8
Wicia20
3 lata temu
Bronie w CS-GO
CHARAKTERYSTYKA BRONI Z CS-GO
W tym artykule opiszę wam, Drodzy Czytelnicy, poszczególne bronie występujące w Counter Strike Global Offensive. Zaczniemy tą drogę od pistoletów, przez bronie ciężkie i karabiny, a skończymy na przedmiotach z sekcji wyposażenie, to znaczy granaty i słynny paralizator, Zeus. Każdy gracz tej gry ma swoje ulubione bronie i takie, z których bardzo niechętnie korzysta. Nic w tym dziwnego, jeden lubi grać na dalekie odległości, czyli z broniami z lunetą, chociażby karabiny snajperskie lub maszynowe z celownikiem optycznym, takie jak AUG, a inny woli szturmować pozycje przeciwnika za pomocą strzelby, która na bliskie wymiany jest po prostu najlepszym z możliwych wyborów. Jednak najpopularniejszymi wyborami są M4A1-S lub M4A4 dla drużyny antyterrorystów, zaś terroryści bez żadnego zawahania sięgają po najlepszą broń w całej grze według wielu, czyli AK-47. Są to bardzo uniwersalne karabiny, sprawdzają się w niemal każdej sytuacji.
Pistolety
Jest to podstawowa grupa broni w csie. Każdy mecz rozpoczyna się od pistoletówki, czyli rundy, w której gracze mają do dyspozycji wybrane przez siebie pistolety. Możemy wymienić następujące pistolety: Glock-18, USP-S, P200, Dwie beretty, Tec-9, Five-Seven, P250, P2000 oraz jeden z lepszych pistoletów, czyli Desert Eagle, potocznie nazywany deaglem. Większość wymienionych broni jest dostępna zarówno dla drużyny antyterrorystów, jak i dla teamu terrorystów. Jednak bronie USP-S, P200, Five-Seven możemy zakupić jedynie po stronie anty. Jedynym pistoletem, którego nie kupimy po stronie CT, to Glock-18 - podstawowy pistolet drużyny terrorystów. Z kolei USP-S, lub P200, zależy którą broń ustawimy jako domyślną, jest niedostępna dla terrorystów.
Ogólnie rzecz biorąc, głównym zastosowanie pistoletów, to wspomaganie w kryzysowych sytuacjach, gdy między innymi skończyły się nam pociski w magazynku w głównej broni, a stoimy twarzą w twarz z przeciwnikiem. Inne praktyczne zastosowanie pistoletu jest sytuacja, gdy przeciwnik ma kilka, kilkanaście punktów życia, a my mamy broń snajperską, na przykład AWP. Dużo łatwiej jest trafić przeciwnika z pistoletu niż z karabinu snajperskiego. Dlatego też w takich sytuacjach wyciągamy pistolet i dobijamy jednym, dwoma strzałami w ciało przeciwnika.
Nie można zapomnieć, że niektóre z pistoletów wyróżniają się na tle innych. Między innymi pistolet podstawowy dla antyterrorystów, USP-S, posiada tłumik. Jest to bardzo porządna broń, niezwykle popularna i lubiana przez zarówno amatorów, jak i proplayerów. Bardzo słynna akcja polskiego gracza, Janusza Pogorzelskiego, bardziej znanego jako Snax, która miała miejsce na mapie Cobblestone, odbyła się właśnie za pomocą tej broni. Janusz wówczas pokonał samemu 4 przeciwników i wygrał rundę, rozbrajając bombę. Innym godnym podziwu pistoletem jest desert eagle. Bardzo potężna broń, podczas trafienia w głowę zabija się na jeden strzał. Niestety, jest to pistolet z dużym odrzutem, a co za tym idzie nie jest to najcelniejsza broń podczas panicznego strzelania. Pomimo to jest równie popularny co USP.
