logo

GRYNAPLUS

Ładowanie...

grynaplus
icon-badge

Blog

Znajdują się tu wszystkie artykuły napisane przez naszych użytkowników!

6

inceptisire

2 tygodnie temu

Test na celność, czyli OSU!

CZYM JEST "OSU!"?
Osu! jest darmową grą komputerową z gatunku "rytmicznych", która została stworzona przez Deana „Peppy” Herberta. Wydana została w dniu 15 września, 2007 roku. Jest dostępna w 36 językach, na Windows, macOS, Linux, Android, iOS oraz Windows Phone. Osu! testuje twoją celność i jest bardzo dobrą grą, jeśli chcesz ją poprawić!

INSTALACJA I REJESTRACJA
Aby się zarejestrować, należy wejść na stronę główną Osu!, kliknąć "register", potem "I agree on these terms" i idziemy dalej. Wypełniamy wszystkie puste odpowiednimi danymi i kilkamy "submit". Na twój e-mail przyjdzie link aktywujący konto, wejdź w niego, i już zostanie ci ostatni krok do gry - pobrać ją na swój komputer!

Osu! nie jest bardzo wymagającą grą, więc nawet na słabym komputerze/laptopie twoja gra nie będzie się bardzo zacinać!
Aby pobrać grę, należy na głównej stronie kliknąć "download osu!". Kiedy pobierze nam się setup, wchodzimy w niego, czekamy aż gra się pobierze, a gdy już będziesz w grze, aby zacząć dobrą zabawę, kliknij ten wielki przycisk osu! na środku, potem wybierz odpowiadający tobie tryb gry i już:)!.

JAK POBRAĆ NOWE BEATMAPY?
Wbrew pozorom jest to bardzo prosta czynność. Wchodzimy na główną stronę osu!, i wchodzimy w zakładkę "beatmapy" a potem "listę beatmap". Możesz wybrać coś z głównej, lub spróbować znaleźć swoją ulubioną piosenkę. Po wybraniu, klikamy "pobierz", a po pobraniu po prostu klikasz na nią, a twoja gra automatytcznie się odpali i twoja nowa beatmapa będzie już wgrana:).

ROZGRYWKA
Osu! posiada cztery różne tryby gry, w różnych poziomach trudności, skupiające się w temacie celności. Im lepiej trafisz, tym więcej zdobędziesz.
A więc jak wygląda punktowanie za trafienie w cela?
300 pkt = bezbłędny traf,
200 pkt = prawie bezbłędnie (lekko za wcześnie kliknięty),
100 pkt = większy błąd (lekko za późno kliknięty),
50 pkt = duży błąd (zbyt wcześnie/późno kliknięty),
miss = całkowicie źle (w ogóle lub totalnie za wcześnie kliknięty).

Ale nie tylko te punkty się liczą. Zgodnie z tym, jak dobrze trafiasz, zdobywasz odpowiedni wynik procentowy celności. Według tego wraz z końcowym wynikiem dostajesz również rangę:
- SS - Idealna gra. Żadnych rytmicznych uchybień (100% accuracy), Ani jednego missu, "50" i "100".
- S - Bardzo dobra gra. Aby zdobyć literkę S, nie można mieć ani jednego missa, a accuracy musi wynosić 93,5%+ (W taiko 95%+).
- A - Do opanowania mapy mało Ci brakuje. Ocenę tą dostaniesz, jak zagrasz bez missa, ale ze słabym accuracy (85-93%) lub zagrasz powyżej 92% z missami. Pamiętaj, że zbyt duża ilość "50" może spowodować obniżenie wyniku o jedną ocenę. (np. z A na B)
- B - Musisz jeszcze trochę potrenować. Ocena spowodowana wieloma missami, niskim accuracy (85% - 80%)
- C - Bardzo dużo Ci brakuje do opanowania mapy. Przedział accuracy wynosi w tym przypadku 70 - 80%.
- D - Acc dla tej oceny jest poniżej 70%. Gra na styku umiejętności potrzebnych do opanowania mapy, przejście niemal cudem, bardzo słaba rytmika i duża ilość missów.

Im niższą rangę zdobędziesz, tym gorzej poszła ci gra, oznacza to więc, że przyda ci się jakiś trening! Chociaż ten wynik procentowy zależy od ilości przycisków do kliknięcia, poziomu trudności i rodzaju gry, dlatego czasem ranga A jest trudna do zdobycia, bo może zaczynać się od 80, a może dopiero od 90%.

POZIOMY TRUDNOŚCI MAP
- do 3 gwiazdek = jest to poziom łatwy (easy), położenie elementów nie powinno być na tym poziomie trudne do przeczytania, oraz nie ma tam nakładających się w niezrozumiały na początku sposób elementów, kółka są duże, slidery są wolne a prędkość spadania życia jest dosyć niska,
- 3 - 4 gwiazdki = jest to poziom normalny (normal), ten poziom wymaga nieco więcej refleksu niż "easy", trzeba być trochę bardziej spostrzegawczym, bo może trafić się bardziej skomplikowane położenie elementów, pasek życia spada nieco szybciej,
- 4 - 4,5 gwiazdek = jest to poziom trudny (hard), tutaj już mogą się rozpocząć problemy, jeżeli jesteś nowym graczem; to, co się rzuca w oczy, to zmniejszenie wielkości kółek, oraz szybkość ich pojawiania na mapie,
- powyżej 4,5 gwiazdki - jest to poziom insane (najtrudniejszy), szczególnie niepolecany dla nowicjuszy, gdyż często jeden błąd może nas doprowadzić do ich serii i szybkiego faila, spostrzegawczość i refleks zalecany, ale to poziom dla graczy ze stażem, którzy mają doświadczenie.

