grynaplus

GRYNAPLUS

Ładowanie...

grynaplus

GrynaPlus

banner-badge

Blog

Znajdują się tu wszystkie artykuły napisane przez naszych użytkowników!

11

Iwo6443431

3 lata temu

HAMMERTING recenzja, moja opinia

HAMMERTING RECENZJA

Przyznam się, że o grze tej dowiedziałem się przypadkiem, podczas gdy przewijałem polskiego youtuba i zobaczyłem zachęcającą miniaturkę, Wszedłem w filmik i gra mi się spodobała. Dalej opisywać chyba nie muszę. =)

Pomimo dzielenia logiki zdobywania przedmiotów z Gabrielem Knightem 3, Hammerting to gra o krasnoludach żyjących w górskiej jaskini. To także gra o tworzeniu nieprawdopodobnie zawiłych łańcuchów dostaw, aby uzbroić sojuszników na świecie i ułatwić im podbój wspólnego wroga. Warto zagrać w samouczek.

Forteca krasnoludów nie powinna być tutaj bez wzmianki, ale nie jest to nic tak imponującego ani tępego. Pionowa perspektywa farmy mrówek i radośnie narysowani mieszkańcy gór przeczą jednak poziomowi złożoności, który jest pod spodem, a każdy, kto nie chce rozpoczynać kampanii w kółko, może chcieć usiąść do tego.

Hammerting screenshot of dwarf forge

Moje pierwsze przywództwo w Moch Naxrig, wytrzymałej społeczności wydrążonej w zboczu ogromnej góry, zakończyło się, gdy wszyscy z wyjątkiem jednego z moich krasnoludów stracili przytomność z głodu. W tym momencie było już za późno, aby zlokalizować źródło żywności, zbudować kuchnię lub handlować czymkolwiek jadalnym, więc los mojego społeczeństwa był przypieczętowany.

Po raz drugi spotkałem się z hańbą wznowienia kampanii jakieś dwie godziny później.

Tym razem był to, no cóż, głód, ale też absolutnie zrujnowałem swoją ekonomię. Wydałem wszystkie pieniądze na nowych pracowników, a z niczym w kryptach mogłem tylko siedzieć i czekać, aż dziesięciu krasnoludów poświęci swój słodki, słodki czas na budowę domostw dla siebie. Musiałem handlować towarami, aby wzmocnić stosunki dyplomatyczne i pomóc moim przyjaciołom z całego świata wygrywać bitwy z wrogiem, ale nie mogłem ich wyprodukować, dopóki to zadanie nie zostało ukończone. A potem zaczęli tracić przytomność z głodu. Jeszcze raz. Nie rozumiejąc, dlaczego wszyscy moi pracownicy wydawali się być na strajku głodowym, niezależnie od tego, czy było dostępne jedzenie, zacząłem od nowa – od nowa.

W końcu stało się jasne. Nie chodzi tylko o umieszczanie nowych pomieszczeń i tworzenie nowych przedmiotów, ale także o sprawną sieć logistyczną. Moi nieszczęśni pracownicy głodowali nie dlatego, że w górach nie było jedzenia, ale dlatego, że nie mieli do niego łatwego dostępu.

Buy Hammerting Steam Key | Instant Delivery | Steam CD Key


W dalszej części gry, gdy zdobędziesz wiedzę górską i wiedzę handlową poprzez eksplorację i transakcje na świecie, koleje i windy staną się dostępne na drzewie technologicznym. Jest różnica między garstką przysadzistych jaskiniowców przemierzających szerokość mapy pieszo, aby zjeść rybę, którą ktoś zostawił na podłodze przy molo, a tą rybą dostarczaną wózkiem w sieci kolejowej. To różnica między głodem a przetrwaniem.

Jest to więc budowniczy miast, tak samo jak prosta gra zarządzająca lub 4X. Gra, która zachwyca dobrze zaprojektowaną infrastrukturą tak samo, jak nowy rodzaj sztabek czy poziom dyplomacji. I to właśnie ta zbieżność pomysłów i podstaw gatunkowych zapewnia Hammertingowi prawdziwą długowieczność, wystarczającą, aby wytrzymać kilka ponownych uruchomień i stan prawie ciągłej konsternacji.

