logo

GRYNAPLUS

Ładowanie...

grynaplus
icon-badge

Blog

Znajdują się tu wszystkie artykuły napisane przez naszych użytkowników!

2

FLYYP

4 miesięce temu

Dying Light - opis gry, zarys fabuły, przedstawienie mechanik gry [spoilery]

Dying Light 2 Stay Human – teraz dostępny na PC i konsole. Spokojnie, granie w pierwszy tytuł nie jest absolutnie konieczne, ponieważ w „sequelu” nie ma z nim zbyt wielu powiązań. Jasne, wymieniają tam kilka znanych imion – i są podobieństwa w rozgrywce, walce i interakcjach, ale Dying Light 2 Stay Human działa jako samodzielny tytuł. Opowieść tutaj toczy się około 20 lat po wybuchu epidemii wirusa w Harran (od pierwszej gry). Naukowcom udało się znaleźć szczepionkę na oryginalnego wirusa, ale jakoś udało się zepsuć niektóre chemikalia i stworzyć jeszcze bardziej śmiercionośnego wirusa, który oczywiście spowodował nową epidemię zombie.

Recenzja Dying Light 2: wstęp do fabuły

Gra zaczyna się od tego, że biegasz po środku nieznanej dżungli, uciekając przed krwiożerczymi zombie, skacząc po mostach, wspinając się po półkach, dysząc o życie — co jest zwykłą rutyną — zanim spotkasz przyjazną twarz, Spike'a, który pomaga ci zebrać trochę miodu i rumianek, gdy wspomina swoje młodsze ja, sytuacje, z którymi się zmagał, jednocześnie przypominając Aidenowi, że jak na pielgrzyma starzeje się i wolniej. Och, zapomniałem przedstawić wam nowego głównego bohatera Dying Light 2 Stay Human — Aiden Caldwell (głos Jonaha Scotta, Legoshi w Beastars) jest pielgrzymem, który działa w tym biznesie od kilku lat. Aiden podróżuje z jednego miasta do drugiego, tak jak twój codzienny wędrowiec. Jednak jego historia jest wypełniona zombie i krótkim przewodnikiem, jak je tupać.

Aiden szuka swojej młodszej siostry Mii, z którą stracił kontakt po tym, jak pewien lekarz przeprowadzał nikczemne testy na dzieciach w ich wieku w zamkniętej placówce. Udaje mu się dotrzeć do miasta zwanego Villedor, w którym roi się od nieumarłych i stojących na ostatnich nogach budynków. Miasto podzielone jest również na frakcje, które walczą o wieże ciśnień, podstacje elektryczne i inne zasoby. Dwie frakcje, Strażnicy Pokoju (PK) i Ocaleni, szykują się do wojny, ponieważ ci pierwsi sądzą, że ich przywódca, Lucas, został zabity przez drugiego.

Miejscowi są sceptycznie nastawieni do ludzi spoza muru, a Aiden musi zasłużyć na ich zaufanie. Wkrótce zostaje uwikłany w coś, co wydaje się wieczną wojną. Jedynym celem Aidena jest znalezienie odpowiedzi na temat miejsca pobytu Mii i zemsta na złym doktorze Waltzu, który prawdopodobnie ma informacje o Mii. Gdy Aiden podróżuje przez zniszczone miasto Villedor, uderza go retrospekcje Mii i jego w placówce. Po drodze Aiden zdobywa wielu wrogów, jednocześnie zdobywając garstkę przyjaciół.

Recenzja Dying Light 2: dropkick tutaj i dropkick tam

Gry zombie są zwykle znane z tego, że sieka nieumarłych pistoletami, mieczami i tak dalej. Chociaż Dying Light ma to wszystko, nie jest to do końca jego zamiarem. Co jest? Parkour. Aiden jest w stanie z łatwością przeskakiwać z jednego dachu na drugi, chociaż mechanizm wytrzymałości w grze jest nieco frustrujący – ma to sens z punktu widzenia fabuły. Miejscowi zbudowali bezpieczne domy na dachach i wyposażyli się w światło UV, roślinność i broń, gdy zajdzie taka potrzeba. Nieumarli nawiedzają ulice i tak jak w pierwszym Dying Light lepiej nie przecinać ulic, tylko skakać z jednego dachu na drugi. Gdy zapada noc, zombie stają się silniejsze i wyruszają w poszukiwaniu świeżej krwi. Dla nieustraszonych misje wykonane w nocy przynoszą dobre zwroty w postaci PD.

