grynaplus

GRYNAPLUS

Ładowanie...

grynaplus

GrynaPlus

banner-badge

Blog

Znajdują się tu wszystkie artykuły napisane przez naszych użytkowników!

1

Morszczynek

3 lata temu

Recenzja gry Cyberpunk 2077

Z mojego doświadczenia wynika, że ​​świetne gry RPG z otwartym światem, takie jak Wiedźmin 3 czy Skyrim, nie są definiowane przez siłę ich głównej historii, ale przez misje poboczne wokół niej. W Cyberpunk 2077 deweloper CD Projekt Red wziął tę filozofię i zbudował z niej całą grę. Oprócz zaskakująco krótkiej, ale wciąż fascynującej głównej linii zadań, która prowadzi cię przez zróżnicowany pejzaż miejski w najbliższej przyszłości, zdecydowana większość tego, co możesz zrobić w Night City, jest całkowicie opcjonalna, ale często wciąż ma ogromny wpływ na twoją podróż. Ta bardziej dowolna struktura nie jest pozbawiona wad, w tym wielu rozpraszających błędów, ale siła samych misji – opcjonalnych lub nie – oraz wybór, który masz w nich, sprawiają, że Cyberpunk 2077 jest jednym z najbardziej ekscytujących, emocjonalnych i po prostu zwyczajnych zabawne gry RPG, w które grałem w ostatnich latach.

Wcielasz się w rolę V, najemnika z Night City, który (unikając spoilerów, jak tylko mogę) kończy z psychiką dawno nieżyjącej gwiazdy rocka i antykorporacyjnego terrorysty Johnny'ego Silverhanda uwięzionego w ich głowie. Johnny, grany przez natychmiast rozpoznawalnego Keanu Reevesa, jest cudownie nielubianym osłem – nawet jeśli, mówiąc dosadnie, sztywny występ Reevesa jest z pewnością najsłabszym z poza tym niezwykle imponującej obsady. Mimo to konfrontacyjna relacja Johnny'ego z V i ewentualny rozwój między nimi jest kotwicą tej historii, gdy walczą o znalezienie rozwiązania wspólnego bałaganu, w którym się znaleźli.

Cyberpunk 2077. Nowe informacje o dodatkach. Plany CDP RED. Darmowe DLC.  Szczegóły aktualizacji

Kiedy udało mi się pokonać powolne wypalanie intro w Cyberpunk 2077 – początkowo zajęło mi to sześć godzin, zanim dotarłem nawet do momentu, w którym logo po raz pierwszy pojawiło się na ekranie – byłem w pełni zaangażowany w tę historię. Ten otwierający segment jest nieco restrykcyjny w stosunku do tego, co nastąpi później, ale wykonuje niesamowitą robotę, tworząc poczucie inwestycji w walkę V, a następnie kontynuując to, ponieważ główne zadania powoli podkręcają temperaturę. Po przejściu wstępu możesz udać się w dowolne miejsce na rozległej mapie Night City; niektóre dzielnice mogą mieć trudniejszych wrogów niż inne, ale ogólnie rzecz biorąc, nikt nie zastrzeli cię na widoku, chyba że zaczniesz szukać kłopotów – a od wczesnych godzin porannych będziesz już miał wystarczająco dużo zadań pobocznych, żebyś był zajęty przez długi czas.

Struktura tutaj bardzo różni się od wielu gier RPG, w które grałem, w tym własnego Wiedźmina 3: Dziki Gon firmy CD Projekt Red. Jeśli większość struktur w grze jest zbudowana jak sekwoja, z wysokim centralnym pniem, od którego odchodzą ścieżki, gdy idziesz wyżej, Cyberpunk 2077 jest bardziej jak duży krzak: nie musisz podróżować bardzo daleko w jego głównym zadaniu wszystko po to, by mieć dziesiątki splątanych gałęzi już w twoim zasięgu, wszystkie konkurujące o twoją uwagę. Od większości z nich dzieli Cię tylko rozmowa telefoniczna: ponieważ jest to przyszłość, często nie musisz nawet szukać zleceniodawców zadań, ponieważ ludzie po prostu dzwonią, aby zaoferować Ci pracę. To nieco pozbawia Cyberpunka 2077 znanego uczucia wzrostu skalowania, ponieważ dostępne opcje szybko rosną, a następnie nieco stabilizują się przez większość czasu gry, ale jest tak wiele do zobaczenia i zrobienia – i wciąż tak wiele nie jest bezpośrednio dostępnych Ciebie, którego trzeba szukać – żebym nie miał nic przeciwko zamianie tego stylu odkrywania na taki, który ma duży wybór.

