GRYNAPLUS
Ładowanie...
Znajdują się tu wszystkie artykuły napisane przez naszych użytkowników!
11
1 rok temu
Jestem fanem gier takich jak Forza Horizon i Assetto Corsa, więc moja recenzja może nie być do końca obiektywna, lecz postaram wam się przedstawić moje uwagi dotyczące tej gry.
Need for speed zawsze zapada głęboko w serca swoich fanów, między innymi przez film. Natomiast jak radzi sobie gra z tym tytułem? Gra ta to połączenie wielu tytułów z serii Need For Speed i moim zdaniem takie zagranie ze strony jej producentów jest naprawdę dobre. Ta mieszanka powinna być zwycięską kombinacją, ale dziwne wybory projektowe utrudniają to, co mogło być wspaniałym doświadczeniem wyścigowym.
Prawdziwe samochody, świat zręcznościowy
Jeśli grałeś w poprzedni tytuł Hot Pursuit opracowany przez Criterion w Need for Speed, obsługa będzie od razu znajoma. Będziesz ścigał się prawdziwymi samochodami, ale nie są one realistyczne w sposobie, w jaki się radzą. Samochody reagują szybko, nawet do niskiego poziomu Ford Focus. Wchodzenie i wychodzenie z ruchu tymi samochodami jest płynne i naturalne. To powiedziawszy, umiejętność rozbijania i wykorzystywania ciężaru samochodu do „zdejmowania” jest kluczowa. Kryterium daje ci narzędzia do ścigania się, ale to od gracza zależy, jak zamienić samochód w dopracowaną maszynę wyścigową.
Policja odgrywa dużą rolę w NFS: MW, a wyścigi czasami są przerywane przez radiowozy ścigające cię w środku wyścigów. Samochody drużynowe, ustawianie blokad drogowych, kolczatki i SUV-y odgrywają rolę w utrzymywaniu Cię z dala od tej ważnej linii mety. Nawet po wyścigu gliniarze nie zatrzymują się, dzięki czemu możesz ścigać się do przodu, aby ich uniknąć lub zostać złapanym. Udany unik zapewni więcej punktów, więc wybór należy do Ciebie.
Policja, choć dodaje trochę napięcia, czasami sprawi, że eksploracja Fairhaven będzie przykrym obowiązkiem. Pojawiają się na mapie jako niebieskie strzałki, ale jeśli próbujesz po raz pierwszy ścigać się i nie masz możliwości szybkiego podróżowania, stają się męczące. Połącz to z powtarzającym się przekomarzaniem się policji, a wkrótce zauważysz, że unikasz policji jak ognia. W poprzednich tytułach można było wcielić się w policjantów, co pozwalało na urozmaicenie. Niestety nie ma tego w tym tytule, chociaż oferują fajne wyzwanie i świetny sposób na szybkie zdobywanie punktów w razie potrzeby.
Najbardziej poszukiwane miejsce na Twojej drodze!
Jak sugeruje tytuł, Need For Speed: Most Wanted ma stać się najbardziej poszukiwanym kierowcą w Fairhaven. Robisz to, zdobywając Speed Points i awansując w rankingach, aby rzucić wyzwanie dziesięciu najbardziej poszukiwanym zawodnikom w mieście. Te wyścigi są zbudowane wokół wygrania wyścigu z dużą siłą ścigających gliniarzy. Po wygraniu wyścigu możesz „zdjąć” samochód, który właśnie pokonałeś i odblokować na własny użytek. Oznacza to krótki powrót na drogę, aby zrzucić rywala i dodać go do swojej kolekcji samochodów.
Te wyścigi pokazują najróżniejsze style jazdy w grze dla jednego gracza. Każdy z najbardziej poszukiwanych ma styl jazdy, w którym jest dobry. Aby zmierzyć się z konkurencją, musisz wyposażyć swój samochód w odpowiedni mod. Od ciasnych zakrętów po długie odcinki off-roadowe, te wyścigi będą wymagały od Ciebie adaptacji. Wyzwanie rośnie wraz z dłuższymi trasami i większą liczbą policji blokujących drogę w miarę postępów. Niestety wyścigi te stają się męczące, a brak różnorodności powoduje spowolnienie tempa. Pozostawia ogólne poczucie nijakości dla jednego z kluczowych elementów pojedynczego gracza.