Pierwsze godziny Dying Light 2 Stay Human są naprawdę nudne, chwiejne i chwiejne z powodu niskiej wytrzymałości i umiejętności wspinaczkowych dla początkujących. Nawet wspinanie się po czterostopowej drabinie całkowicie wyczerpuje Aidena. Po spędzeniu czasu w grze odblokujesz szereg umiejętności. Drzewo umiejętności składa się z sekcji parkour i sekcji walki. Istnieje wiele fajnych umiejętności, które można wykorzystać podczas walki lub podczas przeganiania hordy zombie. Uwielbiasz spadać, kopiąc zombie z dachu i patrzeć, jak spada na śmierć? Cóż, idź dalej i odblokuj to. Kolejna umiejętność bojowa pozwala ci użyć wroga jako skaczącej półki, podczas gdy wskakujesz prosto w twarz nieświadomego wroga, kopiąc go w zapomnienie.

Umiejętności te można odblokować, wykonując zadania fabularne i poboczne. Każde zadanie daje pewną ilość PD, które później gromadzi się w jednym punkcie. Wykonywanie wielu ruchów parkour dodaje do punktów parkour, podczas gdy miażdżąc wrogów, a zainfekowani dodają punkty walki.

Recenzja Dying Light 2: mechanizm

Oryginalny Dying Light miał przyzwoitą fabułę, ale walka była nieco chwiejna. Wydaje się, że Techland pracował nad tym przez ostatnie kilka lat, aby walka i parkour wyglądały i czuły się znacznie lepiej. Rzucanie bronią w zainfekowanych lub ludzkich wrogów nie jest już drażniące. Połącz to z niektórymi umiejętnościami bojowymi, a będziesz mieć akcję na poziomie 13 Dystryktu.

Ludzcy wrogowie nie wydają się być tak sprytni w porównaniu z zombie. W bitwie 1v3 ludzie wolą atakować indywidualnie niż w grupie, co ułatwia ci pracę. To sprawia, że ​​wygląda jak scena akcji z Bollywood.

Z drugiej strony zombie są zawsze czujne i świadome swojego otoczenia i atakują do woli — istnieje szansa, że ​​również cię zaskoczą. Istnieje około 10 różnych typów zombie, z których wszystkie są śmiertelne. Począwszy od Zagryzaczy, którzy są najczęstszą formą nieumarłych, do Bolterów, którzy posiadają rzadkie łupy. Plucie, jak sama nazwa wskazuje, pluje na ciebie lepkim kwasem. Volatile to zombie Alfa — jedynym sposobem na ich „pokonanie” jest ucieczka.

Przechodzenie przez ciemne jak smoła tunele, podczas gdy zarażeni ucinają sobie krótką drzemkę, jest przerażającym widokiem i dosłownie trzymało mnie na skraju siedzenia. Przechodząc obok na wpół śpiących zombie — pokazuje pasek pod każdym zombie, wskazujący, czy jest w stanie cię wyczuć. Niektóre zombie pokazują również pewien poziom na czubku głowy, jeśli osiągnie wyższy poziom i uda ci się przyciągnąć jego uwagę, najlepiej wpaść w panikę i uciec, w przeciwnym razie możesz zostać ich obiadem.

Mówiąc o bieganiu, oprócz zwykłych Gryzaczy istnieje pewien rodzaj zombie, zwanych Wyjcami. Wyjce wzywają swoich towarzyszy zombie, gdy cię zauważą. Uruchomi to pościg, który musisz ukończyć, aby bezpiecznie uciec przed hordą. Lepiej trzymać się dachów, bo na ulicach zawsze roi się od zarażonych.