I chociaż pojedyncza, nieograniczona mapa miejska oznacza, że ​​w żadnym momencie nie poczujesz „wow” podróżowania do ekscytującej nowej lokalizacji w otwartym świecie, Night City jest tak gęste, różnorodne i niezmiennie piękne, że można się na nie natknąć. cały czas w nim nieoczekiwane widoki – na przykład grałem przez prawie 40 godzin, zanim odkryłem, że pod jednym z najbardziej ruchliwych węzłów przesiadkowych w mieście kryje się praktycznie cały las. Zostaniesz wysłany przez slumsy, fantazyjne korporacyjne wieżowce, zakurzone pustynie, bujną zieleń, a nawet dziwniejsze miejsca, które lepiej odkryjesz dla siebie. Skala i rozmach Night City są po prostu oszałamiające, a jazda dookoła i podziwianie wszystkiego, co ma do zaoferowania – od ogromnych drapaczy chmur po nieskazitelnie szczegółowe reklamy, które je oklejają – często samo w sobie przynosi satysfakcję.

W rzeczywistości, chociaż istnieje system szybkiej podróży, który stopniowo odblokowuje się, gdy odwiedzasz nowe obszary, prawie czułem się źle, używając go na czymkolwiek poza najdłuższymi podróżami. Ręczna jazda oznacza, że ​​nigdy nie zobaczysz ekranu ładowania, a po drodze możesz zanurzyć się w widokach. Istnieje również prawdziwa różnorodność w stylu i designie jego samochodów, z których każdy ma szczegółowe wnętrze, które pasuje do głębi otaczającego je miasta. I chociaż ciągle są ci oferowane specjalne samochody na sprzedaż, z których wszystkie możesz przywołać za naciśnięciem jednego przycisku, jedne z najfajniejszych opcji, których nie zepsuję, to wyjątkowe przejażdżki, które można odblokować tylko dzięki twoim działaniom w określonych misjach .

Night City to rodzaj miejsca, w którym jeśli przejdziesz przez nie zbyt szybko, stracisz połowę tego, co ma do zaoferowania. Ale nie daj się zwieść perspektywie pierwszoosobowej i futurystycznej walki z bronią palną: Cyberpunk 2077 jest jak RPG na wskroś. Często jest to gra o wolnym tempie, pełna bogatych, pięknie prezentowanych rozmów i niemal oszałamiającej liczby wyborów do wykonania – wybór opcji dialogowych, jak zbudować swoją postać, jak podejść do misji i nie tylko. Często ponownie ładowałem sejwy, aby zobaczyć, jak mogłyby się rozegrać pewne sytuacje, gdybym zrobił coś innego, i to, co znalazłem, prawie za każdym razem robiło na mnie wrażenie. Cyberpunk 2077 pozwala, aby twoje wybory miały ogromny wpływ zarówno na historię samego V, jak i postaci wokół nich.

Nadchodzi Cyberpunk 2077: Samurai Edition. Mnóstwo zmian i dodatków -  TELEPOLIS.PL

W pewnym momencie zarekomendowałem postaci pod koniec misji, a następnym razem, gdy go zobaczyłem, dowiedziałem się, że w rezultacie stracił pracę – to nie był stan porażki, ponieważ było o wiele więcej do zrobić z nim później, ale świadomość, że jego los może wyglądać zupełnie inaczej w czyjejś grze, w której wybrali inny wybór, sprawiła, że ​​moja rozgrywka była bardziej osobista. Podobnie byłem zszokowany, gdy odkryłem, że jedna z moich ulubionych misji nie została nawet zaoferowana innemu graczowi z powodu jednej decyzji, którą podjęliśmy inaczej. Byłem też załamany, gdy wiele decyzji, które podjąłem podczas misji zaledwie kilka godzin w historii, znacznie zmieniło wynik innej, niepowiązanej, ponad 25 godzin później. Nieświadomie zmieniłem to, co mogło być totalną strzelaniną, w przyjazną rozmowę.

Same misje są również w dużej mierze zachwycające, od zabawnych, przez głęboko emocjonalne, po ekscytujące i intensywnie mroczne. Nie chcę cię okradać z doświadczenia znalezienia ich samemu, ale niejasne wydarzenia dla mnie obejmują wspaniałą paradę, którą CDPR już pokazał w zwiastunach, po serię misji detektywistycznych w stylu gumowych butów, w których aktywnie seekout może mieć ogromny wpływ na wyniki (w tym jeden, który był tak ponury, że przypominało odgrywanie odcinka Criminal Minds). Nie sądzę, że w najbliższym czasie zapomnę głęboko wzruszającą misję nurkowania lub zaprzyjaźnię się z głupim, sterowanym przez sztuczną inteligencję automatem sprzedającym o nazwie Brendan. Fakt, że Cyberpunk 2077 może mieć głębokie, wzruszające momenty obok beztroskich głupstw i ryczących reklam rzeczy takich jak „MILFguard” (sam jest to gra słów na temat nilfgaardzkiego jajka w Wiedźminie, choć seks i nagość są niemal przyziemną częścią Night City) bez wszystko, co wydaje się nie na miejscu, jest świadectwem siły zarówno jego historii, jak i świata, w którym się dzieje.

