logo

GRYNAPLUS

Ładowanie...

grynaplus
icon-badge

Blog

Znajdują się tu wszystkie artykuły napisane przez naszych użytkowników!

2

wojciechbarczak

8 miesięcy temu

Age Of History II - co i jak?

Witam! Dzisiaj opowiem trochę o grze Age Of History II. Dam ci porady jak zacząć, oraz jak zachowywać się w danych sytuacjach. Dam ci też moją opinię, czy warto kupić tą grę, z punktu widzenia osoby która ma w niej spędzonych około 70godzin. Miłego czytania!

przeczytanie artykułu zajmie od 5-12minut

CO TO JEST I NA CZYM POLEGA?

Age Of History II to gra, stworzona przez Łukasza Jakowskiego, tak naprawdę jest poprzednikiem gry Age Of History I. Jest dostępna na steam za 15zł. Age Of jest turową grą strategiczną, zadaniem gracza jest przy użyciu wojska, oraz dyplomacji zjednoczyć ze sobą świat, lub poprzez ekonimiczny rozwój państwa, umocnić tym swoje miejsce na arenie międzynarodowej.  Po kupieniu gry możemy rozpocząć nowa grę. W grze mamy mnóstwo er ludzkości, od 361 roku przed naszą erą, aż do 2018roku naszej ery! Możemy nawet tworzyć własne scenariusze bądź mapy, i udostępniać je innym graczom, na oficjalnym forum Age Of History II. Kiedy wybierzemy interesujący nas rok, np. 2018 możemy wybrać swoję państwo, którym będziemy grali każde państwo ma swój ustrój polityczny, oraz rozwinięcie technologi i ekonomi. Ja wybrałem Polskę, więc gramy ustrojem demokratycznym. Pierwsze co nasuwa się nam, to pieniądzę przeznaczane na inwestycje, towary, badania i wojsko. Możemy odpowiednio ustalić ile chcemy wydawać pieniędzy ze skarbu państwa na określone dobra dla narodu. Jest też opcja która pozwoli nam czerpać od narodu dla państwa pieniądze, czyli podatki. Ale jest jedno ale, jeśli ustawimy rzeczy opisane wyżej, poniżej lub powyżej ustalonego progu, zadowolenie w państwie zacznie spadać, a naród zacznie się buntować, przez co będą mogły tworzyć się ruchy buntownicze do uzyskania niepodległości. Na start mamy określoną liczbę punktów badań, zależnych od rozwinięcia technologi państwa. Polska ma technologię na poziomie 0,45, wiec dostaję 45punktów badań. Punkty badań możemy przeznaczyć na:

