logo

GRYNAPLUS

Ładowanie...

grynaplus
icon-badge

Blog

Znajdują się tu wszystkie artykuły napisane przez naszych użytkowników!

16

MatHeo

4 miesięce temu

Resident Evil Revelations 2

O GRZE:

Resident Evil Revelations 2 został wyprodukowany 24 lutego 2015r. przez studio Capcom. Jest to kolejna odsłona słynnego Residenta, która zasługuje na uznanie. Pewnie teraz się mie spytacie (Dlaczego starsza gra zasługuje na uznanie ?), a więc Wam opowiem co nieco o niej, to może NIEKTÓRZY zmienią swoją opinię dotyczącą RE2. Owa część Residenta składa się z czterech rozdziałów głównych (fabularnych), ale są również 2 dodatki, które sam nie wiem co wprowadzają, ale wracając do gry. Jak w każdej częśći Residenta tak i w tej naszym głównym zadaniem jest przemierzanie fabuły głównej, ale zawsze drogę muszą zagrażać zarażeni (zombiaki). W tej części to nie jest jak w niektórych, że idziemy i nagle tylko jeden zombi wyjdzie..oj nie. Tutaj po otwarciu drzwi potrafi na nas wyskoczyć nawet do 7 zarażonych na raz. Niektórzy są wolniejsi co robi z nich niezłe tarcze do treningu, ale nieraz potrafią przyśpieszać LUb nawet na nas skakać na dystans. Są nieraz uzbrojeni np. w rękę, która jest jakby piłą lub pałki z gwożdziami i inne bronie białe. Oczywiście zombiaki na początku są słabsze i można je łatwo zabić za pomocą strzałów w głowę, ale w dalszej części gry zombi posiadają tak zwane *słabe punkty*/bomble i jedynie strzelając w nie możemy łatwo je zlikfidować, a nie strzelając w nie także, ale zużywamy wtedy dużo więcej amunicji, co jest niekorzystne dla nas. Gra daje nam sporo amunicji, ale nie jest to powód by zbytnio szaleć, ponieważ czasem pojawi się mocniejszy przeciwnik, a tu niespodzianka - brak amunicji. 

Naszymy początkowymi postaciami są MOIRA i CLAIRE. Po pojmaniu z imprezy na początku gry trafiają do jakiegoś więzienia skąd muszą uciec, ale rzecz jasna drogę zagradzają im zombiaki. Możemy przełączać się między postaciami, co czyni grę rozmaitą i pozwala nam na robienie komb, ale jeśli SI steruje postacią to ona również nam pomaga. Moira osobiście nie nawidzi broni, ani strzelać, a wspomina o tym prawie na samym początku gry. Możemy rownież zauważyć, że gdy jeśli strzelamy zbyt blisko niej np. w zombiaka (jako Claire) to Moira zasłania uszy. Ona wspiera nas oślepiając zombiaków co sprawia, że jako Claire mamy większe pole do popisu i takich oślepiionych możemy szybko powalić i zlikfidować. Moira może także znajdować przedmioty, których nie zauważymy jako Clair, a mówię tu dokładniej o przedmiotach, które czasami się podświetlają, a aby je podnieść wpierw musimy jak Moira nakierować na ten przemiot latarką, a następnie możemy go podnieść po otrzymaniu powiadomienia głosowego. Są także znajdźki, które tylko można dostrzeć na ścianach za pomocą latarki. Są to tak zwane KAFKI (o ile nie przekręciłem nazwy). 

Losy fabuły są podzielone na dwa pola widzenia. W pierwszej kolejności poziom przechodzimy jako Moira i Claire, a potem jako Barry I Natalia. Moira jest córką Barrego, a on chce ją spotkać, ale z reguły są od niego o sporą część drogi do przodu. Barry jest odmiennikiem Claire i jako jedyny z owej dwójki używa broni palnej. Natalia za to wspomaga go np. ceglą (może nią rzucać w przeciwników dzięki czm potrafi go zlikfidować lub ogłuszyć). Jest ona odmiennikiem Moiry, czyli może dostrzegać przedmiotów, które normalnie jako Barry nie zauważymy (błyszczące przedmioty tak zwane) są to bardzo często np. topazy,rubiny i szafiry. Natalie jest także postacią posiadającą zmysły. Jeśli chodzi na przykucnięciu, to może dostrzegać wrogów w jakimś zasięgu od nas, ale tak może zobaczyć ich słaby punkt (słaby punkt zombi może mieć w losowym miejscu: na nodze, na ręce, na głowie, na brzuchu). Dlatego podczas walki z większą grupą najlepiej nieraz szybko przełączać się na nią i sprawdzać gdzie mają słabe punkty, aby szybciej zakończyć walkę, ale rownież,by stracić mniej pocisków.  

UMIEJĘTNOŚCI:

Na niektórych etapach gry możemy zakupić uemijętności za tak zwane PP. Są to punkty, które zdobywamy po ukończeniu jakiś części poziomów i im lepiej je ukończymy tym więcej PP dostajemy. Wliczają się to medale końcowe (np. za czas ukończenia misji). Również PP otrzymuje się podnoszącz kamienie szlachetne (topaz - 100PP/ rubin - 250PP/ szafir - 500PP). Umiejętności dają ogromne korzyści, więc najlepiej zbierać dużo PP, aby się wzmacniać. 

ULEPSZENIA DO BRONI:

Ulepszenia do broni możemy montować w warsztacie. Aby otrzymać losowe ulepszenia to musimy rozglądać się na każdym poziomie za tak zwanymi skrzyniami z częściami. Są zwykłe (czarne) i są rzadkie (żółte). Rzadkie dają nieraz ładowanie strzału (można ładować strzał w broni. Przy pelnym naładowaniu zadaje dużo większe obrażenia przy strzale) lub np. seria +1 (czyli możemy wystrzeliwać z pistoletu nie po jednym pocisku, ale aż po dwa ! Lecz nie zawsze to skuteczne). 

ZNAJDŹKI:

Gra posiada także swój smaczek - znajdźki. Do głównych znajdźiek zaliczamy KAFKI (można je zobaczyć za pomocą latarki MOIRY), ale także monetę ukazującą wieżę (można ją zestrzelić) jest to tak zwany emblemat wieży. Aby skończyć grę na 100% musimy również dokładnie rozglądać się za znajdźkami. Mogą one być nawet w miejscach, na które my - gracze rzadko zwracamy uwagę. 

 

0 Komentarzy

© Copyright GrynaPlus.pl 2018-2022