logo

GRYNAPLUS

Ładowanie...

grynaplus
icon-badge

Blog

Znajdują się tu wszystkie artykuły napisane przez naszych użytkowników!

6

inceptisire

1 miesiąc temu

The Sims 4 - prawdziwe życie, czy tylko gra?

CZYM JEST THE SIMS 4?
Jest to komputerowa gra symulacyjna jednoosobowa, czwarta z kolei część serii "The Sims". The Sims 4 powstało w 2014 roku. Seria została opracowana przez EA Maxis, a wydana przez Electronic Arts. Gra ta nie wymaga połączenia z internetem, dlatego jest dobra na nudę i gdy nasze połączenie nie działa za dobrze:)
W grze tej sterujesz "simami" czyli postaciami stworzonymi przez ciebie w kreatorze. Prowadzisz z nimi ich życie, budujesz domy, opiekujesz się nimi, możesz odwiedzać wiele różnych światów i miejsc, więc jeśli lubisz architekturę, ta gra na pewno jest dla ciebie! Samo tworzenie simów zajmuje dosyć długo czasu, a budowanie dla nich mieszkania może zając dwa razy tyle, więc na pewno nie będziesz się nudzić przez parę godzin:)

ROZGRYWKA
Sim jest jak człowiek, odczuwa emocje i potrzeby ludzkie, dorasta i starzeje się. Aby zacząć nową przygodę, musisz takowego sima sobie stworzyć. Aby to zrobić, w menu głównym klikamy "Nowa gra", a wtedy przekierowywuje nas do kreatora. Możesz dać ponieść się swojej kreatywności i stworzyć wyobrażoną postać, lub odtworzyć siebie? 
W poprzednim fragmencie było powiedziane, że takie stworzenie simów zajmuje dosyć długo. Dlaczego? Ponieważ masz pełno różnych ubrań i akcesoriów, oraz 7 różnych kategorii ubioru:
- na co dzień,
- oficjalnie,
- sportowo,
- do snu,
- na imprezę,
- na ciepłą pogodę,
- na chłodną pogodę.
Kiedy to wszystko już mamy, musisz nazwać twojego sima, wybrać jego kategorię wiekową, głos, chód oraz preferencje dotyczące obu płci. Trzeba również wybrać cechy charakterystyczne i aspirację sima. Można też wybrać rzeczy, które sim lubi, lub za którymi nie przepada.
Kiedy to wszystko jest już zrobione, możesz wybrać świat, w którym zamieszkasz oraz wybrać pole, na którym zamieszkasz! Tam wybudujesz swój pierwszy dom.

Budowanie domu może wydawać się dosyć proste, ale nie zawsze musi takie być. Doświadczeni gracze budują piękne budowle, jednak grając pierwszy raz nie znamy za wielu funkcji i nie uda nam się zrobić czegoś nawet podobnego. Dlatego nie przejmujmy się tym, możesz spróbować własnych sił lub wybrać dom udostępniony przez innego gracza i postawić go na swojej działce.
W trybie budowania jest wiele opcji, które najpierw jest ciężko ogarnąć. Postaram się wszystko objaśnić. Znajdują się one na dole ekranu:
- domek = kiedy go klikniesz, możesz budować wszystko co znajduje się poza domem, wystarczy kliknąć na daną rzecz, a ona się podświetli i będziesz mógł ją zbudować, np ściana, schody, drzwi, okna, drzewa, baseny, tapeta czy podłoga,
- pokoik z krzesłem = jak tu wejdziesz, to wyskoczą ci inne podstawowe pokoje np. kuchnia, łazienka, salon, sypialnia, a w nich masz kolejne przedmioty, na które gdy naciśniesz, będziesz mógł według własnego uznania wybrać jakieś i postawić gdzie chcesz,
- krzesło = kiedy na to klikniesz, wyświetlą ci się wszystkie posiadane meble, niezależnie od kategorii, wszystko po kolei,
- karton = wyposażenie, do którego możesz schować przedmiot którego nie chcesz, ale może przydać ci się później, zamiast go sprzedawać.
Pod spodem widać ilość pieniędzy, którą masz w posiadaniu i aby coś zbudować, musisz zmieścić się w budżecie, pamiętając o tym, że są również one potrzebne by zapłacić za rachunki, jedzenie i inne rzeczy. Skąd więc wziąć pieniądze? Są dwa sposoby. Albo twój sim może podjąć się pracy, albo można użyć kodu (ale do tematu kodów przejdziemy za chwilę).
Inne opcje budowania są w prawym górnym rogu:
- dwie postacie = przejście z trybu budowy w tryb grania (i odwrotnie),
- żarówka = otwiera galerię,  w której można znaleźć simy lub parcele,
- strzałki w górę i dół = przechodzenie między piętrami budynku,
- ściany = kiedy na to klikniesz, zmienia ci się widok ścian budynku, albo widać wszystkie, albo żadne, albo tylko te, na które masz skierowaną kamerę,
- kamera = tu można zmienić tryb widoku, z góry, albo włączyć (dla wygody) kamerę z poprzedniej części, która działa nieco inaczej niż z czwórki,
- lista = tam są wszystkie powiadomienia jakie dostajesz,
- trzy kropki = menu z innymi opcjami gry.
Dodatek 12 – Licealne lata – Wycieczka z przewodnikiem
CECHY CHARAKTERU I ASPIRACJE
Jest ich dużo do wyboru, więc możesz stworzyć wiele simów i każdy będzie kompletnie inną osobowością:

