grynaplus

GRYNAPLUS

Ładowanie...

grynaplus

GrynaPlus

banner-badge

Blog

Znajdują się tu wszystkie artykuły napisane przez naszych użytkowników!

11

Iwo6443431

3 lata temu

Grand Theft Auto SA

GTA San Andreas (Grand Theft Auto: San Andreas) to gra akcji — przygodowa z otwartym światem opracowana przez Rockstar North i wydana przez Rockstar Games, która została wydana 26 października 2004 roku. Jest powszechnie uważana za najlepszą grę Grand Theft Auto i jedną najlepszych gier z otwartym światem w historii. Był to na swój czas jeden z największych kamieni milowych w historii gier wideo. Tak więc główną podstawą istnienia tego artykułu jest moje pragnienie nostalgii za tą grą, ponieważ była to jedna z pierwszych gier wideo, w jakie kiedykolwiek grałem, a po drugie, aby sprawdzić, czy ta gra nadal działa w dzisiejszych czasach gier wideo.

Chciałbym rozpocząć ten artykuł od historii gry. Historia GTA San Andreas jest bardzo przyjemna. To naprawdę wspaniałe przeżycie. Może nie są to najbardziej emocjonujące historie Rockstara w porównaniu z Red Dead Redemption, Red Dead Redemption 2, Max Payne 3 czy Grand Theft Auto 4, ale jest to historia niezapomniana sama w sobie. Jest to prosta historia, która prowadzi przez stan San Andreas, fikcyjną wersję Kalifornii, a tym samym przedstawia nam wiele ciekawych postaci podczas naszej długiej podróży. W grze jest dużo dobrego humoru, choć niektóre z nich są trochę banalne, można się tego spodziewać ze względu na duży zakres fabuły i ogromną liczbę dialogów, jakie oferuje ta gra. Nadal czuję szok, kiedy widzę fabułę i atmosferę tej gry i zdaję sobie sprawę, że była to gra z ery PlayStation 2. Atmosfera tej gry nadal świetnie się utrzymuje i jest nawet lepsza niż wiele współczesnych gier wideo z otwartym światem. To dzięki niesamowitemu tekstowi Dana Housera i niesamowitym występom aktorów głosowych.

Czuję, że istnieje wyraźny związek, dychotomia, jeśli wolisz, między powagą a głupotą w opowiadaniu historii. Na przykład na początku gry, kiedy wracamy do dzielnicy Carla Johnsona. Widzimy Carla w emocjonalnej rozpaczy, kiedy po pięciu latach wchodzi do swojego starego domu. Słyszymy dalekie echa jego siostry i jego zmarłego brata Briana, czas, w którym życie CJ było proste. Ale potem, kiedy przyjeżdżamy do San Fierro po tym, jak brat Carla Sweet zostaje zamknięty, zaczynamy spotykać wiele postaci pobocznych z komiksów i ogólnie atmosfera w grze staje się komediowa i beztroska po tym wydarzeniu. Dla mnie to jedno z najsilniejszych, jeśli nie najsilniejsze narzędzie, które sprawia, że ​​historia tej gry jest tak wyjątkowa. Jest o wiele lepszy niż Grand Theft Auto: Vice City i Grand Theft Auto 3. To jedna z moich ulubionych rzeczy z gry.
Poboczne postacie w tej grze są niesamowite. Są niesamowici. Moim zdaniem są jedną z najlepszych postaci pobocznych w grze Rockstar, jeśli nie najlepszymi. Nie powiedziałbym, że mają ich dużo, ale mimo to wywierają na ciebie wpływ. Większość postaci pobocznych zostawia po tobie emocjonalny ślad. Masz facetów takich jak Big Smoke i Ryder, którzy we wczesnych etapach gry okazali się być całkowicie lojalni wobec Carla i Sweeta, dopóki nie zostanie ujawnione, że to oni byli ludźmi, którzy stali za śmiercią swojej mamy, pozostawiając wielki ślad zdrady w Carlu. Moimi ulubionymi postaciami pobocznymi są Mike Toreno i Wu Zi Mu. Tylko ewolucja relacji między Carlem i Mike'iem Toreno, jak Carl kontynuował dla niego misje samobójcze, aby mógł zobaczyć, jak jego brat ponownie nienawidzi Mike'a w procesie do poczucia pokory po tym, jak Toreno faktycznie dotrzymuje obietnicy zdobycia brata Carla Słodko z więzienia. Te same uczucia Carla dotyczące Toreno przeniosły się na mnie w najbardziej płynny sposób. Wu Zi Mu to także niesamowita postać poboczna. Jeśli się nad tym zastanowić, Wu Zi Mu i Cesar Vialpando byli najbardziej lojalnymi ludźmi. Gdyby nie Wu Zi Mu, Carl nie dostałby inwestycji, które otrzymał w Las Venturas. Po tym masz tak wiele innych postaci pobocznych, których możesz doświadczyć. Nie zdziwiłbym się, gdyby inni ludzie mieli swoją ulubioną postać poboczną. To tylko pokazuje, jak wspaniałe i różnorodne są postacie poboczne w tej grze.

