GRYNAPLUS
Ładowanie...
Znajdują się tu wszystkie artykuły napisane przez naszych użytkowników!
Te główne zmiany nie sygnalizują końca God of War , jakie znamy, a raczej pozwalają DNA serii wyrażać się na nowe sposoby. Istnieje wiele powodów, dla których przekształcenia strukturalne są dobre, ale to, co stało się z Kratosem, ogromną maszyną śmierci, pozostawia niezatarte wrażenie. Wściekła, żądna krwi ikona przekształciła się w wrażliwą postać ojca. Część niego zachowuje stare gwałtowne tendencje, które uczyniły go gwiazdą dawno temu. Jednak wraz ze swoim młodym synem Atreusem, który chroni i prowadzi, widzimy również, jak Kratos bierze głęboki oddech i zakopuje swoje dzikie instynkty, aby dać pozytywny przykład.
Oglądanie, jak Kratos dba o pielęgnowanie wrażliwości swojego dziecka, na początku wydaje się nieco irytujące, ale dzięki naturalnemu pisaniu, dopasowanym aktorom głosowym i bezbłędnej animacji, łatwo jest wciągnąć się w podróż duetu i kupić ich wzajemny rozwój. Chociaż jest nauczycielem, Kratos niesie w sobie górę żalu i użalania się nad sobą, które tylko niewinność jego syna może mu pomóc przezwyciężyć. A Atreus doświadcza własnych wzlotów i upadków, które mogłyby postawić go na zupełnie innej ścieżce, gdyby nie prowadząca ręka Kratosa.
Atreus został wychowany w izolacji od niebezpieczeństw otaczającego go dzikiego świata i słusznie nie potrafi uchwycić w nim swojego miejsca w obliczu realiów krainy chronionej i oblężonej przez bogów. To śmierć jego matki przed rozpoczęciem gry wypycha Atreusa i Kratosa na zewnątrz; jej ostatnim pragnieniem było, aby jej prochy rozsypały się na najwyższym szczycie w kraju. Jakby dzikie drapieżniki i upiorne potwory nie były wystarczającą przeszkodą, przedstawiciele panteonu mitologii nordyckiej pojawiają się, aby zakłócić swoją misję, ustanawiając wzmocnione stawki i starcie imponujących sił, których oczekujesz od God of War.
I podobnie jak jego poprzednicy, God of War jest wizytówką techniczną i artystyczną. Jest to bez wątpienia jedna z najlepiej wyglądających gier konsolowych, jakie kiedykolwiek wydano, z każdym zapierającym dech w piersiach otoczeniem i mityczną postacią, które wykazują imponującą dbałość o szczegóły i mnóstwo upiększających ozdobników. Wizja stojąca za tym wszystkim jest widoczna w skrupulatnie posiwiałej sylwetce i wyblakłym sprzęcie Kratosa, w efektach atmosferycznych, które przekształcają niewiarygodnie rustykalne otoczenie w marzenie, a także w ogólnym projekcie i strukturze samego świata.
Większość podróży rozgrywa się w królestwie Midgardu. W jego sercu znajduje się szerokie jezioro, które można eksplorować kajakiem, z linią brzegową usianą opcjonalnymi zagadkami, groźnymi przeciwnikami i wejściami do głównych regionów mapy. Twoja misja zaprowadzi cię do większości tych miejsc, a po drodze prawdopodobnie zauważysz niedostępne ścieżki i przebłyski zapieczętowanych skarbów. Zawsze jest dużo miejsca do eksploracji poza główną ścieżką i dobre powody, aby mimo wszystko poddać się ciekawości, ale te dokuczania w szczególności zachęcają do ponownego zbadania wcześniej odwiedzanych obszarów, gdy twoje możliwości się rozszerzają.