To powracający problem w grze; opcje są rzadkie. To smutne, że przy tak dużym świecie wydarzenia w kampanii dla jednego gracza były tak mało zróżnicowane. Istnieje tylko niewielka liczba typów wydarzeń i łatwo jest zobaczyć większość tego, co oferuje gra w krótkim czasie. Wtedy szybko pojawia się uczucie powtórzenia. Istnieje prawdziwe poczucie straconej okazji, aby zrobić więcej z potencjałem tkwiącym w świecie tej wielkości. Rozmiar mapy faktycznie działa przeciwko podczas jazdy na wydarzenia po raz pierwszy. Opcja EasyDrive łagodzi to w dalszej części gry, ale ludzie, którzy chcą po prostu wskoczyć do wyścigu, zostaną wyciągnięci przez nudę na początkowych etapach. Nawet szybkość, na której opiera się seria, może działać przeciwko graczom. Awarie są kosztowne, a krzywka zderzeniowa rozciąga błąd, pokazując upadek w zwolnionym tempie, gdy konkurencja przejeżdża obok, a Ty czekasz na sekwencję, aby móc wrócić do jazdy.
Istnieje również mechanika RPG-lite, która bardzo szybko się psuje. Wygrywanie wyścigów zapewnia mody dla różnych czynników wydajności, takich jak opony, podwozie i tym podobne. Same mody są ulepszane poprzez wygrywanie kolejnych wyścigów. Problem polega na tym, że mody są specyficzne dla określonego pojazdu, co oznacza, że za każdym razem, gdy otrzymujesz nowy samochód, musisz zacząć od zera, ścigając się, aby uzyskać pożądane mody. Lepiej byłoby użyć systemu walutowego, abyś mógł po prostu kupić to, co chcesz ze swoich wygranych, ale Criterion chce, abyś zrobił to w trudny sposób dla każdego samochodu.
Sprowadź przeciwników z prawdziwego życia
Przy tak otwartym świecie miło jest widzieć, że Criterion stworzył tryb dla wielu graczy, który spełnił obietnicę, której nie udało się dotrzymać w trybie solo. Dreszczyk gry online z nawiązką rekompensuje kwaśny smak, jaki pozostawia jeden gracz. Łatwość użycia i zawsze natura trybu wieloosobowego to sedno, które powinno być podstawą całej gry. Przez cały czas będziesz mógł porównać statystyki pojedynczego gracza z dowolną osobą z listy znajomych grającą w tę grę. Poza tym możesz skonfigurować grę i ścigać się w wybranych wydarzeniach ze znajomymi w ciągu kilku sekund, pozostawiając niewiele przestojów między meczami.
Wraz z zawsze działającym NFS: MW oferuje zaskakująco dużą liczbę ekskluzywnych trybów dla wielu graczy, zwłaszcza w porównaniu do skromnego wyboru w trybie dla jednego gracza. SpeedList sprawia, że gra wieloosobowa jest naprawdę wyjątkowa. Wybór pięciu typów wyścigów z tyłu zapewnia szalone wrażenia z wyścigów. Od trybu King Of The Hill aż po wyścig zespołowy, tryb wieloosobowy w NFS: MW to jedne z najlepszych wyścigów online, w jakie grałem od jakiegoś czasu. Jest szybki, przyjemny i łatwy do zdobycia. Przy wystarczającej liczbie ludzi wyścigi są chaotyczne, ale zawsze zabawne. Z grupą przyjaciół to właśnie tam spędzisz większość czasu.
