grynaplus

GRYNAPLUS

Ładowanie...

grynaplus

GrynaPlus

banner-badge

Blog

Znajdują się tu wszystkie artykuły napisane przez naszych użytkowników!

10

Nieska

1 rok temu

Wiedźmin 2 Opis gry Prolog i akt I

Wiedźmin 2 jest to druga część gier wydane przez Polskie studnio Cd projekt Red
Jest to gra RPG z możliwością wyborów
W grze wcielamy się w postać wiedźmina Geralta z Rivii który po powstrzymaniu próby królobójstwa został ochroniarzem króla Temeri Foltesta.
Przed akcją gry
W wyniku romansu króla Foltesta z baronową Marią Luizą La Valette 
Na świat przyszły dzieci Foltesta Anais i Bussy. Jednak po pewnym czasie Foltest i Luiza pokłócili się i wyszło na jaw że dzieci Luizy nie są dziećmi Barona lecz bękartami Foltesta. Baronowa obawiając się o swoje dzieci uległa podszeptom grup szlacheckich którzy pod pretekstem ochrony dzieci chcieli wymusić na królu ustępstwa i przywileje.
Wkrótce potem La Valettowie ogłosili niezależność od Temeri rozpoczynając wojen domową.
La Valettowie przegrywali z znacznie silniejszymi wojskami Temerskimi.
Temerczycy rozpoczęli oblężenie zamku La Valettów. Foltest osobiście uczestniczył w bitwie podczas której chciał odzyskać swoje dzieci przy czym miał mu towarzyszyć Wiedźmin Geralt.
Prolog
Prolog zaczynamy w więzieniu gdzie trafiamy na przesłuchanie w którym opowiadamy o wydarzeniach w dniu bitwy.
Jeśli chcemy zagrać chronologicznie musimy powiedzieć kolejno rano tego dnia król wezwał mnie do siebie, Początek szturmu, co się stało że smokiem, rozdzieliliśmy się przy świątyni.
Przed szturmem możemy porozmawiać z rębaczami z Crinfrid gdzie zapytają nas o działanie znalezionego przez nich amuletu.
Jeśli powiemy że amulet może pomóc młody zginie jeśli jednak powiemy że nie wiemy jaką moc ma amulet albo zapytamy o amulet i powiemy że przynosi nieszczęście młody przeżyje i pomoże nam pod koniec prologu. Ponadto jeśli powiemy że amulet przynosi nieszczęście i weźmiemy go w nagrodę będziemy mogli zdobyć dodatkową misje poboczną w 1akcie. Podczas szturmu będziemy musieli podjąć pierwszą ważną decyzję gdy staniemy na przeciw syna Baronowej Ariana możemy z nim walczyć i w konsekwencji zabić lub przekonać żeby się poddał co będzie miało wpływ na dalszy przebieg gry. Przed zdobyciem zamku będziemy świadkiem Po zdobyciu zamku udamy się z Foltestem do samotni gdzie mają znajdować się Anais i Bussy.Niestety chwilę po znalezieniu dzieci będziemy świadkiem królobójstwa na nieszczęście wiedźmina prawdziwy królobójca ucieknie a żołnierze uznając Geralt winnego królobójstwa przez co trafiamy do więzienia. Jedynym sposobem na wydostanie się z więzienia jest współpraca z Vernonem Rochem przywódcą niebieskich pasów który nas przesłuchiwał i wierzy w to że Geralt nie jest winny i postanawia wraz z Geraltem zapolować na królobójce. Geralt zdradza że królobójcy pomogli Scoia'tael. Po otrzymaniu klucza do kajdanek przez Vernona zaczyna się ucieczką podczas której natrafimy na Ariana lub gdy go zabiliśmy na jego matkę Baronową La Valette. Po ucieczce z więzienia udajemy się na statek Roche'a dowiadujemy się tam że Królobójca był widziany w pobliżu faktorii Flotsam. Flotsam jest leży blisko granicy i jej pobliżu znajduje się komando Scoia'tael pod dowództwem Iorwetha. Po wylądowaniu w okolicy Flotsam rozpoczyna się akt I. Wcześniej jednak zobaczymy krótką scena jak Iorweth dogaduje się z królobójcą.
Akt 1 po dotarciu do okolic faktorii udajemy się razem z triss i Vernonem Rochem do Flotsam jednak w trakcie podróży dojdzie do naszego spotkania z Iorwethem niezależnie od naszej decyzji dojdzie do naszej walki ze Scoia'tael po czym wylądujemy we Flotsam. Na miejscu dowiemy się że jest planowana egzekucja po dotarciu na miejsce dowiemy się że chodzi o starych przyjaciół Geralta Zoltana oraz Jaskra. po krótkie walce pojawi się przywódca Flotsam Loredo po krótkiej rozmowie zgodzi się wypuścić Zoltana i Jaskra jednak zabroni im opuszczać Flotsam i zaprosi nas do siebie na rozmowę rozpoczynając kolejną misję.