Z chłopcem walczącym u twojego boku, strzelającym strzałami lub dławiącym niczego niepodejrzewających wrogów, połączysz siły przeciwko skorumpowanym trollom jaskiniowym, stawisz czoła potężnym bestiom i będziesz walczył z setkami inteligentnych nadprzyrodzonych wojowników podczas swoich podróży. Kratos woli obecnie używać siekiery, która działa zupełnie inaczej niż przykute Ostrza Chaosu, z których jest znany. Wiąże się to z bardzo satysfakcjonującą i fajną umiejętnością magicznego przywołania broni do twojej ręki (takiej jak Thor i jego młot), ruch, który nigdy się nie starzeje.
I tak naprawdę walka też nie. Nowa kamera naramienna wprowadza Cię bezpośrednio w bójkę, a tym samym ogranicza widoczność. Nie możesz zobaczyć wrogów ze wszystkich stron jednocześnie i musisz cały czas mieć się na baczności. Domyślnie gra zapewnia ikony zbliżeniowe, które ostrzegają o nadchodzących atakach, ale warto pomajstrować przy interfejsie użytkownika, aby uzyskać bardziej wciągające wrażenia, gdy zrozumiesz, jak przebiegają walki.
Rzadko zdarza się, aby można było spamować kombinacje bez narażania się na ryzyko, a ten nacisk na uważność wzmacnia stopniowanie God of War od tradycyjnego hack-and-slash. Realia walki siekierą sprawiają, że unikanie cofania się przed krzywdą jest wymagającym procesem. Ale kiedy zmienne dopasowują się i możesz rzucić się na wroga, zręczne posługiwanie się toporem Kratosa pozwala mu mocno uderzyć i daje możliwość wygięcia jego siły z odrobiną stylu.
Podstawowy zestaw kombinacji ciosów na bliski dystans i zachowań broni można rozszerzyć, dodając punkty doświadczenia do drzewa umiejętności i aktywując magiczne zdolności runiczne, które wiążą się z dwoma atakami. Istnieje wiele opcji do rozważenia i taktyk do nauczenia, w tym drzewka umiejętności do walki z pustymi rękami. Jest wspaniały rytm, który można znaleźć, przechodząc z siekiery na pięści, a następnie w satysfakcjonująco brutalne ruchy Kratosa, przez cały czas schylając się i staczając z drogi.
Walka w God of War jest świetna już na początku, ale staje się coraz lepsza, ponieważ stopniowo wprowadza jedną nową warstwę po drugiej. Możesz absolutnie natknąć się na niesamowicie karzących wrogów, którzy są łatwiejsi dzięki zręcznemu wyczuciu czasu i opanowaniu każdej dostępnej umiejętności, ale możesz też odnieść sukces na dowolnym poziomie, o ile opanujesz sztukę parowania i unikania nadchodzących ataków.
Atreusa nie można skonfigurować w takim samym stopniu jak Kratosa, ale wciąż istnieje wiele sposobów na dostosowanie jego możliwości do własnych upodobań. Wystrzeliwane przez niego strzały mogą być splecione z różnymi rodzajami magii, z wieloma ulepszeniami żywiołów i funkcjonalności, a ostatecznie zyskuje możliwość przywoływania widmowych zwierząt, które mogą ranić i rozpraszać wrogów lub zbierać przedmioty. Dzięki inteligentnemu układowi przycisków bardzo łatwo jest zarówno atakować, jak i bronić jako Kratos, jednocześnie dowodząc Atreusem. God of War daje ci wiele do zrobienia w dowolnym momencie i sprawia, że czujesz się jak doświadczony wojownik.
Zbroja, którą noszą Kratos i Atreus, może wpływać na szereg statystyk postaci, powinowactwo żywiołów i może zawierać miejsca na zaklęcia, które zapewniają dodatkowe bonusy. Pancerz można kupić lub wytworzyć przy użyciu kilku zasobów rozsianych po całym świecie i można go ulepszyć przez dwóch kowali w grze: dwóch krasnoludzkich braci, którzy stale się ze sobą skłócają. Jest Brok, wulgarny niebieski karzeł, i Sindri, znacznie łagodniejszy, ale tragicznie germofobiczny gość – knebel, który jest zwykle zabawny, choć czasami zbyt mocno naciskany.
