grynaplus

GRYNAPLUS

Ładowanie...

grynaplus

GrynaPlus

banner-badge

Blog

Znajdują się tu wszystkie artykuły napisane przez naszych użytkowników!

8

kreathor5

2 lata temu

Najlepsze zawieszenia w SCRAP MECHANIC

Najlepsze i najoptymalniejsze typy zawieszeń w grze Scrap Mechanic można podzielić na:
-Oś wahliwa
-Niezależne zawieszenie 2 osiowe
-Niezależne zawieszenie 3 osiowe
-Dwa sztywne mosty
-Sześć sztywnych mostów na wahaczu wózkowym (3 osiowe)

 

 


1. Oś wahliwa


 

Charakteryzuje się całkowitą sztywnością zawieszenia.

Wykonuje obrót zawieszenia na planie okręgu, czyli tak, że jakbyśmy rysowali cyrklem okręg
jedna nieruchoma część cyrkla stoi w jedym miejscu, natomiast druga rysuje okręg. Zawieszenie działa dobrze
jedynie przy powolnej jeździe, przy szybszej pojazd zaczyna podskakiwać a zawieszenie może sie zbugować.

W jego budowie polecam dać mu jakieś ograniczniki, w przeciwnym razie oś może podczas trawersu
albo bardzo gwałtownego skrętu przekoziołkować o 180* i nieuniknione będzie użycie podnośnika
do postawienia pojazdu.

Do jegu budowy potrzebujemy:
-4 rurek kolankowych
-4 rurek prostych
-1 rurka 3 ramienna
-2 kół
-5 łożysk

Ewentualnie zamiast tych wszystkich rurek:
-Jakikolwiek blok np: drewna (jednak to może nie wyglądać tak estetycznie :D)

 

Jego wahliwość (wykrzyż) jest całkiem dobry, należy jednak zaznaczyć, że wahliwa oś może być tylko jedna w 
pojeździe, inaczej zawieszenie zrobi coś takiego:

 

Kilka zdjęć prezentujących prace i możliwości zawieszenia:




 

 

 

 

2. Niezależne zawieszenie 2 osiowe


 

 


Charakteryzuje się dużą miekkością, jednak jest bardzo podatne na bugi i wymaga sporo materiałów
jego wahliwość również nie jest obfita, jego największą zaletą jest bardzo dobre prowadzenie po długich dystansach.

Do jego budowy potrzeba:
-4 amortyzatorów (najlepiej tych długich)
-około 24 rurki kolankowe
-około 16 rurek prostych
-cztery 3 lub 4 ramienna rurka
-4 koła
-28 łożysk

Oczywiście ewentualnie zamiast rurek można zastosować jakiś blok

 

Usterki tego zawieszenia dzieją sie zazwyczaj przy skokach z dużych wysokości, wahacze potrafią się zgiąć
poza zakres działania amortyzatora i przez to pojazd zacznie sie kręcić w kółko jak płyta w napędzie :D

Kilka zdjęć prezentujących jego działanie:




 

 

 


3.Niezależne zawieszenie 3 osiowe


 

Charakteryzuje sie bardzo dużym tylnym wykrzyżem, jest bardzo skomplikowane, trudne w budowie. Odwdzięcza sie za to
Działaniem, tylny wózek jest zrobiony na dwóch równoległych względem pojazdu wahaczach, do których są przymocowane
amortyzatory, które są przymocowane do wahaczy, a wahacze do kół

Działa ono zarówno w terenie jak i na płaskich terenach, doskonale radzi sobie w szybszej jak i w wolniejszej jeździe

Do budowy potrzebujemy:
-około 32 rurki proste
-około 50 rurek kolankowych
-6 rurek 3 lub 4 ramiennych
-6 kół
-około 36 łożysk

Oczywiście można zamiast rurek użyć bloku

 


Jego najczęstrze usterki są związane ze zbyt mocną, gwałtowną zmianą geometrii zawieszenia przez co
amortyzator utyka poniżej wahacza i zawieszenie się może zablokować albo zbugować tak, że pojazd zacznie
wibrować i latać wokół własnej osi.

Zdjęcia prezentujące jego działanie:






 

 

 

 


4.Dwa sztywne mosty


 


Bardzo proste i całkiem skuteczne zawieszenie, działa ono na 2 amortyzatorach, na których końcu jest kolanko
z łożyskiem, które odpowiada za wahanie zawieszenia. Trzeba pamiętać o dostosowaniu masy pojazdu do amortyzatorów, 
nie lubią one dobrze krzyżować zawieszenia gdy masa pojazdu jest nieodpowiednia do żadnych zakresów ich regulacji

Radzi sobie dobrze zarówno w terenie jak i na długich płaskich dystansach, lecz nie aż tak dobrze jak zawieszenie poprzednie

Do budowy wystarczy użyć:
-12 rurek prostych
-4 amortyzatorów
-12 rurek kolankowych
-12 łożysk

Ewentualnie zamiast rurek można użyć bloku

 

Ma mało wad, jedyną z nich jest podskakiwanie przy większych prędkościach, rzadko kiedy dochodzi
do zbugowania zawieszenia

Zdjęcia prezentujące jego pracę:


 

 


5.Sześć sztywnych mostów na wahaczu wózkowym (3 osiowe)


 

Wyróżnia się mniejszym skomplikowaniem niż 6 osiowe niezależne i mniejszą awaryjnością, podobnie jak niezależne z
dwoma osiami z tyłu ma wahacz równoległy do pojazdu, który ma taką samą konstrukcję. Jest zamontowany do amortyzatorów,
a amortyzatory do sztywnego mostu, który ma dodatkowy stabilizator, aby mosty nie rozjeżdżały się na boki, tylko pracowały w równej
linii.

Działa ono najlepiej w terenie, ale większymi prędkościami też da sie bez większego problemu poruszać.

Do budowy potrzeba:
-około 50 prostych rurek
-około 30 rurek kolankowych
-6 kół
-około 28 łożysk
-6 amortyzatorów (2 duże i 4 małe)

Zamiast rurek można użyć bloku, ale nie polecam bo może się często coś blokować

 


Mało jest sytuacji gdzie zawieszenie się zbuguje lub zepsuje, najczęstrzą awarią jest zaklinowanie
się mostu nad ramą naszego pojazdu

Kilka zdjęć prezentujących zawieszenie:




 

 


Dziękuję za przeczytanie artykułu do końca. Mam nadzieję, że czegoś o grze Scrap Mechanic oraz kilkoma rodzajami
zawieszeń się dowiedzieliście, za wszystkie błędy przepraszam. Jest to mój pierwszy artykuł więc mogło się pare zdarzyć

:D

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0 Komentarzy

Ostatnie wpisy