Niemoralna propozycja
jest to misja w której udajemy się do posiadłości Loredo przed wejściem do posiadłości przyjdzie również Roche twierdząc że ma sprawę do komendanta. Chwilę po wejściu Roche zauważy Baliste i poprosi nas o unieszkodliwienie jej rozpoczynając krótkie zadanie Balista polegające na uszkodzeniu balisty jednak obok niej będzie stał strażnik aby się go pozbyć z terenu balisty musimy poprosić o pomoc kurtyzanę Margarite aby się zgodziła musimy jej zapłacić lub wyświadczyć przysługę polegającą na pokonaniu w siłowaniu na rękę dwóch żołnierzy Loredo żeby ich upokorzyć. Po tym udajemy się do Loredo jednak strażnik nie pozwoli nam wejść mówiąc że Loredo rozmawia z czarodziejką Shaelą de Tancarville. Po rozmowie z Rochem przedstawi swój odciągnie on uwagę jednego strażnika co pozwoli nam się przekraść pomyszkować oraz podsłuchać rozmowę Loredo z Shaelą de Tancarville jeśli jednak zostaniemy złapani przez strażników zostaniemy zaprowadzeniu od razu do Loredo gdzie wydarzenia dzieją się normalnie. Komendant nie zaprosi jednak Vernona Roche'a i będziemy musieli udać się na spotkanie sami. Loredo przedstawi ci swój pomysł żeby Geralt pomógł mu w schwytać Iorwetha. Aby jednak dostać się do Iorwetha a następnie do królobójcy Geralt musi zabić potwora Kejrana aby Komendant zgodził się żeby Zoltan opuścił Flotsam żeby zabrać nas do Iorwetha. Po rozmowie w karczmie będziemy świadkiem ataku Kejrana i będziemy musieli Przy zabiciu Kejrana współpracowa z czarodziejką Shaelą de Tancarville. 
Kejran kwestia ceny jest to zadanie w którym udajemy się do kupca żeby ustalić wysokość nagrody aby doszło do podwojenia należy użyć aksji lub zastraszenia. 
Kejran w zadaniu najpierw udajemy się do elfa Cedrica który udzieli nam informacji o Kejranie a następnie razem z Triss Merigold udamy się by zbadać śluz Kejrana. Czarodziejka dowie się że potwór jest silnie trujący przez co przydało by użyć eliksiru da to nam kolejne zadanie 
Kejran cieniokost aby to wykonać wystarczy zapytać Cedrica o miejsce cieniokostu i po zebraniu zrobić eliksir który wykorzynać należy w walce.
Gdy już wszystko jest zrobione należy spotkać się z Shaelą de Tancarville po pokonać Kejrana.
Po odebraniu nagrody od kupca i wykonaniu zadania niemoralna propozycja dowiemy się od Triss że na więzienej Barce znajduje się prawa ręka Iorwetha Ciaran po przesłuchaniu go dowiemy się że Królobójca nazywa się Letho i chciał pozbyć się Iorwetha jednak Ciaran odmówił.
Daje to możliwość skonfliktowania Letho z Iorwethem jednak wcześniej Triss zaproponuje aby udać się po róże pamięci można udać się sam lub z Triss jednak bardziej polecam udać się z Triss. Po zdobyciu róży udajemy się do Zoltana który zaprowadzi nas na spotkanie z Iorwethem.
Podczas spotkania z Iorwethem należy powiedzieć że Letho go zdradził po czym elf postanowi sprawdzić czy mówimy prawdę i zaprowadzi nas do Królobójcy jeśli jednak będziemy dla niego nie mili on każe nas zabić i jedyne co pozostaje to wczytać grę i powiedzieć spróbować jeszcze raz.
Spotkanie z Letho
Podczas spotkania dowiemy się że Letho zna Geralta oraz został przez niego uratowany co Geralt przez swoją amnezję nie pamięta niezależnie czy będziemy chcieli uniknąć walki czy nie Iorweth wezwie Scoia'tael po czym chwilę później żołnierze którzy przyszli z Rochem zaatakują Scoia'tael i dojdzie do walki w której będziemy musieli podjąć ważną dla przebiegu gry decyzję możemy dać miecz Iorwethowi lub pomóc Rochowi. Dochodzi do walki z Letho którą wiedźmin Geralt przegrywa mimo to Letho że względu na starą znajomość daruję nam życie. Letho w tej sytuacji postanowi znaleźć Triss i zmusić do teleportacji w okolice krasnoludzkiej osady Vergen