Zasadniczo jest coś w przekształcaniu sześciennego chaosu na zboczu góry i zmuszaniu go do pracy porządku i wydajności. Prawdziwym cudem jest również odkrywanie jego głębszych zakątków, zabijanie szlamów i szkieletów, które ukrywają się tuż pod uprawnymi tunelami i odkrywanie grot. To tutaj klikają elementy RPG-lite Hammerting, ponieważ krasnoludy, które wysyłasz na wyprawy eksploracyjne, mają własne miejsca na sprzęt, przynależność do klanu, umiejętności i osobowości. To nie przenosi się w znaczący sposób na warstwę strategii — w praktyce są one zamienne i nigdy nie zauważyłem skutków ich sprzeczek — ale przynajmniej wystarczy, że zainwestujesz w ich dobre samopoczucie.

Ciekawe, że jedynymi prawdziwymi warunkami zwycięstwa są cywilizowane dążenia do terytorium lub ustanowienie mocnych sojuszników, ponieważ 90% uwagi poświęcasz na zbocze góry, a nie na nadświat, gdzie leżą te granice terytorialne i sojusznicy. Gdy kliknie, że wszystko, co robisz w jaskini, polega po prostu na dostarczaniu swoim kolegom towarów, które mogą pomóc w wygraniu bitwy lub zdobyciu przysługi, zastanawiasz się, czy warto było budować tę szpitalnię, krawców i skomplikowaną sieć w końcu rusztowania i schody. Wiele pomieszczeń i zasobów Hammertinga — takich jak wspomniana wcześniej wielka sala i tytułowe Hammertingi — wydaje się zbyteczne w świetle twoich prawdziwych celów.

Przypuszczam, że to zasługa gry. Pozwala ci grać na własnych warunkach, maksymalizując swoją bazę, próbując stworzyć wygodny zakątek dla swojej populacji. Ale jasne jest tylko, co jest obce, a co nie, gdy osiągniesz końcową fazę gry. Również w tym momencie, a nie wcześniej, zdajesz sobie sprawę, jak bardzo walczyłeś z tendencjami i mechaniką AI tak ciężko, jak twoi prawdziwi wrogowie.

Ponieważ jest to gra o długich łańcuchach dostaw i starannym zarządzaniu zasobami, prawdziwym problemem jest to, że rolnicy wykorzystujący sztuczną inteligencję nie oszczędzają ani jednego elementu plonu, aby go ponownie zasadzić. Tak łatwo jest w ten sposób wyczerpać źródła pożywienia, a następnie zastanawiać się, dlaczego wszyscy głodują. Równie dokuczliwy jest brak samozachowawczy u krasnoludów, który na pierwszym miejscu stawia tworzenie pióra zamiast jedzenia, spania lub wnoszenia granitowego pyłu na plac budowy, który zamówiłem około 20 minut temu, tylko dlatego, że znajduje się po drugiej stronie mapy. Istnieje ekran pośrednika pracy, ale pozwala on tylko majstrować przy tym, kto wykonuje określone rodzaje działań, a nie poszczególne zadania mikrozarządzania, które wydają się ignorowane przez długi czas.

Jest więc praca do wykonania wewnątrz góry, zarówno dla Warpzone Studios, jak i dla mnie. Hammertingowi brakuje pasty do smarowania kół imponującej hybrydy zarządzania, ale to nie znaczy, że należy jej unikać. Podobnie jak moi sąsiedzi z całego świata, każdego dnia brałbym coś nowego i niezwykłego na ten sam stary towar.

Zaoszczędź 33%, kupując Hammerting na Steam

Jaskinie są duże, a mapy są jeszcze głębsze niż szerokie. Eksploracja kręci się wokół wydobycia, co byłoby nużące, z wyjątkiem tego, że prędkość gry można modyfikować, aby utrzymać płynność akcji. Wydajność krasnoludów podczas gromadzenia zasobów jest zwiększana poprzez instalowanie torów do wózków kopalnianych, znajdowanie lepszych kilofów, budowanie wind i budowanie mostów w trudnym terenie. Inne aspekty są dziwnie nieefektywne, takie jak skrót klawiszowy do niedziałania kopania w pobliżu górnika lub krasnolud nie wydobywający z powodu braku miejsca, tylko po to, by inny krasnolud ściskał się obok niego i kopał bez problemu.

