grynaplus

GRYNAPLUS

Ładowanie...

grynaplus

GrynaPlus

banner-badge

Blog

Znajdują się tu wszystkie artykuły napisane przez naszych użytkowników!

19

GrynaPlus

3 lata temu

Dead by Daylight

O GRZE:

 

Dead by Daylight został wydany 14 lipca 2016r. przez Behaviour Interactive. Jest to gra typu PvP (1 zabójca vs 4 oclałych).

Dead by Daylight | Już dostępne do pobrania i zakupu w Epic Games Store

 

OCALALI:

 

Głównym zadanieM ocalałych jest naprawienie określonej ilości generatorów (5), aby aktywować bramy ucieczki. Jednak muszą również przetrwać, gdyż w okolicy grasuje zabójca, który bedzie się starał zniweczyć ich plany! Podstawową metodą na przetrwanie jest współpraca ocalałych ze sobą. Jeśli będą naprawiali generator we dwóch lub trzech, to postęp jego naprawy szybciej będzie się zwiększał, co skutkuje również większą szansą przetrwania. Ocalali muszą zdejmować siebie nawzajem z haków, po tym jak zostaną zawieszeni przez zabójcę, a także muszą nawzajem się leczyć, gdyż łatwiej przetrwać mając pełne zdrowie niż jak ma się połowę. Dodatkowo rannych ocalałych jest łatwiej wytropić. Najlepiej, gdy ocalali poszukują zaklętych totemów zabójców, co zwiększa ich szansę przetrwania, gdyż takie totemy dają zabójcy większą przewagę (może to być np. totem KLĄTWA RUINY, która aktywuje się po tym, gdy w czasie naprawy generatora ocalali od niego odejdą wtedy owy generator automatycznie podlega "wyniszczeniu" przez co spada postęp jego naprawy. Owy totem na maksymalnym poziomie może zwiększać spadek postępu naprawy nawet o 200%. W grze 20% to sporo, a co dopiero 200 !

 

PTB do Dead by Daylight: Zmiany Magika, nowy wygląd Ocalałych i  usprawnienia - Portal dla graczy RitzyRanger

 

ZABÓJCY:

 

Jego głównym zadaniem jest zmniejszenie ocalałym szansy na przetrwanie, a także ich wyeliminowanie poprzez zawieszenie ich na haku (poświęcenie bytowi) bądź użycia memento mori, czyli własnoręcznego zabicia ocalałego. Zabójcy są szybsi od ocalałych, co pozwala im łatwiej i skuteczniej ich likwidować. Zabójcy jako jedyni mogą stosować "zaklęte totemy", lecz niektórzy ocalali również mogą ich użyć. Owe totemy dają znaczną przewagę w meczu. Grając zabójcą powinniśmy podgłośnić swoje słuchawki i skupić się na otoczeniu, dzięki czemu łatwiej będzie nam zlokalizować ocalałych, np. można usłyszeć ich kroki kiedy biegają. Aby zabójca powalił ocalałego musi uderzyć go dwa razy. Po pierwszym uderzeniu ocalały otrzymuje stan krytyczny. Wtedy tym bardziej trzeba wsłuchiwać się w otoczenie, ponieważ można usłyszeć jego jęki. Jeżeli ocalały używa umięjetności, która niweluje jęki, to nie robi to różnicy. Po otrzymaniu drugiego uderzenia ocalały popada w agonię i pada na podłogę. Dopiero wtedy możemy go podnieść i zawiesić na haku lub zabić własnoręcznie. To jest możliwe tylko wtedy, gdy mamy dar MEMENTO MORI.

 

Zaglądając śmierci w oczy - recenzja Dead by Daylight - Nintendo Switch PL

 

GŁÓWNE WALUTY W GRZE:

 

Do głównych walut w grze należą:

 

- błyszczące odłamki, które otrzymuje za wbijanie głównego poziomu, czyli poziomu konta;

 

- punkty krwi, które są podstawową waluta otrzymywaną za rozgrywanie meczy bądź wykonywanie wyzwań w archiwach;

 

- złociste mikrobiomy, które są płatną walutą w grze.

 

 

 

UMIĘJETNOŚCI:

 

Umiejętności w owej grze odgrywają najważniejszą rolę, gdyż dają nam ogromne boosty, które zwiększają naszą szansę na przetrwanie. Możemy używać maksymalnie 4 umiejętności na każdej postaci. Maksymalnym poziomem umiejętności jest 3.Są także umięjetności takie, które są tylko dla danego ocalałego, lecz można je odblokować dla wszystkich ocalałych poprzez osiągnięcie 30 poziomu postaci i odblokowania go w krwistej sieci. Najlepiej dobierać umiejętności, które ze sobą współgrają, abyśmy byli skuteczniejsi w rozgrywkach. Możemy je odblokowywać, a także ulepszać w krwistej sieci za punkty krwi. 

 

Dead by Daylight - umiejętności: jak odblokować i używać • Eurogamer.pl

 

KRWISTA SIEĆ:

 

W krwistej sieci dzięki punktom krwi odblokowujemy przedmioty, dodatki do przedmiotów, dary, a także umiejętności (również je tam ulepszamy). SIeć krwista ma swój maksymalny poziom (50). Po jego osiągnięciu możemy poddać postać prestiżowi lub nadal ulepszać postać, ale poziom nie może być większy niż 50. Po poddaniu prestiżowy poziom postaci spada do 1, a my otrzymujemy 1/3 część podstawowego ubioru, lecz nasiąkniętego krwią. Również usuwają się wszystkie odblokowane umiejętności i przedmioty, dary, a także dodatki do przedmiotów.