Jeśli mam jednym słowem opisać historię tej gry tematycznie, to jest nią lojalność. Moim zdaniem fabuła gry kładzie duży nacisk na lojalność. Uważam Carla za bardzo samolubną postać. Ale pokrewny. Całe życie chciał zrobić coś wielkiego. Dokładniej, chciał zarobić duże pieniądze. Coś, co było większe niż środowisko getta, w którym mieszkał, lub co mogło mu zapewnić. Był wielką rybą w małym stawie, ale jego umysł był dla mnie wciąż mały. Postawił swoje egoistyczne pragnienia na pierwszym miejscu, zamiast dbać o otoczenie, tak jak powiedział jego brat Sweet, co moim zdaniem jest całkowicie naiwne. Gra zasadniczo obraca się wokół egoistycznej osobowości Carla i naiwności Sweeta, a oboje pracują razem i rozwiązywają swoje różnice, mszcząc się na tych ludziach, którzy byli wobec nich nielojalni, jak Ryder i Big Smoke.
Ogólnie fabuła gry jest niesamowita ze świetnymi postaciami pobocznymi, fabułą, muzyką i atmosferą. Jedną z rzeczy, w których gra ma ogromny problem, który można skrytykować, jest to, że ogromne ambicje gry w atmosferze często grają na własną szkodę. To się zmienia
atmosfera tak bardzo sprawia, że ​​zapominasz o wszystkich poprzednich nierozwiązanych kwestiach w całej fabule aż do momentu. W przeciwieństwie do Grand Theft Auto: Vice City i Grand Theft Auto 3, gry, które miały spójną atmosferę we wszystkich swoich fabułach, ale to nie znaczy, że są lepsze niż fabuła GTA San Andreas, ponieważ historia San Andreas jest z pewnością o wiele lepsza i bardziej ambitna niż te gry .

Jeśli chodzi o muzykę w swoich grach wideo, Rockstar Games zawsze zapewnia. Stacje radiowe są szczegółowe i wypełnione świetną muzyką z dużą różnorodnością gatunków muzycznych. Gra zawiera muzykę jamajską i dancehall w K-JAH West, Soul, Funk, Rhythm and Blues w Bounce FM, Master Sounds i CSR Radio, Gangsta Rap i G Funk w Radio Los Santos, East Coast Hip Hop, Boom Bap w Playback FM, Country K Rose, European Dance Music, house i muzyka elektroniczna w San Fierro Underground Radio. Masz stacje radiowe, takie jak Radio X, w większości prezentujące Mainstream Rock z domieszką heavy metalu i innych podgatunków rocka. Dostali klasyczne utwory, takie jak Welcome to the Jungle Guns n Roses. Moją ulubioną piosenką z tej stacji radiowej jest Killing in the Name Of w wykonaniu Rage Against the Machine. To świetny utwór z niesamowitym gitarowym riffem. K DST to fantastyczna stacja radiowa z klasycznym rockiem. Utwory takie jak A Horse With No Name by America, Eminence Front by The Who i wiele innych. Biorąc pod uwagę wszystkie świetne stacje radiowe w tej grze, muszę powiedzieć, że moje 3 ulubione stacje radiowe to Radio Los Santos, Playback FM i K DST. Radio Los Santos jest z pewnością jedną z najlepszych, jeśli nie najlepszymi stacjami radiowymi w całej serii Grand Theft Auto. Nawet jedno radio nie zbliża się do jakości utworów w tym radiu. Masz piosenkę od Tupaca Shaukara. Masz dwa utwory z N.W.A. Potem masz utwory od Ice Cube, DOC, Da Lench Mob, Dr Dre. W tym radiu jest tak wiele klasyków, że nie mogę pojąć, że Rockstar był w stanie licencjonować wszystkie te utwory, aby zbudować atmosferę gry. Chociaż Playback FM nie jest tak blisko pobicia Radio Los Santos, nadal jest świetnym radiem. Mam na myśli takie utwory jak The Godfather Spoonie Gee, Slick Rick’s Children’s Story i Gangstarr’s BYS. Są utwory od Public Enemy, Erica B i Rakima. Wszystkie te radia wykonały swoją pracę niesamowicie dobrze, będąc bardzo ważnym modułem dla atmosfery gry. Kiedy byłem w Los Santos słuchałem Radia Los Santos, podczas gdy w San Fierro słuchałem Playback FM, ponieważ bardziej pasowało do atmosfery tego miasta. Będąc w Las Venturas i na jego obrzeżach najczęściej słuchałem K DST.