a) cechy:
- zły,
- dobry,
- romantyk,
- kumpel,
- aktywny,
- geniusz,
- kleptoman,
- kreatywny,
- mól książkowy,
- ambitny,
- leniwy,
- schludny,
- niechlujny,
- głupek,
- gorąca głowa,
- ponury,
- wesoły,
- śmiały,
- miłośnik muzyki,
- perfekcjonista,
- smakosz,
- zapaleniec,
- znawca sztuki,
- infantylny,
- materialista,
- niezdarny,
- snob
- szalony,
- uwielbia naturę,
- żarłok,
- nie cierpi dzieci,
- rodzinny,
- samotnik,
- wredny,
- towarzyski,
- nieangażujący się,
- nieodparty,
- zazdrosny,

dla małych dzieci:
- aniołek,
- ciekawy świata,
- głuptasek,
- niezależny,
- przylepa,
- rezolutny,
- rozrabiaka,
- żywe srebro

z dodatków:
- wrażliwy,
- mistrz parkietu,
- klubowicz,
- wegetarianin,
- nieprzystępny,
- miłośnik kotów,
- miłośnik psów,
- zadufany w sobie,
- paranoik,
- dziecię oceanu,
- dziecię wysp,
- adept recyklingu,
- fanatyk ekologii,
- freeganin,
- twórca,
- kulturalny,
- żądny przygód,

z aspiracji:
- nikczemny,
- żyłka handlowa,
- esencja smaku,
- myśliciel,
- uroczy,
- kolekcjoner,
- kontaktowy,
- domownik,
- szybki metabolizm,
- szybko się uczy,
- własne podwórko,
- zwierzęca czułość,

b) aspiracje główne wraz z podpunktami:
- dewiacja (wróg publiczny, wcielenie złośliwości),
- fortuna (bajecznie bogaty, pan na włościach),
- jedzenie (mistrz kuchni, mistrz miksologii, tost z serem),
- kreatywność (wybitny malarz, geniusz muzyczny, autor bestsellerów, mistrz aktorstwa, mistrz tworzenia, pan włóczki),
- miłość (nieuleczalny romantyk, pokrewna dusza),
- natura (niezależny botanik, kustosz, wybitny wędkarz, miłośnik natury, odkrywca dżungli, producent eliksirów, ekoinnowator),
- popularność (dowcipniś, dusza towarzystwa, przyjaciel świata, przywódca stada, dobry wampir, gwiazda światowej sławy),
- rodzina (udany rodowód, duża i szczęśliwa rodzina, wampirzy ród, superrodzic),
- sportowe (kulturysta, entuzjasta sportów ekstremalnych),
- wiedza (sim renesansu, mózgowiec, ekspert komputerowy. wampirzy mistrz, uczony archeolog, czarowanie i czarnoksięstwo, ambitny student),
- lokalizacja (tubylec, tajemnica strangerville, plażowe życie, zwiedzający górę komorebi, zjawiskowy brudas, idealna czystość),
- zwierzę (przyjaciel zwierząt),
- gwiezdne wojny (nadzieja vs porządek, galaktyczny najemnik),

aspiracje dziecięce:
- fenomen artystyczny,
- mały geniusz,
- łobuziak,
- dusza towarzystwa.

EMOCJE
Grając, widzisz różne emocje, które odczuwa sim, oraz mają one swoje kolory:
- pogodny (biały),
- szczęśliwy (zielony),
- smutny (ciemny niebieski),
- rozgniewany (czerwony),
- znudzony (szary),
- rozbawiony (mocny różowy),
- skupiony (ciemny fioletowy),
- flirciarski (różowy),
- pewny siebie (niebieski),
- zawstydzony (żółty),
- pobudzony (żółtozielony),
- oszołomiony (jasnofioletowy),
- nieswój (pomarańczowy),
- zainspirowany (cyjanowy),
- spięty (żółtopomarańczowy),
- przestraszony (ciemnofioletowy),
- opętany (ciemnogranatowy),

- śpi (ciemnogranatowy) = nie jest to żadna z emocji, jednak pojawia się, gdy Simowie zasypiają, ignorując uczucia, jakich doznali w ciągu dnia

KODY W THE SIMS 4?
Dobrze słyszysz, w simsach można używać kodów, są one stworzone przez twórców więc niczym nie grozi ci używanie ich. Jest ich naprawdę dużo, większości sama nie znam, ale tutaj jest kilka przydatnych kodów:
- testingcheats true = włącza możliwość używania innych kodów, które odblokowywują niektóre rzeczy (np. teleportowanie się, aby to zrobić musisz przytrzymywując shift kliknąć w dane miejsce i ukazuje się przycisk "teleportuj się tutaj",
- bb.moveobjects = włącza możliwość przesuwania przedmiotów w trybie budowania według własnego uznania, nadal zwraca uwagę na siatkę, ale możesz przynajmniej ustawiać przedmioty w ścianie, na ścianie itp (przy użyciu alta możesz przesuwać te przedmioty bez siatki, a przytrzymując alt i 9 lub 0, możesz przesuwać przedmioty do góry lub na dół),
- bb.ignoregameplayunlocksentitlement = odblokowywuje przedmioty w trybie budowania, które wcześniej były zablokowane,
- cas.fulleditmode = pozwala edytować simów po ich stworzeniu, oraz postacie npc, można również edytować parcele wbudowane w grę.

