grynaplus

GRYNAPLUS

Ładowanie...

grynaplus

GrynaPlus

banner-badge

Blog

Znajdują się tu wszystkie artykuły napisane przez naszych użytkowników!

11

Iwo6443431

3 lata temu

God of War, o grze

Nie słyszeliście o tej grze? Spoko ja też, ale jakiś czas temu się o niej dowiedziałem i stwierdziłem, że może być całkiem spoko, więc kupiłem.

Jeśli pominąłeś God of War 2018 lub w ogóle nie dotknąłeś serii, to jest God of War w które można zacząć sensownie grać. Wszystko, co musisz wiedzieć, to to, że Kratos był najlepszym mordercą Ateny, dopóki nie został zdradzony i nie zdecydował się zabić wszystkich bogów (w tym swojego tatusia Zeusa). Ten ciekawy fragment tej gry pojawia się po latach. W tym czasie Kratos opuścił bezbożną Grecję i wędrował na ziemie nordyckie, gdzie zyskał żonę (która właśnie zmarła na początku gry), syna o imieniu Atreus i wspaniałą brodę.

God of War ląduje na PC. Czy warto było czekać? Recenzja

God of War jest jego ograniczeniem. To mała historia w świecie gigantycznych postaci. Kratos i Atreus nie chcą ratować świata — chcą po prostu rozłożyć prochy swojej żony/matki na dużej górze. Nie szukają walki, ale wpadają w grupę z nich, ponieważ najwyraźniej Midgard przez ostatnie stulecie był koszmarną krainą złych trolli, trujących wiedźm i zombie. Znaczna część gry polega w zasadzie na wytyczaniu ścieżki przez ten zepsuty świat, odkrywając dramat małego boga, który doprowadził do jego ruiny.

To zarówno fajne, jak i zabawne, jak często Atreus zastanawia się, jak przekroczyć szczelinę, gdy Kratos podnosi belkę wielkości sześciu samochodów lub obraca cały budynek, jakby to była nakręcana zabawka. Podczas gdy Nathan Drake szuka łańcucha do podniesienia starożytnego krążka, Kratos po prostu rzuca toporem w koła zębate tak mocno, że zaczynają się obracać. Jak na postać, która zwykle okazywała swoją twardość, zabijając każdą żywą istotę w pokoju, miło jest zobaczyć, jak Kratos rzuca się na cały świat.

Podnoszenie dużych kamieni nie byłoby tak zabawne bez przekomarzania się z Atreusem (lub, jak go często nazywają, „chłopcem”). Nie jest to nowa sztuczka narracyjna polegająca na połączeniu silnego, cichego typu z dociekliwym młodzieńcem, ale w przeciwieństwie do rozwijającego się związku Joela i Ellie, Atreus i Kratos mają już warstwową relację, która z biegiem czasu jest stopniowo odwracana. Ze skoku widać, że ta dwójka nie jest blisko. Atreus jest zdeterminowany, aby udowodnić, że jest gotowy do odbycia podróży i jest zmuszony do spełnienia wysokich standardów Kratosa („Nie przepraszaj. Bądź lepszy” – mówi mu Kratos po nieostrożnym strzelaniu do jelenia). Tymczasem Kratos jest emocjonalnie odległym ojcem, który projektuje własne problemy na innych ludzi.

Ich związek ewoluuje organicznie, gdy razem podbijają świat, ale Sony Santa Monica było mądre, aby pozwolić postaciom pobocznym również na trochę ciężkiego podnoszenia. Jedna postać wprowadzona w połowie to najlepsza część gry, mądry stary dziadek pełen przydatnych rad i historii, które wypełnią martwe powietrze, podczas gdy trio pływa po Midgard.

Choć postacie i historie z God of War są dobre, moje najmocniejsze wspomnienia obracają się wokół jednej z najwspanialszych broni w grach wideo: Topora Lewiatana. Topór jest twoją podstawową bronią i uniwersalnym narzędziem przez całą grę. Może wyważać otwarte drzwi, niszczyć przeszkody, zamrażać maszyny lub być rzucanym na długość boiska piłkarskiego, aby zdobyć trudno dostępne łupy. W walce Lewiatan zapewnia satysfakcjonującą równowagę siły i prędkości, która uderza o wiele mocniej niż stare Ostrza Chaosu Kratosa. Tutaj ponownie Sony Santa Monica wykorzystuje nadprzyrodzoną moc Kratosa, aby umożliwić ci robienie rzeczy niemożliwych za pomocą topora, na przykład przecięcie trzech wrogów na pół jednym ruchem.