W trakcie pościgu możesz też pobiec w stronę jednej ze swoich kryjówek, która ma umieszczone na zewnątrz lampy UV. Zombi nie mogą wejść na teren ze światłem UV, ponieważ pali ich skórę. Możesz tworzyć bezpieczne domy, wykonując zadania. Naprawianie wiatraków i wież ciśnień daje dostęp do bezpiecznych domów. Wykonywanie tych zadań jest zabawne, ponieważ mają w środku jakąś układankę lub walkę z bossem. Na przykład, łącząc przewody z jednego gniazdka do drugiego, korzystając ze swoich niesamowitych umiejętności parkour, aby walczyć z braterskim duetem, który oznacza zło.

Niektóre misje zmuszają Cię również do wyboru, czy przypisać określoną wieżę ciśnień lub stację elektryczną do jednej z dwóch wymienionych frakcji. Wybór, czy przekazać budynek Strażnikom Pokoju, czy Ocalałym, określa zadania i ludzi, których spotkasz w przyszłości. Frakcje nagradzają cię, kładąc poduszki powietrzne i zipliny w całym mieście lub zakładając pułapki na ulicy.

Recenzja Dying Light 2: broń i umiejętności

Zrzucanie ludzi z dachu to nie jedyne rozwiązanie. Możesz gromadzić arsenał broni do walki wręcz, inwestując godziny w grę. Broń obejmuje dwuręczny topór, kije baseballowe na sterydach i wiele innych. W przeciwieństwie do Dying Light nie możesz naprawić zepsutej broni. Nie martw się, będziesz mógł znaleźć ich mnóstwo w miarę postępów. Dying Light 2 Stay Human pozwala również modyfikować broń w błyszczący sposób. Mówiąc o iskrach, mam na myśli dosłownie iskry — strzały mocy generują falę elektryczności, która ogłuszy wroga, dając ci wystarczająco dużo czasu, aby zadać kilka kolejnych ciosów.

Najlepsze bronie mają trzy miejsca na modyfikacje: uchwyt, trzonek i końcówkę. Aby zainstalować modyfikację broni, konieczne jest posiadanie odpowiedniej broni i schematu wraz z niektórymi częściami rzemieślniczymi.

Istnieje również kilka jednorazowych broni, które można znaleźć w mieście. Jednymi z nich są włócznie, które można zdobyć z martwych ciał leżących na ulicach — aby rzucać we wrogów i zabijać jednym strzałem. Możesz także tworzyć między innymi noże do rzucania. Jest to bardzo przydatne, gdy wróg jest nieco daleko i chcesz go pokonać, pozostając w cieniu.

Sekcja rzemieślnicza daje ci wiele możliwości modyfikowania rzeczy i budowania ich od podstaw. Całe miasto można przeskanować w poszukiwaniu łupów, które mogą zawierać skrawki, deski elektryczne, ciężarki, butelki, papierosy, miód, rumianek, grzyby UV i inne. Przedmioty te można wykorzystać do wytwarzania materiałów zdrowotnych, a nawet niektórych narzędzi, które mogą się przydać podczas bitwy.

Aiden jest w stanie samodzielnie, bez troski o świat, wydobyć miód z ula. Miód w połączeniu z rumiankiem służy do celów leczniczych. Tymczasem tablice elektryczne mogą się przydać podczas wykonywania zadań. Grzyby UV są używane głównie w nocy, gdy jesteś z dala od kryjówki i na zewnątrz w ciemności. Te grzyby pomagają zwiększyć odporność na krótki okres czasu. Ze złomu można zrobić wytrychy, które są kluczem do otwierania drzwi i skrzynek z łupami. W miarę postępów natkniesz się również na tymczasowe materiały eksploatacyjne, takie jak inhalatory odpornościowe i zdrowotne.

W miarę postępów w fabule będziesz także mógł bawić się kilkoma sprytnymi narzędziami, takimi jak hak z liną, a nawet paralotnia. Paralotnia jest trochę trudna do kontrolowania i jak łatwo się domyślić, wyczerpuje twoją wytrzymałość. Jednak gra sprytnie zawiera sposób na zdobycie wysokości poprzez dodanie wentylatorów do ziemi, co pomaga dłużej pozostać w powietrzu.

