logo

GRYNAPLUS

Ładowanie...

grynaplus
icon-badge

Blog

Znajdują się tu wszystkie artykuły napisane przez naszych użytkowników!

5

Mateusz123654

5 miesięcy temu

Lords mobile, część 1

Lords mobile, część 1

 

Lords mobile. Jest to gra wydana 26 lipca 2013 roku przez firmę IGG. Jest to gra wojenna w której celem jest zdobywanie coraz większej mocy oraz palenia innych zamków. Gra sprawia naprawdę wiele radości. Gram w tą grę od prawie 2 lat i znam ją praktycznie od podszewki. Lords mobile jest bardzo rozbudowaną grą więc w kilku częściach chciałbym przedstawić tą grę od początku do końca. Jeżeli spodoba Ci się 1 cześć to zapraszam do nowych. Jeżeli jeszcze nie wyszły, ro na pewno w niedługim czasie wyjdą. A teraz zapraszam do artykułu.

 

Cel gry

 

Celem gry, tak jak wspomniałem na początku jest palenie innych zamków oraz zdobywanie mocy. Moc to jest całkowita siła gracza. Im większą ją mamy, tym lepsi jesteśmy. Palić zamku możemy na mapie królestwa.

 

Wojsko

 

Jeżeli jest to gra wojenna, to nie może zabraknąć tu wojska. Jest to najważniejsza rzecz w grze. Wojsko możemy tworzyć w koszarach. Koszary możemy wybudować na mapie, w specjalnych so tego przeznaczonych miejscach. Są 4 rodzaje wojsk (piechota, strzelcy, kawaleria oraz maszyny oblężnicze). Istnieje również 5 klas wojsk. Są to tak zwane t1, t2, t3, t4 oraz t5. Czym wyższa klasa wojska tym lepsze ono jest.

Teraz dokładniej przyjzymy się czym charakteryzują się poszczególne jednostki

 

Piechota- Jest ona bardzo mocna w straciach z strzelcami, natomiast słabe w starciach z kawalerią. Nie są to jednak szybkie jednostki, przez co podczas zbierania zasobów z mapy królestwo, dosyć wolno idą.

t1- trep

t2-gladiator

t3-strażnik królewski

t4-bohaterki wojownik

t5-wybitny strażnik 

 

Strzelcy-są oni mocni w walkach z kawalerią ale słabe w starciach z piechotą. Nie są tak wolni jak piechota.

 

t1-łucznik

t2-strzelec wyborowy

t3-cichy snajper

t4-bohaterski kanonier

t5-wybitny strzelec

 

Kawaleria- ma przewagę nad piechotą, natomiast są słabsi od strzelców. Są to najszybsze jednostki w grze. W różnych bitwach są najczęściej używane przez najlepszych graczów.

 

t1-katafrakt

t2-jeździec jaszczurów

t3-królewski kawalerzysta

t4-jeździec pradawnych smoków

t5-wybitny lwi jeździec 

 

Maszyny oblężnicze-są one słabsze od wszystkich trzech dotychczasowych jednostek. Są one używane tylko do rozwalenia muru przeciwnikowi ( mają tu ogromną przewagę nad piechotą, strzelcami i kawalerią). Jednak przez wielu graczy uznawane są za zbędne i niepotrzebne jednostki ( ja też tak uważam).

 

t1-balista

t2-katapulta 

t3-ognisty trebusz

t4-niszczyciel 

t5-wybitny mściciel 

 

Myślę że po krótce przedstawiłem rodzaje wojsk i w jakich straciach mają przewagę. Jeżeli będzie coś do dopowiedzenia, to będę to robił w dalszych częściach artykułu.

 

Budynki (gospodarstwo, kamieniołom, tartak, kopalnia)

Budynki te służą do produkcji różnych zasobów. Zasoby są niezbędne do produkcji wojska, badania, budowania budynków czy do wielu innych rzeczy. Teraz przedstawię do czego służy każdy rodzaj budynku i czy opłaca się go stawiać.