POJĘCIA Z GRY
- pasek życia = jest to pasek, widzimy go w lewym górnym rogu, jego wypełnienie spada wraz z pogorszeniem się celności w grze,
- circle = z angielskiego "kółko"; pojedynczy bit na mapie w trybie podstawowym (osu!), aby dostać punkty, trzeba kliknąć w idealnym momencie, najeżdżając kursorem i klikać myszką lub "z" lub "x" na klawiaturze, ale można również użyć tabletu i pena,
- slider = z angielskiego "suwak"; jest to kilka kółek połączonych ze sobą, które trzeba klikać w punkt bez puszczania przycisku,
- spinner = taki kręcioł, który trzeba jak najszybciej kręcić dla jak największej ilości punktów,
- beatmapa = czyli po prostu mapa, na której grasz daną piosenkę w danym trybie,
- stream = ciasno ściśnięte kółka z trybu "osu!", które trzeba bardzo szybko wyklikać, jeśli nie chcesz zaliczyć faila.

MODY W OSU!?
W osu! możemy sobie ułatwić, utrudnić lub urozmaicić rozgrywkę poprzez wgranie jej do naszej gry. Jak to zrobić? Wystarczy, że zaznaczysz wybrany mod i już go masz, nie trzeba pobierać żadnych dodatkowych rzeczy, modyfikacje są już dodane do gry.

a) mody ułatwiające grę:
- easy = zwiększa rozmiar circli, większa ilość błędów bez przegrania,
- no fail = pomimo słabej gry, opadającego do końca paska życia i samych missów nadal jesteś w grze,
- halftime = spowalnia piosenkę i mapę o 50%,

b) mody utrudniające grę:
- sudden death = nagła śmierć, czyli najmniejszy błąd sprawia, że przegrywasz, jednak w przeciwieństwie do perfect, możesz się wywalić,
- perfect = przegrywasz, jeśli nie zdobędziesz 300 za trafienie w koło,
- double time = zwiększa prędkość mapy i piosenki
- fade in = pojawienie się elementu na mapie w połowie drogi (tylko w tybie osu!mania)
- flashlight = ograniczenie pola widzenia, widzisz tylko niewielki obszar za swoim kursorem, a reszta jest kompletnie czarna.

c) mody 4fun:
- relax = mod ten klika kółka za nas, naszym jedynym zadaniem jest najeżdżać na kółka i slidery w grze; znika również pasek życia i pasek combo,
- autopilot= mot ten najeżdża na kółka za nas, a naszym zadaniem jest klikać w odpowiednim momenie,
- auto = ten mod pozwala graczowi zobaczyć, jak wygląda idealna gra z wynikiem 100% na danej beatmapie, czyli bot gra za nas.

 

RODZAJE GRY
a) osu! = podstawowy tryb gry składa się z trzech elementów: kół, które trzeba w odpowiednim tempie kliknąć, sliderów, które trzeba kliknąć i odpowiednio przesunąć kursor oraz spinnerów, które trzeba jak najszybciej kręcić. Pojawiają się one w różnych miejscach na ekranie i w różnych odstępach czasu zależnie od rytmu danej piosenki,



b) osu!mania = tryb naśladujący granie na fortepianie za pomocą klawiatury. Elementy w nim poruszają się z góry na dół, a gracz musi w odpowiednim momencie nacisnąć odpowiedni klawisz. Zależnie od mapy trzeba wciskać od czterech do dziewięciu klawiszy w trybie dla jednego gracza
lub do osiemnastu klawiszy w trybie dla dwóch graczy,

 

c) osu!taiko – tryb gry naśladujący grę na bębnie, gracz może używać klawiatury lub zestawu perkusyjnego do uderzania w koła w różnych kolorach, które przesuwają się na pojedynczym pasku,



d) osu!catch = tryb polegający na przesuwaniu postaci trzymającej talerz w taki sposób, aby złapać spadające z góry owoce.


MISTRZOSTWA E-SPORT W OSU!
Mistrzostwa osu! to turniej, w którym biorą udział reprezentanci wielu krajów, w tym również z Polski. Nasi reprezentanci znajdowali się już na podium, np. w 2017 roku. Z tabel wynika, że najczęściej wygrywają azjatyckie państwa, ale są tam również Stany Zjednoczone, a Polska wygrała pierwsze miejsce tylko raz, bo oczywiście trafiały się też drugie i trzecie miejsca!

0 Komentarzy

© Copyright GrynaPlus.pl 2018-2022
cookie

Korzystając z tej witryny wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookie (więcej informacji)