grynaplus

GRYNAPLUS

Ładowanie...

grynaplus

GrynaPlus

banner-badge

Blog

Znajdują się tu wszystkie artykuły napisane przez naszych użytkowników!

19

GrynaPlus

1 rok temu

Saga Gothic: Pominięte i niewykorzystane w Gothic 1

Gothic to kultowa gra RPG o przygodach Bezimiennego bohater który to musi stawić czoło demonowi zmanemu Śniący czy teź Smokom. Jednak nie będziemy mówić o Gothic'u i Bezimiennym a pominętych bądź nie niewykorzystanych miejscach w Gothic I. Zacznijmy od miejscz go którego trafiamy i poznajemy naszego przyjaciela Diego na początku gry czyli placu wymian. 

Plac wymian to miejce gdzie cienie i strażnic przywódcy Starego Obozu magnata Gomeza wymieniają z Królem Rhobalem II za rudę za różne towary z zewnętrznego świata czyli z poza bariery. Poza dwoma strażnikami ze Starego Obozu czyli Orrym i drugim nieznany z imienia nie ma tam ani żywego ducha. Naszczęście życie temu miejscu dodają niektóre modyfikacje. Również ciekawym jak i pominiętym i niewykorzystanym dla fabuły miejscem jest Obóz bandytów.

Obóz bandytów zwany również Obozem Quentina to kolejne pominięte i niewykorzystane dla fabuły mejce. Przebywa w nim szajka szkodników bandziorów z Nowego Obozu którą przewodzi herszt bandy o imieniu Quentim. Nie ukrywam też że z powodu expa od czasu do czasu lubię im dać w kość i nieco sobie odnich przywłaszczyć. Naj bardziej intryguje mnie jaskinia w tym obozie a właściwie kamień który w niej się znajduje. Być może była tam jakaś kopalnia albo wyjście z poza bariery. Jedyne co to możnemy tylko spekulować. Kolejne miejce to znajdujący się niedaleko Obozu Quentina kanion troli.

Kanion trolli to kolejne pominięte i niewykorzystane fabularnie ale jednak tym razem znaczace i związane z kamienem ognikójącym króry musimy zdobyć z Diego dla Saturasa miejsce zamieszkałe przez harpie, gobiny wojownicy i pomimo nazwy tylko jednego trolla. Przyznam że miejsce to ma bardzo wielki potencjał a sam kanion może np. pełnić funkcje obozu w niektórych modyfikacjach podobnnie jak Arena orków do której własnie przejdziemy.

Arena orków to jak sama nazwa wskazuje arena nalżąca do orków czego dowodem są dwa gigantyczne pomniki orków i dwaj żywi orkowie przed samym wejściem do areny. Pominięta i niewykorzystane arena nie ma żadnego zadania fabularnego ale za to podobnie jak w przypadku bandytów z Obozu Quentina wyekspić od zębaczy, jaszczura, topielca i wspomnianych dwóch orków. Następnie będzie znajdująca się w pobliżu plaży gdzie to znajduje się rozbit statek, najprawdopodobnie piracki Wieża mgieł.

Wieża mgieł to również pominięte i niewykorzystane dla fabuły miejsce ale związanie z pobocznym zadaniem z czteroma chromininamy pewnego zbieracza który leży marwy w kopalnii do której droga prowadzi do środka ów wieży i w stronę plaży lecz radził bym płyną w stronę Obozu bractwa poczym powinniście zobaczyć wejście do jaskini. Skoro już o samej kopalni mowa to przejdźmy właśnie do niej.

Koppalnia pod wieżą mgieł to też pominięte i niewykorzystane miejce dla fabuły gry ale też dom szkieleta maga oraz przyzwazych przezniego szkieletów lecz też miejsce pochuwku autora wspomnianych chromaninów. Nie zapomijmy też o plaży która jest częścią zarówno wierzy mgieł jak i tej kopalnii oraz miejcem np. na Obóz piratów w niektórych modyfikacjach. Niestety jedyny dobry screen tej plaży znajduje się na gothicpedii ale znajdują się tam dwa ogniste jaszczury i robity statek więc dla urozmaicenia dam screena z piratem.

Plaża przy wierzy mgieł to miejsce gdzie nie wykluczone jest że leży prze ze mnie wspomniany statek i który najprawdopobniej należał do piratów bądź wspomnianego dwukrotnie autora chronimów. Nie wiedomo ale następne pominęte i niewykorzystane dla fabuły. Nareście moje ulubione miejsce gdzie udajemy się w raz z Gornem aby odnaleźć kamien ogniskujący dla Saturasa czy Klasztor Zmiennokształtnych.

Klasztor Zmiennokształtnych to moim zdaniem najciekawsze miejce w Gothic'u zamieszkałe przez zębaca raz młodego trolla. Ne wykluczone że mogli w nim mieszkać jacys druidzi ale niestety tak to jest jak coś się pominie i niewykorzysta Dla nie wtajemniczonych klasztor zmiennoształnych będzie tam gdzie wspomniana wieża mgieł. Podobnie jak ów klasztor zmiennoształtnych intrygująca też jest górska foteca.

Górska Forteca to posiadłość nieżyjącego już Lorda Tymorisa którą przeją Lester z którym to w tym właśnie miejscu szukamy kanienia ogniskującego dla Saturasa. Fortece tą zamieszkują harpie i trzy szkielety. Również pominięte i niewykorzystane miejsce fabularnie. No i nie zapominajmy o Starej Cytadelii gdzie poraz pierszy poznajemy orka Ur-Shaka i który robi dla nas ulumulu.

Stara Cytadela to ruina pominięta i niewykorzystana fabularnie ale jak i inne tego typu miejsa ma swój urok. Można go ją znaleźć na terenacch orków i naprawdę warto ją zwiedzić szczegulnie w niektórych modyfikacjach. Przyznam że miało że jeszcze miało być nieco o pominętych i niewykożystanych miejscach w Gothic II oraz Gothic II Noc Kruka ale jak narazie nic mi nie przychodzi do głowy. Napiszcie w komentażach jakie wy znacie nie wykożystanie miejsa w całej Sadze Gohtic i mam nadzieje że nic nie pominołem.

0 Komentarzy

Ostatnie wpisy