- Przyrost populacji

- Przyrost ekonomiczny

- Wpływy z podatków

- Wpływy z produkcji

- Zarządzanie

- Utrzymanie wojska

- Koszt kolonizacji

- Badania

PORADNIK I KRÓTKI GAMEPLAY

Po użyciu punktów badań, odrazu biorę się za polepszanie lub pogarszanie relacji z państawami. W grze istnieje system dyplomacji, możemy wysłać dyplomate, który polepszy relacje między państwami, lub wysłac zniewagę która je pogorszy. Ja raczej na początek nie polecam pogarszać relacji, tylko je polepszać, ponieważ kiedy mamy z krajem bardzo słabe relacje, może nam w każdej chwili wypowiedzieć wojnę. Jednak kiedy mamy z krajem dobre relację, istnieje szansa wejścia z nim w sojusz, pakt obronny, pakt o nieagresji, dostęp wojskowy, bądź nawet stworzenie unii. Polska ma siedmiu sąsiadów. Najlepszym w nich są Niemcy, więc odrazu biorę się za polepszanie z nimi relacji. Inne państwa też będą nam wysyłac dyplomaty z polepszeniem relacji, bądź zniewagi. Jednak nie można polepszać relacji ze wszystkimi, koszt wysłania zniewagi lub dyplomaty, to 0,5 punktów dyplomatycznych. Na start państwo ma ich od 2-10. Żeby powiększyć granicę i umocnić nasz kraj wsród innych, biorę się za rekrutacje wojska, mam plan zaatakowac słabszy od nas kraj, np Słowacje albo Litwe. Cały czas przewijają nam się dyplomaty bądź zniewagi. Nasze relacje z Rosją są na poziomie -20. Odrazu wysyłam dyplomatę który pomoże polepszyć naszę relacje, oraz pakt o nieagresji, nie chcielibyśmy wojny z mocniejszym sąsiadem. Rosja przyjęła nasz pakt o nieagresji, więc z ich strony jesteśmy bezpieczni. Postanowiłem, że wyśłe ultimatum do Słowacji, z zarządaniem wasalizacji, w przeciwnym razie moje wojsko, liczące 15 tysięcy jednostek, ich zaatakuje. Stale polepszałem stosunki dyplomatyczne z zachodnim sąsiadem, które były już na poziomie +60! Niestety Słowacja nie zaakceptowała naszego ultimatum. Więc czym prędzej wypowiedziałem im wojne. Moje jednostki odrazu ruszyły w głąb Słowacji. Doszło do wymiany jednostek, udało mi się zyskać trzy nowe prowincje, uznałem, że nie ma sensu dalej prowadzić wojny, ponieważ straciłem za dużo jednostek, a budżet był mocno napięty. Przeszedłem do rozmów pokojowych i uznałem, że dwie prowincje bedą dobrym rozwiązaniem. Słowacja zgodziła się, więc odrazu po zakończonej wojnie, musiałem asymilować nowe tereny - czyli promować w nich polską kulturę i tradycję. Nasze stosunki z Niemcami były bardzo dobre! Jednak dostałem komunikat, że Finlandia wypowiedziała nam wojnę... 10 tysięcy jednostek ruszyło z nad morza Bałtyckiego prosto do Gdańska... Byłem bardzo osłabiony po wojnie ze Słowacją, więc postanowiłem spróbować podjąć rozmowy pokojowe z Finlandią, które niestety odrzucili. Niespodziewanie do wojny przyłączyli się Niemcy, dałem im dostę wojskowy i ze swoimi ogromnymi siłami wkroczyli na ziemie polske. Po tym jak Niemcy pomogli nam, kiedy Polska, Niemcy i Finlandia byli już bardzo osłabieni, podjeliśmy rozmowy pokojowe. Nasze stosunki z Niemcami były tak dobre, że zgodzili się na propozycję sojuszu, a zaraz po tym unii! Unia Polsko - Niemiecka była jedną z największych mocartsw ekonomicznych, jak i technologinczych! Jeśli chcecie sami spróbować fantastycznej przygody, jaką za każdym razem serwuje nam ta gra. Polecam ją sobie zakupić. W grze mam spędzonych około 70 godzin, i tego nie żałuje!

WYMAGANIA SYSTEMOWE

MINIMALNE:

System operacyjny: Microsoft® Windows Vista®/XP®/7®/8®/10®

Procesor: 1.8 GHz Single Core

Pamięć: 1 GB RAM

Karta graficzna: Hardware Accelerated Graphics with dedicated memory

Miejsce na dysku: 380 MB dostępnej przestrzeni


ZALECANE:

System operacyjny: Microsoft® Windows Vista®/XP®/7®/8®/10®

Procesor: 2.4 GHz Single Core

Pamięć: 2 GB RAM

Karta graficzna: Hardware Accelerated Graphics with dedicated memory

Miejsce na dysku: 420 MB dostępnej przestrzeni

 


Każdemu polecam do kupna tej gry, mimo niskiej ceny, przynosi wiele radości, szczególnie na początku! Jak wyżej napisałem mam w niej spędzonych około 70godzin, chęć dominacji swojego państwa nad innymi, jest strasznie duża, więc od gry można się szybko uzależnić. Gra jest zdecydowanie dla miłośników wszelkich gier strategicznych i historycznych. Gra jest często porównywana do gry Hearts of Iron 4. Mimo że Age Of History II nie jest tak rozbudowanie jak Hearts of Iron 4, to i tak graczom sprawia wiele przyjemności i szczerze mógłbym ją polecić każdemu. Zdecydowanie gra jest kierowana do młodszych, jak i starszych odbiorców, ze względu na dość prostą i przyjemną grafike, oraz łatwy w opanowaniu system wojen. Dziekuję za przeczytanie artykułu, mam nadzieję że się spodobał. Życzę miłego dnia/miłej nocy.

Pozdrawiam, Wojciechbarczak.

0 Komentarzy

© Copyright GrynaPlus.pl 2018-2022
cookie

Korzystając z tej witryny wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookie (więcej informacji)