Criterion stworzył przyjemną – choć wadliwą – grę wyścigową, ale było kilka błędów, które odebrały to doświadczenie. Autolog, system do porównywania wyników z przyjaciółmi, losowo wylogowuje się bez powodu. To w połączeniu z sporadycznym wylogowywaniem się podczas gry online stało się frustrujące, odbierając wrażenia. Gra cierpi również z powodu częstych spadków liczby klatek na sekundę i dźwięku. To smutne, biorąc pod uwagę, że poprzednie gry z Criterion działały na stałym poziomie 60 FPS, nawet Burnout Paradise udało się utrzymać to poczucie prędkości i nadal utrzymać gęsto zaludniony świat. Te problemy znacznie zmniejszają radość z wyścigu, zwłaszcza gdy na torze spada liczba klatek na sekundę, gdy masz zamiar wyprzedzić kogoś, co doprowadziło do awarii. To jest coś, co jest nie do przyjęcia, zwłaszcza w przypadku gry wydanej na tak późnym etapie cyklu życia konsoli.
Nawet z błędami i dziwnymi wyborami projektowymi Need For Speed: Most Wanted to dobre doświadczenie wyścigowe. Dziwne wybory projektowe i słaby tryb dla jednego gracza sprawiają, że nie jest świetny. Rozległy otwarty świat jest fajny, a wybór samochodów odświeżony, ale gdyby nie multiplayer trudno byłoby polecić ten tytuł. Dla fanów wyścigów online jest to pozycja obowiązkowa, dla wszystkich, powiedziałbym, szukajcie gdzie indziej.
Przez cały czas elementy sterujące są niezwykle responsywne i płynne. Od razu widać, że poświęcono wiele uwagi, aby gra była dostępna dla wszystkich graczy, a nie tylko dla początkujących kierowców wyścigowych. Tytuł opiera się pokusie wprowadzenia zbędnych dotykowych elementów sterujących, przypisując większość rozgrywki do standardowych przycisków.
Jednak tak przyjemne, jak wyścigi podstawowe, policyjne pościgi kończą się niepowodzeniem. Nawet gdy trudność wydarzeń dramatycznie wzrasta, pościg gliniarzy jest ciągle zbyt łatwy. Pomimo tego, że jest uzbrojony w kolczatki, taktyczne SUV-y i masywne blokady dróg, unikanie prawa wymaga bardzo niewiele wysiłku, co jest niefortunne.
Jednak multiplayer z nawiązką rekompensuje tę drobną wadę. Oczywiście powraca doskonały Autolog, dzięki któremu możesz śledzić postępy znajomych w grze. System rejestruje wszystko, od czasów wyścigów po punkty prędkości – ozdabia nawet łamliwe billboardy awatarami znajomych. Oczywiście ta forma asynchronicznego trybu wieloosobowego działa znakomicie na Vicie, ponieważ stale przedstawia Ci nowe cele, z którymi możesz się zmierzyć w podróży.
Co więcej, od momentu uruchomienia gry będziesz mieć dostęp do prawie wszystkich spakowanych samochodów. W przeciwieństwie do początkowo powolnej codziennej jazdy i zmuszania do odblokowania wszystkich pojazdów, którymi faktycznie chcesz jeździć, wszystko, co musisz zrobić, to znaleźć samochód, który chcesz przejąć na mapie i wskoczyć do niego . Te „punkty jack” są rozsiane po całym Fairhaven i okazują się niezwykle uzależniające.
Kolejnym godnym uwagi dodatkiem jest możliwość dostosowania osiągów każdego samochodu do własnych upodobań dzięki ulepszeniom do odblokowania. Na przykład w wyścigu, który prowadzi przez błoto, możesz chcieć przełączyć się na krótką skrzynię biegów i opony terenowe, aby uzyskać przewagę nad przeciwnikami. Inne wydarzenia będą wymagały podobnych poprawek, które można wprowadzić w locie za pomocą systemu menu Easydrive w tytule.
Niestety, w tej wersji nie ma możliwości zmiany wyglądu pojazdu. Przejazd przez stację naprawczą losowo zmieni kolor twojego samochodu, ale to jest kwestia dostosowania wizualnego. To nie jest przełom, ale uważamy, że byłoby miło, gdybyś mógł odpicować swoją obecną jazdę za pomocą zestawów karoserii i niestandardowych lakierów.
Moim zdaniem, jako fan gier wyścigowych, gra ta dobrze sobie radzi, lecz gryzie mnie ten ograniczony świat.
Pozdrawiam
0 Komentarzy
kontakt@grynaplus.pl