Otwarty świat w tej grze jest niesamowity i oszałamiający. Jasne, technicznie grafika trochę się zestarzała, ale jeśli chodzi o atmosferę, nadal się trzyma i jest lepsza niż inne gry Triple A nowszych generacji, takie jak Watch Dogs 1, Sleeping Dogs, Watch Dogs 2, Mafia 3 , Just Cause 2, Just Cause 3 itd. To może być najlepszy otwarty świat ze wszystkich gier Grand Theft Auto. Jednym z głównych czynników, które sprawiają, że otwarty świat tej gry jest tak niesamowity, są różne lokalizacje i możliwość wyraźnego wyróżnienia każdej lokalizacji za pomocą atmosferycznych elementów, takich jak muzyka, pogoda, cykle dnia i nocy itp. Grę można zasadniczo podzielić na pięć części pod względem lokalizacji.

Już na początku gry leczymy się w Los Santos, a konkretnie w Ganton, miejscu, które widziało lepsze czasy. Ma gorącą passę, by być głównym terytorium Rodzin, gangiem prowadzonym przez brata Carla, Sweeta. Środowiska tego obszaru wyglądają na bardzo surowe i surowe, co oznacza, że ​​jest to skrajny przykład środowiska getta. Domy tutaj wyglądają na małe i tanie. Te same warunki można zastosować do terytoriów gangów należących do Ballas, jednego z długoletnich rywali The Families. To samo dotyczy Vagos i Los Hermanos, które mają najgorsze, najtańsze środowiska w historii, ale kiedy wyjdziesz poza terytoria gangów, zobaczysz bardzo czyste, zmodernizowane Los Santos, zwłaszcza obszar Vinewood, fikcyjny Hollywood gry jest super czysty. Na tych terenach są dobrze utrzymane drzewa, drogi też wyglądają naprawdę świetnie.
Następny obszar, który widzimy, to przedmieścia Los Santos. Obrzeża są bardzo spójne pod względem wizualnym. Jest to również obszar, w którym gra pokazuje swoje złe starzenie się od strony technicznej grafiki. Tekstury wzgórz i drzew wyglądają naprawdę dziwnie w pobliżu ich krawędzi. Masz kilka fajnych miejsc, takich jak Mount Chiliad i Angel Pine. Na obrzeżach są też małe miasteczka, które są do siebie bardzo podobne. Mają Ammu Nation i kilka domów, które można kupić, ale nie oferują zbyt wiele. Ogólnie jest to mój najmniej ulubiony obszar w grze. Wygląda na to, że powstał jako łącznik między Los Santos, San Fierro i Las Venturas. Ale mimo wszystko nadal mi to nie przeszkadza. Nawet najgorszy obszar w tej grze mnie nie zawodzi. Nie przypomina San Fierro czy Las Venturas, ale nadal jest dobry sam w sobie. Następnie jedziemy do San Fierro, fikcyjnej wersji San Francisco. To chyba mój ulubiony obszar w grze. Ma bardzo czystą strukturę. Rzeczy nie wydają się zbyt tanie. Nie wydaje się obrzydliwie bogaty w swojej strukturze jak Las Venturas, ale z pewnością jest lepszy niż Los Santos.

Podsumowując, klasyka gatunku, która nadal bije na kolana konkurencje (tak jak gta 5)

0 Komentarzy

Ostatnie wpisy