POTRZEBY
Każdy sim ma potrzeby, które trzeba wypełniać. Sim może umrzeć, jeśli paski potrzeb będą zbyt niskie.
- głód,
- pęcherz,
- higiena,
- energia,
- zabawa,
- towarzystwo.

KATEGORIE WIEKOWE SIMÓW
- niemowlę,
- małe dziecko,
- dziecko,
- nastolatek,
- młody dorosły,
- dorosły,
- emeryt.

KAPRYSY
Każdy sim ma pragnienia i kaprysy. Jeśli je spełnimy, sim zarabia punkty satysfakcji, za które można kupić różne mikstury, np. młodości, bycia chudym, szczęśliwości itd.

KARIERY
Każdy dorosły sim może podjąć pracę, aby zarobić. Jest ich wiele:
- astronauta,
- przestępca,
- tajny agent,
- guru techniki,
- rozrywka,
- gastronomia,
- malarz,
- pisarz,
- sport,
- biznes,
- lekarz,
- detektyw,
- naukowiec,
- krytyk,
- polityk,
- media społecznościowe,
- ogrodnik,
- aktor,
- ekolog,
- prawnik,
- miejski projektant,
- właściciel sklepu,
- restaurator,
- weterynarz,
- harcerstwo,
- klub teatralny.

ŚMIERĆ W SIMSACH
Kiedy sim umiera, pojawia się Mroczny Kosiarz, który zabiera go w zaświaty. Zostaje po nim tylko nagrobek, a po jakimś czasie mogę wyjść z niego duch. Jeśli simowie przyjaźnili się z duchem przed śmiercią, to mogą z nim mieszkać. W każdej chwili mona odesłać go z powrotem w zaświaty, jednakże ta opcja sprawia, że już nie zobaczymy ducha tego sima.

Sposoby śmierci w simsach:
- starość,
- pożar,
- utonięcie,
- porażenie prądem,
- katastrofa rakiety,
- głód,
- zjedzenie przez krowokwiat (roślina, która po części wygląda jak krowa),
- przemęczenie (tylko emeryci),
- gniew,
- rozbawienie,
- zawstydzenie,
- przegrzanie w saunie,
- zatrucie,
- upadek z wysokości,
- ugryzienie przez gryzonia,
- zamarznięcie,
- zagrzanie,
- uderzenie piorunem,
- uderzenie meteorytem,
- zjedzenie przez roślinę matkę w strangerville,
- zjedzeine przez rekina w sulani,
- zjedzenie przez morskiego potwora,
- przeładowanie magią,
- zgniecenie przez łóżko rozkładane.

STWORZENIA FANTASTYCZNE
- simorośl,
- kosmita,
- wampir,
- wilkołak,
- syrena,
- czarownica,
- szkielet.

DODATKI, PAKIETY ROZGRYWKI I AKCESORIA
Czym one są? A więc są to płatne elementy gry, które urozmaicają grę o nowe rzeczy w kreatorze simów, trybie budowania i światach. Jest ich dosyć dużo i każdy coś dla siebie w nich znajdzie:

a) dodatki:
- licealne lata,
- wiejska sielanka,
- śnieżna eskapada,
- życie eko,
- uniwersytet,
- wyspiarskie życie,
- zostań gwiazdą,
- cztery pory roku,
- psy i koty,
- miejskie życie,
- spotkajmy się,
- witaj w pracy,

b) pakiety rozgrywki:
- wilkołaki,
- ślubne historie,
- wystrój marzeń,
- wyprawa na batuu (star wars),
- kraina magii,
- strangerville,
- przygoda w dżungli,
- być rodzicem,
- wampiry,
- zjedzmy na mieście,
- dzień w spa,
- ucieczka w plener,

c) akcesoria:
- zjawiska paranormalne,
- włóczkowe historie,
- kompaktowe wnętrza,
- moschino,
- mój pierwszy zwierzak,
- wielkie pranie,
- małe dzieci,
- fitness,
- wieczór na kręgielni,
- styl dawnych lat,
- zabawa na podwórku,
- pokój dzieciaków,
- romantyczny ogród,
- kino domowe,
- upiorności,
- kuchnia na wypasie,
- perfekcyjne patio,
- wytworne przyjęcie.

Jak widzisz jest ich wiele, każdy daje coś innego i na pewno znajdziesz coś w twoim stylu:)!

0 Komentarzy

© Copyright GrynaPlus.pl 2018-2022
cookie

Korzystając z tej witryny wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookie (więcej informacji)