Wędrując po ulicach Villedor możesz odblokować ponad 20 umiejętności walki i parkour. Umiejętności parkour pomagają wykonywać nowe akrobacje, które mogą być bardzo przydatne w biegu lub podczas wykonywania rzadkich zadań. Gdy drzewko umiejętności zostanie wypełnione po brzegi, Aiden może wspiąć się na całe miasto — nic nie jest poza jego zasięgiem. Aby zdobyć niektóre umiejętności, musisz mieć określony poziom zdrowia i wytrzymałości — można je odblokować za pomocą inhibitorów. Są to dostarczane przez GRE serum, które pomagają zwiększyć zdrowie lub wytrzymałość. Po zbliżeniu się do pakietu opieki z inhibitorem automatyczny głos poinformuje Cię, że jesteś blisko sprawy. Pojedyncza paczka zawiera trzy inhibitory i możesz użyć ich do zwiększenia wytrzymałości lub zdrowia. Zalecana jest równowaga obu, ale większość z nich zainwestowałem w sekcję wytrzymałościową.

Werdykt recenzji Dying Light 2

Fabuła Dying Light 2 jest dość przeciętna. Gra wprowadza dialogi oparte na wyborach, które dodają nieco więcej polotu do fabuły, ale niestety nie wystarczają. Aiden musi biegać tam iz powrotem po mieście, wykonując brudną robotę dla frakcji, które wydają się nie ujawniać informacji nawet po zdobyciu zaufania. Wydaje się, że to sposób na rozciągnięcie gry. Na szczęście postacie w Dying Light 2 Stay Human są całkiem dobre i podczas zadań można spotkać ich mnóstwo. Niektóre postacie zostają przez jakiś czas, a niektóre tylko przez jedną część historii.

Dying Light był znany z cyklu dnia i nocy, przy czym ten ostatni jest naturalnie bardziej przerażający. To także część sequela. Dying Light 2 Stay Human ma również oddzielne misje nocne, które zapewniają dobre nagrody, ponieważ zombie są znacznie potężniejsze w ciemności.

„Zmysł przetrwania” Aidena to sprytny dodatek dla graczy takich jak ja, którzy czasami gubią się w różnych miejscach. Mechanika śledztwa to świetny sposób na podkreślenie śladów w ciemności, z wyjątkiem ukrytych akt i pudeł.

Projekt dźwięku jest świetny, a wynik tła jest znakomicie osadzony w grze. Podczas pościgów lub intensywnych ruchów parkour możesz usłyszeć, jak muzyka narasta i zwalnia, gdy wchodzisz i wychodzisz z ukrycia. Ten dopracowany wybór muzyki pomaga również ulepszyć rozgrywkę.

Drzewko umiejętności jest dobrym akcentem i sprawia, że ​​chcesz spędzić wiele godzin w grze, aby odblokować każdą z nich. I możesz spędzić tyle czasu, ile chcesz — Techland niedawno zabrał się do Twittera (link na końcu artykułu), aby ujawnić, że Dying Light 2 Stay Human może dać ci aż 500 godzin gry, jeśli przejdziesz przez historię i wszystkie zadania poboczne, odkrywając różne opcje i zakończeń.

Plusy:

  • Połączenie parkour i walki jest zadowalające
  • Drzewo umiejętności utrzymuje atrakcyjność gry
  • Modyfikacje i wybory broni są przyzwoite
  • Muzyka zapewnia grze wciągające wrażenia
  • Utrudniony dostęp do broni palnej

Minusy:

  • Historia wydaje się wstrząsająca i naciągnięta
  • Walka z ludzką sztuczną inteligencją jest jak przeciąganie
  • Utrudniony dostęp do broni palnej

 

Twitter techlandu - https://twitter.com/DyingLightGame

0 Komentarzy

© Copyright GrynaPlus.pl 2018-2022