grynaplus

GRYNAPLUS

Ładowanie...

grynaplus

GrynaPlus

banner-badge

Blog

Znajdują się tu wszystkie artykuły napisane przez naszych użytkowników!

4

Lusiowa

2 lata temu

Ratchet Clank RIFT APART

Były czasy podczas Rift Apart, najnowszego wpisu w Ratchet &Rift Apart , najnowszego wpisu z serii Ratchet & Clank , kiedy czułem się jak poszukiwacz skarbów Nathan Drake. Budynki wokół mnie zawaliły się, gdy przechodziłem przez doskonale dostrojone elementy akcji, i udało mi się wyskoczyć z drogi każdej eksplozji w odpowiedniej sekundzie. Jedyną różnicą jest oczywiście to, że Rift Apart jest znacznie ładniejszy – pomyśl o tym jak o sci-fi, przyjaznym rodzinie podejściem do Uncharted.

Połączenie strzelanki i platformówki, Ratchet & Clank zawsze było serią ściśle związaną z PlayStation, a ostatnia gra — reboot oryginału z 2016 r. — pokazała, że ​​może być również wizytówką techniczną. W międzyczasie Rift Apart może być najbardziej kluczową pozycją w serii. Dzięki wydaniom między generacjami prawdziwe ekskluzywne gry na PS5 wciąż pozostają rzadkością , nawet po kilku miesiącach życia konsoli. Ale Rift Apart jest dokładnie tym: grą, w którą można grać tylko na konsoli nowej generacji Sony, i taką, która faktycznie wykorzystuje nowy sprzęt. Zdarza się również, że jest to niezwykle zabawna przygoda.

Chociaż seria sięga 2002 roku, Rift Apart jest w dużej mierze samodzielną historią. Występuje w nim włochaty mały lis o imieniu Ratchet (w rzeczywistości jest kosmitą o imieniu Lombax, uważanym za ostatniego w swoim rodzaju) i jego uroczego towarzysza robota Clanka. Jako miłe wprowadzenie dla nowych graczy (i odświeżenie dla długoletnich fanów), gra rozpoczyna się od uhonorowania pary za swoje dotychczasowe osiągnięcia w scenerii przypominającej paradę przed ogromnym tłumem adorujących widzów. Służy nawet jako sprytny mini-samouczek — ale niedługo uroczystość zostanie przerwana, gdy długoletni złoczyńca, dr Nefarious, zaatakuje.

Rdzeniem Rift Apart jest urządzenie, które może otwierać portale między wymiarami. Po kolejnej porażce Nefarious używa urządzenia, aby udać się do wymiaru, w którym zawsze wygrywa — i przypadkowo zabiera ze sobą Ratcheta i Clanka. Obaj zostają rozdzieleni. Ratchet jest przez chwilę sam, zanim zaprzyjaźnia się z małym botem o imieniu Kit, podczas gdy Clank łączy siły z innym Lombaxem o imieniu Rivet. To sprytna konfiguracja, w której nowe duety skaczą po planetach w poszukiwaniu MacGuffinów z gatunku science fiction, aby naprawić urządzenie i przywrócić normalne wymiary. Konfiguracja jest również świetna, ponieważ pozwala grać obiema postaciami w sposób, który wydaje się organiczny; często masz wybór, którą planetę chcesz zbadać, i będziesz kontrolować ten Lombax, który jest najbliżej.

Ratchet & Clank nie jest dokładnie serialem znanym ze swojej narracji, ale Rift Apart posuwa sprawy do przodu. Zwłaszcza nowe postacie są świetnym dodatkiem, zmieniając go z mądrego kaprysu w historię z prawdziwym sercem (choć wciąż jest wiele dowcipów). Rivet zaczyna jako pesymistyczny samotnik, ale dzięki uspokajającej obecności Clanka możesz obserwować, jak powoli uczy się ufać i pracować z ludźmi. Podobnie przez większość gry Kit ma trudności z nawiązaniem kontaktu z kimkolwiek z powodów, które stają się jasne, gdy poznasz jej zaskakująco mroczną historię. Ale to prowadzi do momentów rozdzierających serce. W pewnym momencie, w przypływie frustracji, krzyczy: „Dlaczego nikt z was nie rozumie? Jestem załamany. zawsze będęzłamany!" To nie jest poziom świadomości emocjonalnej, jakiego oczekiwałem od serialu z postacią o imieniu Skidd McMarx. Istnieją nawet misje poboczne, w których możesz dowiedzieć się więcej o lombaxach.

Filmową jakość Rift Apart potęguje oprawa graficzna. Mówiąc najprościej, gra wygląda niesamowicie. Powiedziałem to o poprzednich grach z tej serii, w szczególności o wydaniu z 2016 roku na PS4, ale teraz jest to jeszcze bardziej prawdziwe: granie w Rift Apart jest jak przebywanie we wspaniałym filmie animowanym. Jest taki poziom szczegółowości, który rzadko widuje się w grach. Przemierzysz gęsto zaludnione miasto science-fiction, w którym znajdziesz wszystko w Cyberpunk 2077zawstydzać i szybować po pustynnych pustkowiach, przerażających podwodnych obiektach badawczych i niesamowicie uroczej stacji benzynowej w kosmosie. Wszystko jest renderowane w sposób przyjazny dla dzieci, ale także z poczuciem realizmu, niezależnie od tego, czy jest to błysk metalowego robota, czy meszek na obcej owcy. Za każdym razem, gdy widziałem z bliska puszyste uszy Ratcheta, chciałem dać mu zwierzaka i powiedzieć, że jest dobrym chłopcem.