 

 

 

PRZEDMIOTY:

 

Przedmioty mogą być zabierane przez ocalałych na mecz. Zwiększają one efektywność rozgrywki np. z apteczką możemy szybciej leczyć siebie, a także drużynę, a ze skrzynką z narzędziami możemy sabotować haki, jak i również szybciej naprawiać generatory. Do przedmiotów możemy dodać dodatki, aby były jeszcze skuteczniejsze bądź wytrzymalsze.

 

 

 

SKLEP:

 

W sklepie możemy kupować postacie za błyszczące odłamki  lub złociste mikrobiomy. Oczywiście nie wszystkie postacie można kupić za odłamki. Również możemy pozwolić sobie na zakup umiejętności (do odblokowania dla każdej postaci). Jednakże można również zakupić kosmetyki (stroje) dla postaci. Większość z nich można zakupić albo za błyszczące odłamki, albo tylko za złociste mikrobiomy. Każdy znajdzie kosmetyk, który mu się spodoba i będzie chciał go kupić. Rzecz jasna kosmetyki dają tylko ładniejszy wygląd postaci i nic poza tym :). 

 

 

 

DLC:

 

DLC zawierają ocalałego i zabójcę (czasem są to 2 ocalałych i 1 zabójca), a także kosmetyk, który można otrzymać tylko i wyłącznie po zakupie owego DLC. Można je zakupić na Steamie. 

 

 

 

ARCHIWA:

 

Archiwa w Dead by Daylight można porównać do przepustki  w CS:GO. W trakcie trwania archiwum można za wykonywanie wyzwań otrzymywać ODŁAMKI SZCZELINY, które zwiększają poziom szcczeliny. Maksymalny poziom to 70. Są wyzwania zwykłe dostępne dla każdego ocalałego lub zabójcy, można je wykonać w dowolnej ilości meczy i dają 3 odłamki, a także zaawansowane dla konkretnego ocalałego lub zabójcy i trzeba te wyzwanie wykonać podczas jednego meczu, dają one 5 odłamków szczeliny. Archiwum składa się z 4 poziomów i trwa około półtorej miesiąca lub nawet dwa. Każdy poziom odblokowuje się po określonej ilości dni. Wykonywanie zadań zaawansowanych również odblokowuje notatkę, która dotyczy historii KONKRETNEJ postaci z Dead by Daylight (ocalałego lub zabójcy). Po odblokowaniu wszystkich notatek można oglądnąć krótkie wideo, które dotyczy owej postaci.  Wbijanie poziomów szczeliny odblokowuje nowe nagrody:

Tom VIII - Wybawienie – Dead by Daylight Wiki

 

- kosmetyki (stroje dla postaci);

 

- przywieszki (mogą je nosić ocalali na spodniach, bądź zabójca na hakach);

 

I INNE NAGRODY.

 

 

 

POZIOM KONTA:

 

Poziom konta jest głównym levelem, na który składa się zarówno postęp ocalałych jak i zabójców. Za wbicie poziomu konta otrzymuje się błyszczące odłamki. Na mniejszych levelach otrzymuje się ich mniej, a na wyższych więcej. Po wbiciu 100 poziomu gra automatycznie cofa nam lvl do 1 i otrzymujemy 1 punkt LOJALNOŚCI. 

 

RANGI:

 

Wpierw wytypuję rangi, jakie można wbić w grze:

 

- Popiół (najmniejsza ranga);

 

- Srebro (ranga po popiele);

 

- Złoto (ranga po srebrze);

 

- Opal (ranga większa od złota, a równocześnie największa ranga możliwa w grze).

 

Każda ranga ma 4 poziomy. Co miesiąc jest resetowanie rank, a po ich zresetowaniu w zależnosci jaką wbijemy najwyższą rangę, tyle otrzymamy punktów krwi (im większa ranga tym więcej ich otrzymamy). 

 

 

 

TOTEMY:

 

W grze na każdej mapie respi się kilka totemów. Ocalali mogą je niszszczyć lub nanieść na nie własną klątwę, która pomaga naszym sojusznikom, tylko jeden ocalały może zaklnąć totem. Totemy czyste są białe, a zaklęte się świecą (płoną). Aby ułatwić naszej drużynie rozgrywkę powinniśmy zniszczyć owy totem, lecz po jego zniszczeniu zabójca otrzyma głośne powiadomienie i będzie zmierzał w naszym kierunku. Nie zawsze niszczenie przeklętych totemów jest dobre. Czasami sa takie klątwy, że jeśli zniszczymy zaklęty totem, to na wszystkich ocalałych zostanie nałożony efekt narażenia. Jeśli owy efekt jest na ocalałym, to zabójcy wystarczy jedno uderzenie, aby zdrowy ocalały padł w stan agonii. Efekt jest krótkotrwały, ale nadal niebezpieczny dla nas, a także dla naszej drużyny.

 

 

 

MAPY:

 

 

 

W Dead by Daylight nie mamy zbyt wielu map, ale równiez nie mamy ich mało. Moją ulubioną mapą jest Przytułek Crotus Prenn. Każda mapa jest dobrze rozbudowana, co pozwala nam graczom stworzyć taktyki na każdą mapę. Na każdej mapie sa również rozsiane palety, które służą do kontrowania zabójcy. Po uderzeniu paletą w zabójcę, ten zostanie na chwilę ogłuszony. Jest to dobre do wsparcia ocalałych. W czasie gdy zabójca niesie ocalałego na hak ocalali mogą spuścić na niego paletę i uratować towarzysza, jednak muszą mieć szczęście, gdy zabójca podejdzie do palety. 

 

 

"

"

"

"

0 Komentarzy

Ostatnie wpisy