 

Gospodarstwo - służy do produkcji zboża. Większość graczy buduję tylko 1 gospodarstwo. Dlaczego? Ponieważ wojsko "zjada" zboże. Ogromnym plusem jest to, że możemy mieć 0 zboża, a wojsko nam nie zginie! Dlatego wielu graczy preferuje budowanie tylko jednego gospodarstwa, a potrzebne zboże biorą z plecaka.

Kamieniołom- tu sytuacja jest inna niż z gospodarstwami. Można jak najbardziej wybudować tylko 1 kamieniołom. Wtedy produkcja kamienia nie będzie zbytnio duża.

Tartak-służy do produkcji drewna. Drewno jest chyba najbardziej potrzebnym surowcem w przekroju całej gry.

Kopalnia- Tutaj produkowana jest ruda. Zasada ta sama co w przypadku Tartaku czy Kamieniołomu.

 

Bardzo dużo osób ( w tym na przykład ja) woli budować tylko jeden rodzaj budynków na swoim zamku. Dlaczego? Ponieważ można wtedy bardzo wyboostować produkcję. Jeśli będzie się potrzebowało surowców, to można wymieniać się nimi z sojusznikami z gildii. Ja mam produkcję drewna i uważam że jest to super pomysł. Dużo osób ma swojego alta (drugie konto) a na nim produkcję zboża. Nie buduję się tam wtedy wojska, bo konto służy tylko po to, żeby wysłać na główne konto zboże czy inne brakujące zasoby. Jest to super opcja. Sam posiadam alta i tak robię. Nie trzeba się wtedy martwić tym, czy  edziemu mieć zboże na budowę badnia czy szkolenie wojska. Polecam budować jeden rodzaj budynków.

 

Budynki (koszary, dwór, szpital)

Są to budynki typowo bojowe. Tak jak z tymi wyżej, mamy ograniczoną liczbę miejsc, na których możemy je postawić. Mimo iż możemy je  zniszczyć i wybudować w ich miejsce coś innego, to polecam porządnie się zastanowić co budujemy.

Dwor- jest to budynek do produkcji złota. Nie produkuje on jakiś kosmicznych ilości, ale zawsze trochę to jest. Zatem nazywa się pytanie, dlaczego dwór jest zaliczamy do budynków wojennych? Otóż dlatego, że ma on bardzo ważną rzecz, której nie posiadają budynku gospodarcze. Przyspiesza on szkolenie wojsk! Gdybyśmy wybudowali np 10 dworów, to będzie można przyspieszyć szkolenie o nawet 70%. Gdybym wybudowali same dwory ( w tym po jednym szpitalu i koszarach) i dołożyli do tego badania, chowańce czy inne premie to jedmsy wstanie skrócić czas szkolenia do nawet 90%!!! Widać więc jak dużo dają dwory.

Szpital - do czasu kiedy nie było sanktuarium (do sanktuarium trafia wojsko, które nie zmieściło się w szpital, ilość miejsc jest ograniczona. Wszystko zależy od poziomu zamku jaki się ma) był to chyba najważniejszy budynek. Bo jeżeli się miało np 2 miliony wojska i 3 szpitale, które mieszczą 120 tysiący żołnierzy, i ktoś by nas zaatakował to można sobie policzyć ile wojska by nam umarło . 2.000.000-120.000=1.880.000-  tyle wojska byśmy stracili. Dużo? Prawie całe, a odbudowa tego trwałaby bardzo długo. Od kiedy jest sanktuarium, to 80% zabitych wojsk, które nie mieszczą się w szpitalach, trafia tam. Także jesteśmy wstanie ocalić około 1.400.000 wojska (przy 3 szpitalach). Wracając jednak do sensu budowania szpitali, to dużo pro graczy wszystskie miejsca ( oprócz dwóch na koszary i dwór) zabudowują szpitalami. Dlaczego? Ponieważ nie chce im się co chwila leczyć a wyciągnięcie wojsk z sanktuarium trwa bardzo długo. Ja osobiście mam wybudowane tylko 2 szpitale i jak na razie starczają. Wszytkie budynki można ulepszyć maksymalnie do 25 poziomu. Przy ulpepszaniu z 24 na 25 poziom, oprócz surowców potrzebujemy także złoty młot. Kosztuje on 2000 gemów ( gdy kupimy 5 na raz to 9500 gemów). 