Rift Apart nie tylko świetnie wygląda, ale też działa niesamowicie dobrze. Podczas gry nie doświadczyłem żadnego spowolnienia, mimo że bitwy stają się dość dzikie, z dziesiątkami wrogów na ekranie i wszelkiego rodzaju pociskami rzucającymi się. Ratchet to seria po części zdefiniowana przez jego nowatorskie uzbrojenie; będziesz miał pistolety, które strzelają żyletkami, zamykają wrogów w blokach lodu i – mój osobisty faworyt – granat, który uruchamia zraszacz, pokrywając wszystko, czego dotknie, pięknym zielonym listowiem. Bitwy polegają na ciągłym przełączaniu się między broniami i wystrzeliwaniu wszelkiego rodzaju dziwnych bomb i pocisków, a mimo to nie doświadczyłem ani jednej czkawki ani zacięcia podczas gry. ( Rift Apartoferuje również trzy różne opcje graficzne: „wierność”, która działa przy 30 klatkach na sekundę i oferuje ray tracing, lepsze oświetlenie i obsługę 4K; „wydajny RT” z 60 klatkami na sekundę i ray tracingiem, ale niższą rozdzielczością i mniejszą ilością szczegółów i gęstości wizualnej; i „wydajność”, która działa przy 60 klatkach na sekundę, ale ma zwiększoną rozdzielczość zamiast ray tracingu.)

Być może jeszcze bardziej imponujące jest to, że dzieje się to przy prawie żadnych zauważalnych czasach ładowania. Kiedy wyruszasz na nową planetę, jest krótki klip pokazujący, jak twój statek startuje, ale gdy jesteś na poziomie, nie ma żadnego ładowania. Podobnie gra płynnie przechodzi między przerywnikami a rozgrywką, do tego stopnia, że ​​czasami nie zdawałem sobie sprawy, że muszę podnieść kontroler z powrotem. Jedną z najbardziej imponujących rzeczy w grze są tytułowe szczeliny. Zasadniczo są to szczeliny między wymiarami i można je zobaczyć – i często wejść – aby udać się do zupełnie innego świata. To dzikie stanie przed jednym i po prostu gapienie się w zupełnie inne miejsce, a następnie wskakiwanie do niego bez żadnych tarć.

W swojej najbardziej podstawowej wersji Rift Apart to dość standardowa platformówka akcji. Jest kilka fajnych rozrywek, w tym historia poboczna z pająkiem-botem, który zabija wirusy komputerowe, oraz seria skomplikowanych pokojów-zagadek, które przypominały mi trochę kapliczki z Breath of the Wild . Ale przez większość czasu biegasz i strzelasz. To proste, ale działa: strzelanina jest fajna, broń jest prawie przytłaczająca i mnóstwo fajnych przestrzeni do poruszania się. W pewnym momencie nawet jeździsz na smoku. Ale wszystko to jest podniesione przez to, jak pięknie wygląda gra i jak dobrze działa. Rift Apartto rodzaj gry, w której zatrzymuję się, by popatrzeć na pozornie proste rzeczy, takie jak fale w wodzie lub odbicie na szklanym kokpicie. Pokazuje znaczenie estetyki i stylu

To powiedziawszy, gra jest stosunkowo liniowa. W większości to nie problem. Poziomy są na tyle duże, że nadal możesz się grzebać i nigdy nie czujesz się skrępowany. Pomaga to również nie zgubić się. (Jeśli tak, możesz zobaczyć miejsce docelowe jednym kliknięciem prawego drążka). Ale oznacza to, że podobnie jak w Uncharted, wielkie scenki akcji podążają bardzo specyficzną ścieżką. Kiedy to działa, jest to niesamowite, tak jakbyś sterował sekwencją filmu akcji w czasie rzeczywistym. Ale jeśli przegapisz krok lub nie wiesz, co zrobić, wszystko się rozpada. Wiele razy musiałem powtarzać tę samą sekwencję wiele razy, ponieważ przegapiłem najlepszy sposób na zmierzenie czasu skoku lub nie widziałem rampy ze zwiększeniem prędkości. Te momenty są stosunkowo rzadkie, ale wyróżniają się tym, że wszystko inne jest tak płynne.

Powinienem również zauważyć, że Rift Apart świetnie wykorzystuje kontroler PS5. W rzeczywistości, poza prezentacją premiery Astro's Playroom , może to być najlepsza jak dotąd gra DualSense. Na przykład w jednej z wczesnych sekwencji musisz znaleźć klub taneczny w tętniącym życiem obcym mieście i jesteś w stanie to zrobić, podążając za muzyką poprzez wibracje, które czujesz w dłoniach. Szczególnie podobał mi się sposób, w jaki niektóre bronie wykorzystywały dwa stany spustów kontrolera; jeden pozwala ci lekko nacisnąć, aby aktywować tarczę, ale kiedy wepchniesz ją do końca, ta tarcza zamienia się w niszczycielski podmuch. To intuicyjny sposób na dodanie głębi do sterowania.

W większości Rift Apart nie odbiega daleko od tego, co sprawiło, że Ratchet & Clank jest tak trwały. Formuła pozostaje taka sama: głupie postacie, świetna grafika i mnóstwo ciekawych broni do zabawy. Ale praktycznie każdy element jest lepszy niż kiedykolwiek, od wzruszającej, głupkowatej historii po szaloną scenografię akcji. I dzięki temu Rift Apart staje się wizytówką, dlaczego ktoś może przejść przez wszystkie kłopoty, aby zabezpieczyć PS5. Pokazuje, jak bardziej szczegółowe światy i szybsze czasy ładowania mogą ulepszyć wypróbowaną i prawdziwą formułę — i może nawet sprawić, że będziesz dbać o wiedzę Lombax w tym procesie.

0 Komentarzy

Ostatnie wpisy