grynaplus

GRYNAPLUS

Ładowanie...

grynaplus

GrynaPlus

banner-badge

Blog

Znajdują się tu wszystkie artykuły napisane przez naszych użytkowników!

4

chw

1 rok temu

God of War Ragnarok-recenzja

Powstały w listopadzie God of War Ragnarok, czyli swoista kontynuacja God of Wara z 2018 spełnia swoje zadanie znaomicie. Absolutnie geialy pomysł i wykonanie można grać godzinami. Opowiada losy Atreus i Kratosa upuszczonyh w mitolgii nordyckiej warz z nordyckimi bohaterami.

System walki i progresji. Prawie identyczny do tego co mieliśmy w poprzedej części z lekkimi usprawnieniami. Dalej przyjemnie się walczy czując siłę i zawziętość Kratosa.

Postacie i relacje. Chyba najlepszym punktem poprzedniej części była dla mnie relacja Kratosa z Atreusem, która była świetnie napisana i rozwijała się w trakcie gry. Rozwój widzimy też u wielu innych nowych i jak i nowych postaci, które poznajemy w trakcie gry.

Minusy:

Brak nowych pomysłów

Znikające elementy otoczenia

Brak ewolucji w systemie walki

Przeniesiona mechanika z God of War 2018

Plusy:

Wymagające pojedynki

Duża ilość przeciwników 

Plusy:

Wymagające pojedynki

Duża ilość przeciwników

Fabuła jest, więc bardzo obra ale momentamie nierówna. Myślę jednak, że można to tj fntastycznej grze wybaczy, bo jednak więcej u pozytywów niż negatywów.

 

God of War 1 opowiadało o zabiciu Aresa boga wojny przez Kratosa, głównego bohatera.
God of War 2 opowiadałonatomiast o próbie zemsty Kratosa na Zeusie.
God of War 3 z kolei o zabiciu bogów jak i samego Zeusa.
God of War Wstąpienie akurato pokonaniu furii przez Kratosa.

Gra oferuje system walki znany z poprzedniej odsłony serii, który jednak doczekał się szeregu usprawnień i nowych elementów. Podczas starć musimy uważnie obserwować ruchy wrogów, w porę wykonywać uniki oraz wyprowadzać szybkie kontrataki. Nieprzyjaciół eliminujemy, robiąc użytek z ikonicznych Ostrzy Chaosu protagonisty, a także topora zwanego Lewiatanem. Obie bronie pozwalają na wyprowadzenie charakterystycznych dlań ataków specjalnych, a zadawane nimi obrażenia da się dodatkowo wzmacniać odpowiednio magią ognia lub lodu, umożliwiającą podpalanie bądź zamrożanie oponentów.
Źródło: https://www.gry-online.pl/gry/god-of-war-ragnarok/zf5d1e

 

Grafika prezentuje się imponująco, a i tak kwalifiuje się jeszcze dla graczy użytkujących konsolę starszej generacji czyli PS4. Byłoby jeszcze lepiej graficznie oraz wydolnościowo, gdyby gra ukazała się tylko dla PS5, ale to tylko gdybanie. Grafika przyciąga, jak i sama historia, którapoprowdzona jes bardzo obrze, jednak nie obyło się bez lekkich zawirowań. Postacie również trzymają bardzo wysoki poziom i nie ustępują części pierwszej. Kratos i Atreus ulegli lekkim zmianom i mają trochę inne poedejśia do życia. Atreus wydoroślał, co nie oznacza, że stanie się terz bez problemowym dzieckiem, czasmi nawe wręcz nadużywa cierpliwości Kratosa. Kratos stł ię bardziej wrażliwy na uczucia syna i coraz lepiej odnajduje się jako ojciec. Nie jest mu jednak łatwo i musi próbowć wyprze swoją groźna i bez uczuciową naturę, która mimowolnie ciągle jest u niego normą.  

  Nowymi bohaterami pojawiającymi się w historii są m.in. Bogowie nordyccy, z którymi współpracować, bądź też konkurować będzie musiał główny bohater. Takimi postciami są np. Odyn, jego syn Thor, Frejr-brat Freji i wiele innych bardzo ciekawych i dobrze napisanych postaci. W części gry poznaliśmy mniej postaci z mitologii niż mamy okazje to zrobić w najnowszej części. Ogólnie dużo mitologicznych wątków się zamyka, a niektóre niekoniecznie.

Atreus jako broń posiada swój łuk, korzysta z niego znacznie lepiej niż w poprzedniej części, nie jest już bezbronnym chłopcem, który nie potrafi o siebie zadbać. Kratos jako swoją broń posiada Ostrza Chaosu, które bardzo dobrze znamy z jego greckich przygód. Ma on też Lewiatana, którego dobrze poznaliśmy w poprzedniej części GOWa.

W GoW: Ragnarok akcję obserwujemy zza pleców bohatera (widok TPP). Przemierzając zróżnicowane lokacje – od dżungli po rozległe, przypominające labirynty kopalnie – realizujemy zadania, które popychają do przodu fabułę, wykonujemy różnorodne misje poboczne, rozwiązujemy zagadki środowiskowe, a także, jak przystało na produkcję o bogu wojny, walczymy z zastępami różnorodnych przeciwników.
Źródło: https://www.gry-online.pl/gry/god-of-war-ragnarok/zf5d1e

Istotny konflikt Kratos ma z Freją. Poznajemy ją we wcześniejszej części, ale aktualnie mamy do niej kompletnie inne nastawienie.

Głównym antagonistą gry jest oczywiście Odyn, a tuż za nim Thor, którego możemu ujrzeć na samym końcu God Of War 4.

Grafika podobna do poprzedniej części, co nie zmienia faktu, że jest lepiej. Natomiast nawet gdyby nie było, można by to zaakceptować. Szczegóły są bardzo dobrze wioczne, światy całkiem nieźle wyglądają. Dobrze, że twórcy o to zadbali.

 

Podsumowując jest bardzo dobrze. Moim zdaniem gra roku. Oczekiwania były bardzo duże i moim zdaniem udało się je spełnić.

0 Komentarzy

Ostatnie wpisy