 

Budynki (akademia, warsztat, ambasada, sala wojenna, więzienie i ołtarz) 

Budynki te są stricte wojenne, ale nie tylko. Po krotce przedstawię każdy, choć niektóre będę jeszcze kiedyś, gdyż są one bardzo rozbudowane i mają ogromną ilość funkcji. 

Akademia-Jest to właśnie jeden z budynków, który omówię jeszcze w jednej z następnych części. W skrócie w akademii można prowadzić różnego rodzaju badania. Na przykład wojskowe, gospodarcze, polowanie na potwory czy chowańce. Jest to jeden z najważniejszych budynków w grze. Bez podstawowych badań, nie można liczyć na stanie się super kozakiem w tej grze. 

Warsztat- Tutaj podobnie jak w przypadku akademii, powstanie jeszcze jeden dokładniejszy opis. W skrócie w warsztacie można tworzyć wyposażenie. Służy oni do podnoszenia naszych premii do np Ataku danej jednostki, czy wielu innych rzeczy. Do wykucia danego wyposażenia potrzebujeny przedmiotów, które możemy zdobyć na mapie królestwa, bądź otwierając skrzynie. Jest to niezbędny budynek. 

Sala wojenna-Jeżeli chcemy ulepszyć akademie na 25 lv to musimy mieć sale wojenną na 25lv. Niestety do jej ulepszenia potrzebujeny przedmiotów, które po przeliczeniu na gemy kosztują około 250000. Jest to bardzo drogie. Sama sala wojenna ma inną funkcje. Jeżeli byśmy chcieli zorganizować pospolite ruszenie (ralke) na kogoś lub na mroczne gniazdo, to tyle sojuszniczego wojska będziemy mogli przyjąć, ile miejsca mamy w naszej sali. Z każdym ulepszeniem ta ilość się oczywiście powiększa. 

Więzienie i ołtarz. Te dwa budynki dałem są równie ważne jak sala wojenna. One też są niezbędne do ulepszenia akademii na 25lv. Ceny są takie same jak w przypadku sali wojennej. Do czego zatem służą oba te budynki? W więzieniu można przetrzymywać i stracać (zabijać) wrogich przywódców. Dają oni nam taką premie, jak wysoki mamy poziom ołtarza. Dlatego te dwa budynki podpiąłem pod jeden punkt, że są ze sobą powiązane.

 

Budynki ( sala treningowa, źródło, magazyn potworów, mistyczna wieża)

Magazyn Potworów-W nim są przechowywane nasze chowańce ( o nich opowiem w dalszych częściach). Budynek ten nie daje żadnych premii, ale nie ulepszać go, nie możemy ulepszać innych budynków.

Źródło-służy ono do produkcji animy oraz przyspiesza łącznie paktów oraz kamieni umiejętności. Do czego służą kamienie umiejętności i pakty to wyjaśnię w kolejnych częściach 

Sala treningowa- Tutaj szkolą się nasze chowańce. Zdobywać PD i przez to wyższe lvl. Dziwię temu możemy u nich odblokować nowe funkcje, które wspomagają nasz zamek. 

Mistyczna wieża- W mistycznwj wieży łączone są pakty oraz kamienie umiejętności. Do wyboru mamy 6 rodzajów paktów. 1A, 1B, 2A, 2B, 3, 4. Kamienie umiejętności są dostępne tylko dla wybranych chowańców. 

Ogólnie chowańce to bardzo ważna rzecz. Bez nich rozwinięcie naszego zamku byłoby praktycznie niemożliwe. Według bardzo wielu osób chowańce są połową sukcesu w Lords Mobile. Dzięki nim możemy dostać wiele potrzebnych materiałów do rozwoju bądź ataku na inne zamki.

 

W drugiej, następnej części przedstawię dokładnie funkcjonowanie chowańców. Dziękuję również za przeczytanie artykułu i zapraszam do kolejnych części. 

0 Komentarzy

© Copyright GrynaPlus.pl 2018-2022
cookie

Korzystając z tej witryny wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookie (więcej informacji)