Pistolety maszynowe
Jest to grupa stanowiąca połączenie karabinów z pistoletami. Są to bowiem małe bronie, ale z automatycznym trybem strzelania. Nie mogą się one jednak z karabinami, dlatego rzadko się z nich korzysta. Najczęściej można je zobaczyć w rundach eco, ponieważ są one dobrym wyborem, jeżeli chcemy odbudować swój budżet. Do PMów zaliczamy na przykład Mac-10, MP5-SD, MP9, P90, Bizon. Są to bronie z wysoką szybkostrzelnością, kosztem zadawanych obrażeń, które są bardzo niskie. Ich inną zaletą jest prędkość poruszania się postaci w chwili, gdy trzyma PM. Pistolety maszynowe, są małe, poręczne i lekkie, dzięki czemu możemy szybko biegać, zmieniać pozycje i zaskakiwać przeciwników zza pleców. Jeden z PMów posiada tłumik, jest to MP5-SD, jeden z lepszych pistoletów maszynowych. Według wielu najlepszym PMem jest P90. Najdroższa broń z tej całej kategorii, dostępna zarówno dla terrorystów, jak i dla antyterrorystów. Wielu graczy gra właśnie z popularną P90ką, zamiast karabinu.
Bronie ciężkie
Są to strzelby i CKMy, czyli ciężkie karabiny maszynowe. Potężne bronie, jeśli umie się z nich dobrze korzystać. Strzelby w CS-GO mają zastosowanie w walce na blisko, ponieważ są one wtedy celne, większość z wystrzelonych odłamków trafia w cel. Z kolei CKMy są najlepszymi wyborami do tworzenia zapory ogniowej. Strzelamy wówczas ciągłym ogniem w przejście z danej pozycji. Każdy, kto tylko spróbuje tylko przejść, zostaje dosłownie rozcięty przez pociski. Jednak takie zastosowanie tych broni wymaga sporego doświadczenia i przewidywania, gdzie jest i gdzie zmierza przeciwnik.
Nie są to drogie bronie, tańsze niż karabiny. Ponadto, rzadko kiedy widujemy je na profesjonalnej scenie. Dzieje się tak za sprawą braku uniwersalności tych broni.
Karabiny
Jest to najpopularniejsza grupa broni w csie. Są tutaj karabiny maszynowe i snajperskie, samopowtarzalne. Większość populacji sięga po bronie tej klasy zawsze, gdy mogą sobie tylko na nie pozwolić. Stawkę otwierają dwa karabiny automatyczne, Galil AR u terrorystów oraz Famas u antyterrorystów. Nie są to najlepsze bronie, ale z pewnością nie najgorsze. Po nich mamy Mki lub kałacha. Są to z reguły najlepsze wybory, niezależnie od mapy czy drużyny. Po tych karabinach mamy scouta, czyli słabszą wersję AWPy. Zabija on tylko na jeden strzał przy trafieniu w głowę. Co ciekawe , możemy się bardzo szybko z nim przemieszczać po mapie. Po nim, mamy karabiny mechaniczne z lunetami. AUG I SGG to dobre wybory, gdy gramy zarówno na bliskie wymiany, jak i na dalekie. Po nich mamy potężne bronie snajperskie. AWP, chyba nikomu nie trzeba mówić, że z tej snajperki zabijamy na jeden strzał w ciało. Jest to tak potężna broń, że można nią ranić przeciwników przez ściany. Po niej mamy karabiny snajperskie powtarzalne, na przykład SCAR. Są to scouty, które posiadają magazynek i można z nich strzelać z dużą częstotliwością.
Wyposażenie
Mamy tutaj granaty oraz paralizator. Zeus jest to w skrócie broń do upokarzania wrogów. Po trafieniu z bliska zabija jednym strzałem, a przeciwnik wydaje śmieszny dźwięk bólu, jakby jęknięcie.
Granaty to narzędzia, które mogą dać nam przewagę nad wrogiem. Należą do nich smoke, flash, nade, molotov i decoy. Pokrótce opiszę każdego z nich.
Smoke
Po wybuchu tworzy zasłonę dymną, przez którą nie widać przeciwników ani sojuszników.
Flash
Granat służący do oślepiania i ogłuszania graczy. Musi wybuchnąć przed twarzą wroga, a nie za jego plecami, aby dał oczekiwany efekt.
Nade
Klasyczny granat, zadający obrażenia znajdującym się w promieniu rażenia przeciwników.
Molotov
Po wybuchu zapala miejsce eksplozji, uniemożliwiając przebiegnięcie przez te miejsce.
Decoy
Granat dywersyjny, naśladując odgłosy wystrzałów z broni.
Ostatnie wpisy