Choć ta dwójka może być przyjemna, to Mimir ostatecznie kradnie show. Rogaty, jednooki mędrzec towarzyszy Tobie i Atreusowi przez większość gry, służąc jako Twój przewodnik po Midgardzie i wewnętrzne źródło tajników nordyckiej polityki. Mimir i kowale mają silne indywidualne osobowości, podobnie jak każda inna postać, którą spotkasz w trakcie gry. Utrzymujemy inne tożsamości ogólnie niejasne, aby uniknąć spoilerów, ale niezależnie od tego, na kogo wpadniesz, obsada God of War jest silna, przekonująca i dziwnie czarująca. Ale prawdziwym osiągnięciem jest to, że mimo że istnieje tylko garstka postaci, z którymi można wejść w interakcję, ich wielkie osobowości ubarwiają Twoją przygodę kuszącymi anegdotami, które wciągają Cię w świat i nasycają krainę namacalnym poczuciem historii.
Jeśli jest jakiś element nadrzędnej misji, który wydaje się być rozczarowaniem, jest to ostateczna bitwa z głównym antagonistą. Jest świetny z narracyjnego punktu widzenia, rozplątując się w sposób, który zmienia twoją perspektywę, ale to sama walka sprawia, że chcesz. W trakcie gry jest mnóstwo wielkich bitew z bossami i testów umiejętności, ale ta walka nie osiąga tych samych wyżyn i wydaje się, że była rozgrywana trochę bezpiecznie. Może to być efekt konfiguracji Kratosa i Atreusa lub może to być po prostu zbyt łatwe na początek. Na szczęście to nie wszystko, co gra w rękawie.
Zwłaszcza dwa opcjonalne obszary wydają się być zaprojektowane z myślą o końcówce. Pierwsza, Muspelheim, oferuje serię bitew na arenach otoczonych strumieniami lawy i spaloną ziemią. Niektóre próby to po prostu walki z silnymi wrogami, podczas gdy inne wymagają szybkiego pokonywania kolejnych fal — jeśli choć jeden wróg pozostanie przy życiu, inne wskrzeszą automatycznie po kilku sekundach. Drugie królestwo, Niflheim, jest generowane losowo przy każdej wizycie, ale zawsze jest wypełnione trującym gazem. Celem jest przetrwanie jak najdłużej, zbieranie zabójstw i zbieranie skarbów, i ucieczka, zanim trucizna ogarnie. Obie lokacje oferują napięte i satysfakcjonujące zajęcia, które są dostępne tylko wtedy, gdy grasz najlepiej jak potrafisz.
I są szanse, że będziesz tak zafascynowany tempem historii i procesją wydarzeń, że po pojawieniu się napisów w Midgard pozostanie wiele innych działań pobocznych. God of War nie jest osadzony w ogromnym otwartym świecie, ale jest pełen sekretów i zadań. Podczas gdy większość gier z długimi i różnorodnymi możliwościami questów pod koniec jest nieco przestarzała, God of War ma odwrotny skutek. To znacznie dłużej niż powinno, ale masz nadzieję, że nigdy nie zabraknie Ci rzeczy do zrobienia.
Pod wieloma względami God of War jest tym, czym zawsze była seria. To spektakularna gra akcji z epickimi scenami, wysokobudżetowymi wartościami produkcyjnymi i zaciekłą walką, która w miarę postępów staje się coraz bardziej gorączkowa i imponująca. Może Cię zaskoczyć, jak dojrzałe stało się opowiadanie historii. Podobnie jak Kratos, God of War przypomina przeszłość, jednocześnie uznając potrzebę poprawy. Wszystko, co robi, jest na lepsze, a wszystko, co w rezultacie przynosi, przynosi korzyści. Kratos nie jest już przewidywalnym brutalem. God of War nie jest już staromodną serią akcji. Po tym ponownym uruchomieniu pewnie kroczy nową ścieżką, która, miejmy nadzieję, doprowadzi do kolejnych ekscytujących przygód.
0 Komentarzy
kontakt@grynaplus.pl