Głębokość i różnorodność dostępne w większości z nich jest naprawdę trudne do zrozumienia. Musisz zrozumieć, że w Cyberpunku 2077 to, że coś jest misją poboczną, nie oznacza, że ​​nie jest to ważne dla fabuły. Może to być szokiem dla każdego, kto grał w poprzednie gry Wiedźmina CDPR, zwłaszcza Wiedźmina 3, ale kiedy zajmowałem się głównym tematem, pokonanie tej historii zajęło mi tylko około 20 godzin. To powiedziawszy, dało mi to dostęp tylko do trzech różnych zakończeń, z których wszystkie były przyjemne, ale oferowały mniejszą kontrolę nad wynikiem, niż bym się spodziewał. Dopiero po przeładowaniu zapisu sprzed punktu bez powrotu i spędzeniu kolejnych 20 godzin na graniu w misje poboczne, zakochaniu się w postaciach i pozostawieniu większego śladu w Night City, wróciłem, aby tylko raz dokończyć historię. znalezienie moich opcji zostało znacznie rozszerzone dzięki moim działaniom. Po spędzeniu około 45 godzin w Cyberpunk 2077 udało mi się pokonać go na siedem różnych sposobów, w tym trzy drastycznie różne misje końcowe i pięć szalenie różnych, ale satysfakcjonujących zakończeń po nich (plus jedno podobne) – i wciąż mam dużo więcej do zrobienia i wiele tajemnic do upolowania. Im więcej czasu w to włożysz, tym bogatszą wypłatę otrzymasz w końcu.

To jest sedno tego, co jest tak imponujące w Cyberpunk 2077. To nie jest kostka Rubix, którą należy rozwiązać w optymalny sposób, ale z różnymi drogami dojścia: to test Rorschacha. Jest krótsza niż epicka misja, której można by się spodziewać, ale z dużą różnorodnością, której prawie nie da się śledzić, więc wszystko, co myślisz, że widzisz w tej plamie, jest tym, co z niej wydobędziesz. Nie ma tu złych odpowiedzi i nic nie zmusza cię do grania mniej lub bardziej, niż chcesz. Daje ci niesamowitą kontrolę jako gracz.

Cyberpunk 2077 został pozbawiony grywalnego prologu? Twórcy odnoszą się do  zarzutu graczy | ITHardware

To powiedziawszy, ta struktura nieznacznie się nie sprawdza w sposobie jej organizacji i prezentacji. Sam dziennik misji jest dużą, niechlujną listą bez wyraźnych wskazówek, jakie różne zadania nagrodzą cię lub które opcjonalne zadania mogą być bardziej związane z historią V i Johnny'ego niż inne. Jest on głównie podzielony na „Główne zadania”, które są wymagane do postępu, „Gigi”, które oferują zabawne, ale szybkie i nieistotne fragmenty akcji i fabuły, oraz kategorię „Zadania poboczne”, która zasadniczo zawiera wszystko inne, czy to ważny, ale opcjonalny kawałek fabuły, randki z postacią poboczną lub po prostu serii walk bokserskich na gołe pięści. To, co jest tutaj frustrujące, to fakt, że ponieważ wszystkie te zadania poboczne są zgrupowane i opcjonalne, w pewnym momencie nie wiedziałem, jak inaczej mógłbym wpłynąć na większą historię i zobaczyć więcej zakończeń.


Cyberpunk 2077 przenosi cię w piękny i olśniewająco gęsty pejzaż miejski z kilkoma ograniczeniami. Oferuje oszałamiający wybór w zakresie budowania postaci, podejścia do zadań i konfrontacji z wrogami, a twoje decyzje mogą mieć namacalny i naturalny wpływ zarówno na otaczający cię świat, jak i historie ludzi, którzy go zamieszkują. Te historie mogą być emocjonalne, zabawne, mroczne, ekscytujące, a czasem wszystkie te rzeczy naraz. Główne zadanie może być krótsze niż oczekiwano, gdy zostanie podjęte w pojedynkę i nie zawsze jest jasne, co należy zrobić, aby wprowadzić znaczące zmiany w jego finale, ale mnogość zadań pobocznych dostępnych niemal od samego początku może mieć zaskakująco silny wpływ na opcje, które masz, kiedy tam dotrzesz. Szkoda, że ​​frustrująco częste błędy mogą czasami zabić dobry nastrój, ale imponująco elastyczny projekt Cyberpunk 2077 sprawia, że ​​jest to naprawdę niezwykła gra RPG.

 

0 Komentarzy

Ostatnie wpisy