Jest jeszcze inna zaleta Lewiatana. Pewnie widziałeś fajne gify, w których Kratos rzuca toporem w draugra i przywołuje go z powrotem do jego ręki, jak młot Thora Mjölnira. Czuje się tak fajnie, jak wygląda i nie przestaje być fajny przez dziesiątki godzin. Walka toporem zaskakująco dobrze przekłada się również na klawiaturę i mysz: lewa i prawa mysz to standardowe ataki i musisz przytrzymać Ctrl, aby przygotować rzut. To był dobry znak dla domyślnych skrótów klawiszowych God of War, kiedy instynktownie przywołałem topór, naciskając standardowy klawisz przeładowania R i całkowicie zadziałało. To powiedziawszy, sięganie po Ctrl może po pewnym czasie stać się uciążliwe, jeśli nie masz małych palców ze stali.

Możesz rzucić siekierą jak bumerang, aby wykonać szybki atak, który odbija się od wrogów lub rzucić nim nad głowę, aby uzyskać mocniejsze uderzenie, które przyklei się i zamrozi ich w miejscu. Często miało dla mnie sens pozostawienie tego przygwożdżonego wroga na miejscu, ponieważ Kratos bez topora wciąż może walczyć swoimi dwiema mięsistymi pięściami.

Ponieważ nic w God of War nie idzie na marne, walka wręcz to zupełnie inna bestia z własnym drzewkiem umiejętności i zaletami. Tępe ciosy nie zadają tak dużych obrażeń jak topór, ale bardzo szybko wypełniają mierniki zachwiania wroga. Po całkowitym oszołomieniu Kratos może przypieczętować umowę natychmiastową egzekucją prosto z biblioteki zabójstw chwały Doomguya. Te widowiskowe zabójstwa są tak satysfakcjonujące, że ciągle szukałem wymówki, by zgubić siekierę i przejść na pełny bokser. Zawsze wspiera Kratosa Atreus, który ma dedykowany przycisk, który nakazuje mu strzelać strzałami do każdego, kogo celujesz.

God Of War Day One Edition (Gra PS4) - Ceny i opinie - Ceneo.pl

Ta błyskawiczna zamiana broni tworzy zabawne, improwizowane bijatyki, które pasują do każdego stylu walki. Mogę dalej spamować lekkim atakiem, albo mogę przejść do pełnego mózgu galaktyki, przyszpilając największego faceta toporem, bijąc zombiaków paszowych na miazgę i przywołując siekierę pod odpowiednim kątem, aby przeciąć wroga w drodze powrotnej . Kiedy gwiazdy się układają, łączę ruchy w dosłowną pętlę bojową. Wszystko ma znaczenie w tym samym czasie, nawet jeśli przez większość gry mogłem wykonać jedną sztuczkę z siekierą.

W miarę rozwoju fabuły dostajesz więcej fajnych rzeczy, które najlepiej jest zobaczyć samemu, tak bardzo, że byłem trochę przytłoczony wyborem w drugiej połowie gry. Bardzo się starałem, aby jak najlepiej wykorzystać każdy niesamowity sposób, w jaki muszę zabijać różne rzeczy, a jednak Atreus nadal ganił mnie za to, że nie poprosiłem go o wystarczająco dużo strzał. Przepraszam dzieciaku, po prostu daję się ponieść strzałom w głowę z siekierą i czasami zapominam o twoich słabych strzałach.

Moja druga rozgrywka w God of War była moją najlepszą rozgrywką i miała wszystko wspólnego z wyższą liczbą klatek na sekundę, którą cieszyłem się na tym porcie na PC. Podobnie jak wcześniej Days Gone i Horizon: Zero Dawn, God of War leci na dobrym komputerze. Na RTX 3060 w 1920x1080 udało mi się podkręcić docelową liczbę klatek na sekundę do 90 i pozostać tam głównie z Nvidia DLSS ustawioną na jakość. Zauważyłem, że podczas przejścia przez drzwi do otwartego świata jeziora sytuacja trochę się poruszyła, ale po pewnym czasie ramy ustabilizowały się.