Odkrywanie przynosi wiedzę, która odblokowuje umiejętności, takie jak rolnictwo, rybołówstwo i metalurgia. Drzewo technologii ma czterdzieści przedmiotów, zachęcających do odblokowania, a niektóre wymagają transakcji handlowych w świecie. W miarę eksploracji obszarów stają się dostępne zasoby do tworzenia nowych przedmiotów, chociaż interfejs nie pokazuje, ile zostało zebranych. Proste zadania typu „zabij i zbierz” zapewniają dalszy postęp.

Podczas gdy odkrywanie nowych lokacji na losowych mapach oferuje świetne możliwości opowiadania historii, nie spotkałem się z żadnymi wydarzeniami fabularnymi w głębinach poza znalezieniem nowych, ogólnych wrogów (gobliny, slimy, szczury, pająki, kraby i szkielety) lub posągu bez wiedzy. Podczas gdy inne gry, takie jak Frostpunk, pokazały, jak wciągający może być nawet krótki fragment historii, gdy przedstawia trudną decyzję, Hammertingowi tego brakuje. Strach przed spotkaniem z pięknym nowym obszarem ginie, gdy jest pusty.

Walka to gra liczbowa, w której brakuje taktycznego pozycjonowania, którego wymagają podobne gry. Liczne błędy w grze są zwykle frustrujące, ale nie psują gry, ale w scenariuszach życia i śmierci, takich jak walka, prosta usterka może mieć duży wpływ. W jednym przypadku krasnolud i szlam zostali złapani w pętlę, skacząc tam iz powrotem przez przepaść, aby zaatakować się nawzajem, gdy przelatywali nieszkodliwie w powietrzu. Potem spojrzeli na siebie i zamienili się miejscami dziesiątki razy bez uszkodzeń. Okazjonalny błąd, taki jak ten, oferuje zabawne opowiadanie historii w niektórych grach, ale w Hammerting jest tak częsty, że jest frustrujący.

W innym przypadku, jeden krasnolud był w stanie wykończyć grotę, w której pojawiły się szczury dwoma trafieniami, ale zamiast tego biegł po mapie za zbłąkanym szczurem, nawet jeśli priorytetem był atak na portal odradzający. Pojawiło się więcej szczurów, niszcząc pobliską kuźnię. W międzyczasie kolejna fala krasnoludów zaatakowała osłabiony punkt odrodzenia, tylko po to, by zatrzymać się po jednym trafieniu i zamiast tego uspołecznić się przed nim. Zresetowanie ataku do wysokiego priorytetu spowodowało, że uciekli. Kolejny bieg (zilustrowany poniżej) przyniósł podobną sytuację towarzyską przed portalem odradzania.

Ataki mają znacznie większe szanse powodzenia, gdy grupa krasnoludów podejmuje skoordynowany wysiłek. Niestety, problemy ze znajdowaniem ścieżki i kapryśne intencje zabraniają tego. Jeden bieg zakończył się pełnym zdrowiem, doświadczony krasnolud zaatakował niepokonaną armię po całej mapie, a następnie biegał w kółko pomimo powtarzanych instrukcji, aby zaatakować słabego śluzu, które zostały zignorowane, gdy w końcu uległ. Pojedynczy krasnolud reprezentuje 25% twojej gospodarki na początku gry, więc to ryzyko śmierci z powodu robaka stanowiło niewłaściwy rodzaj suspensu i zniechęcenia do eksploracji.

Hammerting Early Access Review

I odwrotnie, nawet czołgający się wrogowie mieli problemy z używaniem podstawowych schodów, więc błędów można używać przeciwko potworom, ale używanie usterek do pokonania usterek pokazuje, jak wadliwa jest walka w obecnym stanie.

Podczas gdy krasnoludy mogą być uzbrojone w sprzęt znaleziony podczas eksploracji, jeśli ten sprzęt jest nałożony na inny przedmiot, jego wyposażenie może zająć piętnaście kliknięć, jeśli w ogóle można go wybrać. To odbiera radość z grabieży sprzętu, który i tak jest nudny w porównaniu do, powiedzmy, Terrarii. Dochodzi do tego niepotrzebna złożoność, na przykład klikanie fontanny, aby wytwarzać leczniczą wodę, zamiast po prostu wysyłać tam krasnoluda, aby się napił raz dziennie.

Moim zdaniem, całkiem fajna gra, mimo, że nie przepadam za takimi mechanikami gier. Tutaj przes moją subiektywność nie mogę jej polecić, ale może wam się spodoba

0 Komentarzy

Ostatnie wpisy