Konsekwencje decyzji
Jeśli podczas walki zdecydowaliśmy pomóc Rochowi wrócimy z nim do Flotsam oraz dowiemy się że jego ludzie pojmali Iorwetha po powrocie zobaczymy że urządzono wielką ucztę na naszą cześć.
Z pomocą Jaskra udamy się do pokoju Shaeli gdzie spotkamy elfkę Derae która opowie nam jak Triss rozmawiała przez megaskop z czarodziejem Detmoldem Jaskier zaproponuje żeby zobaczyć też Garwene która podglądała Triss razem z Derae jednak gdy do niej pójdziemy zobaczymy że popełniła samobójstwo z powodu tego że po cichu współpracowała z Iorwethem. Po tym należy udać się szukać Cedrica znajdującego się obok jeziora który opowie dokładnie co się stało. Niestety jednak po chwili umrze i zobaczymy naszych przyjaciół Zoltana i Jaskra. Geralt jest zmuszony udać się w okolice Vergen szukać Letho i Triss i tu pojawia się najważniejsza decyzja w całej grze która całkowicie zmienia fabułę można się tam udać razem z Vernonem Rochem i niebieskimi pasami lub ze Scoia'tael że względu że pomogliśmy Rochowi łatwiejszy sposób udania się że Scoia'tael będzie nie możliwy z powodu że Iorweth siedzi na barce jednak mimo to będziemy mogli to zadanie wykonać.
Jeśli jednak zdecydujemy dać miecz Iorwethowi to do Flotsam udamy się sami na miejscu zobaczymy jednak pogrom nieludzi. W pokoju Sheali spotkamy Garwene a Derae zginie w pogromie od Garweny dowiemy się jednak o wcześniejszej rozmowie Triss z czarodziejką Filippą Eilhart w przypadku gdy zdecydujemy się wybrać współprace z Vernonem Rochem on przypomni danie miecza Iorwethowi inie będzie zadowolony z tej decyzji jednak nie będzie to miało żadnych negatywnych konsekwencji dla nas i nie wpłynie to na nasze relacje z Rochem i niebieskimi pasami.
Śmierć zdrajcy 
to zadanie rozpocznie się gdy gdy zdecydujemy się wybrać stronę Vernona Roche'a dowiemy się że Komendant Loredo zdradził Temerie z przymierzył się z Keadwen a jego kupiec jest tak naprawdę szpiegiem Keadwen Roche nim wypłynie do Vergen chce zabić Loredo i pojmać szpiega podejrzewa również że Keadwen może być zamieszczane w królobójstwa. Według planu Ves w przebraniu udaje się do kwatery i Loredo i otwiera okno dla Geralta w ty czasie Geralt udaje się po cichu do posiadłości Loredo i napotyka kaedweńskiego kupca można go ominąć lub ogłuszyć. Po dotarciu do domu zdobywamy klucz od matki Loredo i udajemy się na górę po dotarciu zabijamy Loredo i uwalniamy Ves. Chwilę później odkrywamy że Loredo porwał i więził elfkę która po tym zaszła w ciążę po pokonaniu żołnierzy elfka rodzi dziecko i chwilę potem umiera. Dziecko zgodnie z sugestią Geralt zostaje oddany Seherimowi z Bindugi. Wkrótce potem statek z tobą, Rochem i resztą Niebieskich Pasów wyruszy do Aedirn. W ten sposób Wiedźmin Geralt zostaje ostatecznie sojusznikiem Vernona Roche i kończy się akt I
Pływające więzienie 
jeśli jednak zdecydujemy się poprzeć Scoia'tael udajemy się na spotkanie w elfich ruinach gdzie zależnie od wcześniejszej decyzji spotykamy Iorwetha lub Zoltana który jeśli ostatecznie się zdecydujemy pomóc Scoia'tael wezwie ich. Scoia'tael będą chcieli uwolnić więźniów z Barki i udać się nią do Vergen można to zrobić na dwa sposoby
Plan Scoia'tael polega na siłowym zaatakowaniu barki lub można wykorzystać Plan Geralta polega na oszukaniu strażników i udaniu że złapaliśmy Iorwetha i zaprowadzeniu go na barkę gdzie będzie musieli walczyć tylko z żołnierzami stacjonującymi na barce. Po tym wydarzeniu pojawi się Loredo który podpali wieże gdzie zostawił elfki możemy się udać i je uwolnić lub gonić Loredo i ostatecznie go zabić jednak wtedy elfki zginą. Po tym Geralt wraz z Iorwethem i Scoia'tael udają się do Vergen kończąc tym samym akt I.
 
 


 
 
0 Komentarzy

Ostatnie wpisy