God of War działa również dobrze bez DLSS, chociaż w tym momencie technologia upscalingu Nvidii stała się tak dobra, że ​​nie jestem pewien, dlaczego miałbyś ją wyłączyć, gdy jest dostępna. Drobne problemy, które nękały wcześniejsze wersje DLSS (takie jak ten dziwny efekt ducha, który można zobaczyć na małych pływających cząsteczkach) zostały dziś usunięte, a to, co pozostało, to wspomagany sztuczną inteligencją przeskalowany obraz, którego trudno jest odróżnić od natywnego obrazu 1080p. Magiczna sztuczka może być nieco mniej przekonująca, jeśli zmniejszysz ją do Balanced lub Ultra Performance, ale Jakość to bezpieczny zakład w przypadku gier 1080p. Jeśli chodzi o 1440p lub 4K, niestety nie jestem na to przygotowany, żeby spróbować.

DLSS nie jest też jedynym smakiem lub skalowaniem wspieranym przez God of War. Możesz alternatywnie włączyć FidelityFX Super Resolution firmy AMD. Nie mam z tym dużego doświadczenia, ale zauważyłem nieco więcej rozmycia, gdy ustawiłem jakość. Nadal jest dobry, a jako żądny ramek gracz na PC, trzymałbym go, gdyby był to mój jedyny wybór.

Bawiłem się też tu i ówdzie z poszczególnymi opcjami graficznymi, których God of War ma kilka, ale nie wszystko, o co można prosić, chociaż byłem zadowolony z prostych ustawień gry. Gra domyślnie korzysta z ciekawie nazwanego ustawienia „Original” (co, jak zakładam, oznacza oryginalny wygląd PS4). Grałem głównie na Original i wyglądało to świetnie przez cały czas, ale zauważyłem ostrzejsze tekstury i postprocessing na High i Ultra. Mój Kratos wygląda tak dobrze, że prawie mogę dotknąć jego pomarszczonej twarzy.

Ekscytujące jest zastanowienie się, co może oznaczać lądowanie God of War na PC dla ekskluzywnego status quo na konsole. Sony ma teraz dedykowaną wytwórnię wydawniczą na komputery PC. W miarę jak firma poważnie podchodzi do portów PC, czy kiedykolwiek dojdziemy do punktu, w którym jej gry zostaną wydane na PC miesiące po premierze, a nie lata? Czy mógłby nawet wyciągnąć Microsoft i upuścić wszystko na PC w tym samym czasie, co konsolę?

Początkowo liniowy świat God of War otwiera się nieco po pierwszych kilku godzinach i zachęca do eksploracji dzięki licznym nagrodom i przedmiotom kolekcjonerskim za ukończenie opcjonalnych zagadek i walk. Ale od czasu do czasu możesz natknąć się na znacznie trudniejszego przeciwnika, wyraźnie oznaczonego fioletowym kolorem jego paska zdrowia, który często może cię pokonać jednym lub dwoma ciosami. Wpadanie w takie sytuacje od czasu do czasu wydawało mi się wkraczaniem na czyjeś lub coś innego terytorium i musiałem być przygotowany. Jeśli czułem głód wyzwania, Bóg wojny nigdy mnie nie zawiódł.

Początek rzezi w antycznej Grecji. Recenzja God of War

To prawdopodobnie odcinek, ale God of War to pozytywny znak. Najlepsza gra na PS4 jest teraz jedną z najlepszych gier na PC.

Byłem jednym z tych ludzi, którzy szydzili z Dad of War, kiedy to ogłoszono. Myślałem, że dostaniemy The Last of Us z toporem, ale zamiast tego dostaliśmy pełnoprawną grę RPG z wielopoziomowymi łupami i drzewkami umiejętności umiejętnie wplecionymi w opowieść o władzy, przemocy i złych rodzicach. To imponujące odejście od ostrej rzezi, jaką była ta seria, i konieczna zmiana, jeśli w ogóle ma wrócić. Góra pieniędzy, talentu i czasu potrzebnego do ponownego uruchomienia tego reliktu z 2000 roku w coś wartego istnienia dzisiaj jest widoczna w każdym momencie. Cztery lata później God of War wciąż jest triumfem i zdecydowałem się na jego zakup.

0 Komentarzy

Ostatnie wpisy