Obóz Bractwa
Członkowie tego obozu wierzą w istnienie śniącego który ma pomóc im wydostać się z koloni karnej.
Obóz znajduje się na bagnie przywódcą Bractwa jest Y'Bernion
Obóz Bractwa główne zyski zdobywa z handlu bagiennym zielem rosnącym na bagnach z innymi obozami 
Dołączenie do obozu bractwa
Aby dołączyć do obozu bractwa trzeba zdobyć poparcie przynajmniej 4 guru jednak nie to guru musi się do nas pierwszy odezwać żeby z nim rozmawiać 
Baal Namib aby zdobyć jego poparcie należy porozmawiać z Lesterem pójść z nim w dowolne miejsce w obozie i zapytać o poparcie Baal namiba wrócić z Lesterem i powiedzieć że porzuciliśmy wiarę w innych Bogów i wierzymy w śniącego
Baal Orun aby porozmawiać z Baal Orunem należy wykonać zadanie zastępstwo dla Ghorima wtedy zleci nam zadanie zbiory bagiennego ziela
Baal Tondral należy wykonać zadanie nowi wyznawcy dla Bractwa 
Baal Cadar należy uśpić jednego z jego uczniów zaklęciem snu
Baal Tyon należy wykonać zadanie w nowym obozie pozyskiwanie klientów a w nagrodę wybrać pomoc w dołączeniu do Bractwa 
Zaproponować wypalenie skrętu zewu nocy i wysłuchać wizji Baal Tyona 
Po zdobyciu 5 poziomu i poparcia minimum 4 guru możemy dołączyć do obozu bractwa i otrzymać gildię nowicjusza
W przypadku dołączenia do starego lub nowego obozu zostaniemy wysłani na Bagna żeby sprawdzić co planuje Bractwo
Ostatecznie niezależnie od wyboru Gildi musimy porozmawiać z Lesterem który pozwoli nam zobaczyć się z Y'Bernionem 
Kończąc rozdział I
Rozdział II Gniazdo pełzaczy
Y'Bernion zleca nam zdobycie kamienia ogniskującego i otrzymujemy mapę z wskazanym miejscem kamienia gdy już zdobędziemy kamień ogniskujący zanosimy go Cor Kalomowi dowiadujemy się że Bractwo przygotowuje się do przyzwania śniącego potrzeba jednak czegoś silniejszego niż wydzielina pełzaczy i udajemy się do starej kopalni gdzie zabijamy królową pełzaczy i zabieramy jaja po czym oddajemy je Cor Kalomowi. 
Po wykonaniu zadania w zależności od wyboru Gildi możemy otrzymać awans
Stary obóz można awansować z cienia na strażnika lub maga ognia
Nowy obóz można awansować z szkodnika na najemnika 
Obóz Bractwa można awansować z nowicjusza na strażnika świątynnego 
Następnie jesteśmy świadkami nieudanego przywołania śniącego po czym kończymy rozdział II
Rozdział III starożytna magia 
Po nieudanym przywołaniu śniącego dowiadujemy się że w wizji był ork co może oznaczać że droga do wolności jest na terenie orków.
Udajemy się na cmentarzysko orków by wesprzeć Baal Lukora jednak po nieudanym szukaniu Baal dostaje szału i atakuje nas nie zostawiając nam wyboru trzeba go zabić.
Y'Bernion ma się źle po nieudanej próbie przyzwania śniącego mimo naszych prób umiera a przywódcą Bractwa zostaje Cor Angar wyjawia on że śniący jest Demonem i nie można pozwolić go przebudzić Prosi o szukanie ratunku w planie ucieczki magów wody. 
Natomiast Cor Kalom postanowił przebudzić śniącego i opuścił Bractwo 
Po dotarciu do magów wody ich przywódca Saturas zleca nam odnalezienie pozostałych kamieni ogniskujący.
Jeżeli jesteśmy najemnikami i posiadamy 15 poziom po wykonaniu zadania możemy zostać magiem wody.
Rozdział IV Xardas
Według planu magów wody do wysadzenia kopca potrzebna będzie potrzebna pomoc magów ognia jednak po dotarciu do nowego obozu dowiadujemy się że Gomez kazał wymordować wszystkich magów ognia po tym jak ci sprzeciwili się atakowi na wolną kopalnie należącą do nowego obozu.
Dodatkowo jeśli byliśmy członkiem starego
Obozu zostajemy z niego wyrzuceni.
Jedynym ratunkiem w tej sytuacji zostaje nekromanta Xardas on jednak mówi że wysadzenie kopca rudy nic nie da zleca on nam porozmawiać z wygnanym szamanem orków. Od teraz głównym celem jest dostanie się do świątyni śniącego znajdującą się w mieście orków.
W tym celu musimy zdobyć Ulu-Mulu dzięki czemu wejdziemy bez walki do miasta orków 
Rozdział V strażnicy portalu
W tym rozdziale musimy zabić wszystkich strażników śniącego gdy docieramy do ostatniego okazuje się że jest za silni.
Xardas mówi że potrzeba nam lepszy miecz Uriziel oraz zdobywamy również lepszy pancerz. Konieczne jest jeszcze naładowanie miecz w tym celu teleportuje my się do magów wody i przy pomocy jedynego maga ognia który przeżył Milena ładujemy Uriziel z kopca rudy.
Rodział VI Leżę Śniącego
W tym rozdziale pokonujemy wyznawców śniącego przebijamy serca kapłanów śniącego i w ten sposób pokonujemy śniącego i niszczymy magiczną barierę kończąc grę.
 
 
 
 
 
 
 

0 Komentarzy

© Copyright GrynaPlus.pl 2018-2022