grynaplus

GRYNAPLUS

Ładowanie...

grynaplus

GrynaPlus

banner-badge

Blog

Znajdują się tu wszystkie artykuły napisane przez naszych użytkowników!

6

blondi69

2 lata temu

The sims 4 - recenzja

The Sims 4 to gra, w której możesz się zdenerwować i zrobić wściekłą kupę do toalety. To gra, w której, jeśli wystarczająco długo czytasz książkę o psotach, możesz przekonać inną osobę, aby przemierzała okolicę. To gra z opcją brania prysznica w taki sposób, aby Twój Sim wyszedł z niej z uczuciem "flirtu". I jeśli to nie jest eufemizm dla dawania sobie mydlanego widzenia w łazience, to nie wiem, co jest.

The Sims 4 to najnowsza odsłona podbijającej świat serii wirtualnych domów dla lalek, bardzo unikalnego zestawu wieloletnich gier, które niezawodnie pojawiają się w wersji lekkiej i szkieletowej, po czym tuczą się dzięki zawartości do pobrania i pakietom rozszerzeń o różnej jakości. Z biegiem lat stają się groteskowymi i nadętymi latarniami korporacyjnego cynizmu, aż w końcu zrzucają z siebie tę obrzydliwą poczwarkę i wyłaniają się odrodzone i nagie, jako kolejny numerowany sequel, pozbawiony wszystkich swoich finezji i gotowy do przejścia wszystkiego od nowa.

Tak więc oczywiście brakuje tu wielu rzeczy. Wiele z tego można było się spodziewać: zwierzaki nigdy nie były w grze waniliowej i zawsze pojawiały się gdzieś w okolicach pierwszego lub drugiego dodatku. Asortyment ubrań jest dość bogaty, ale bardzo ogólny, podczas gdy opcje mebli wydają się szczególnie ograniczone. Istnieje tylko osiem opcji kariery (w sumie seria ma już ponad sześćdziesiąt), choć pozwalają one wyspecjalizować się na jeden z dwóch sposobów po osiągnięciu pewnej rangi w wybranym zawodzie. W przyszłości będzie więcej mebli, ubrań, karier i kotów. Wszystko to przyjdzie później.

Niektóre z tych braków są mniej oczywiste i nieco bardziej drażniące dla fanów serii. Create-a-Style, który czuł się jak właściwy sposób podejścia do projektowania wnętrz w The Sims, zniknął. Brak basenów jest najbardziej zaskakującym i jak dotąd niewyjaśnionym odejściem od poprzednich gier, podobnie jak regres z posiadania dzieci przechodzą przez etap malucha, zamiast ewoluować z łóżeczka do pełnoletniego dziecka w jeden przypuszczalnie zalany hormonami dzień.

Możesz zadzwonić jeszcze pokojówka posprzątać swój dom, ale jeśli jest sposób, aby zadzwonić naprawiacz, nie odkryłem go. Zamiast tego każdy sim, którego kontrolujesz, w końcu stanie się ekspertem technicznym dzięki swojej zdolności do niszczenia przedmiotów w swoim domu poprzez codzienne użytkowanie. Inne umiejętności, takie jak gotowanie, są łatwiejsze niż kiedykolwiek, aby dowiedzieć się poprzez brutalne powtarzanie. Śmierć przez porażenie prądem i pożar domu są prawdopodobnie nadal gdzieś tutaj, ale są one znacznie mniej prawdopodobne, aby się zdarzyć.

Rzeczy czują się nieco bardziej kliniczne, dużo czystsze i mniej sflaczałe. Simowie wrócili do teleportowania się między miejscami, w których muszą być, zamiast jazdy samochodem, co, choć oczywiście mniej realistyczne, ogranicza wiele czasochłonnych dziwactw, gdy małe wirtualne fusspoty dowiadują się, jak dotrzeć do swoich pojazdów. Simowie wstają z łóżka bez narzekania przez pół godziny, ich poranne rutyny są łatwiejsze do opanowania, a ich potrzeby są ogólnie bardziej wyrozumiałe.

Czy te brakujące kawałki mają znaczenie? Tylko jeśli zależy ci na tyle, by zauważyć, że ich nie ma, w którym to przypadku prawdopodobnie jesteś już zdecydowany na The Sims 4. W większości przypadków, wypatroszenie uwolniło Maxis do ponownego skupienia się na tworzeniu bardziej stabilnej gry na znacznie ulepszonym silniku, który może być lepiej przygotowany do radzenia sobie z ekspansją w nadchodzących latach.

Sąsiedztwa zostały przerobione, prawdopodobnie z myślą o takiej ekspansji. Teraz istnieją dwa światy, jeden zielony, trawiasty, podmiejski niceville, drugi czerwonawy, pustynny dustbowl. Każdy z nich zawiera mniejsze dzielnice składające się z czterech do sześciu domów lub działek publicznych, które po załadowaniu możesz przemieszczać, by zobaczyć innych lokalnych simów zajmujących się swoimi sprawami. Aby przejść z jednej parceli do innej w tej samej dzielnicy potrzebny jest bardzo krótki ekran ładowania.

To niekoniecznie jest krok wstecz. The Sims 3 miało ambicje renderowania tak dużego kawałka świata, jak to tylko możliwe w danym momencie, aby stworzyć w pełni symulowaną społeczność, społeczeństwo, które tykało w tle, nawet gdy skupiałeś się na tym, co pojedynczy Sim jadł na obiad. W The Sims 4 Maxis postanowiło pójść w przeciwnym kierunku, skupiając symulację na tym, co dzieje się wewnątrz czaszek Simów, a nie poza granicami ich domów.

Wracamy do symulacji podstawowych rutynowych czynności, zarządzania potrzebami Simów tak, aby wychodzili do pracy wypoczęci, wyszorowani i z pustymi łopatkami, zarabiając coraz więcej pieniędzy, za które mogą kupić ładniejsze meble i większe domy. Wracają do domu zmęczeni i głodni, mając tylko tyle godzin w ciągu dnia, by ugotować posiłek i, miejmy nadzieję, podszkolić się w umiejętnościach potrzebnych do rozwoju ich kariery. Weekendy są przeznaczone na spotkania towarzyskie i organizowanie przyjęć.

Jest to nadal niewiarygodnie szczegółowa i zabawna symulacja życia. Brudne talerze muszą być czyszczone i odkładane na miejsce, kosze muszą być opróżniane, toalety muszą być odetkane, a kałuże moczu wyczyszczone. Złe zapachy w kuchni wpływają na nastroje Simów, posiłki można dzielić z przyjaciółmi, a romans można wywołać przez uporczywe flirtowanie. Źli kucharze przypalają jedzenie, ich animacje gotowania mają ich upuszczanie solniczek na patelnie i kaleczenie palców. Dobrzy kucharze łapią noże, przewracają patelnie i tańczą po kuchni jak cyfrowe Ainsley Harriotts.

Umiejętności są ulepszane poprzez częste używanie, ze znajomymi i satysfakcjonującymi zielonymi paskami postępu pojawiającymi się nad głowami uczących się Simów. Nie jest to bardziej widoczne niż wtedy, gdy Sim uczy się grać na instrumencie muzycznym, a jego wysiłki powoli postępują od boleśnie amatorskiego brzdąkania na pianinie do bezwysiłkowych, pełnych i poruszających koncertów fortepianowych. To jak pasek postępu, z tą różnicą, że możesz go usłyszeć.

Ważne jest, aby przy liczeniu tego, co przeszło, a co nie z The Sims 3 do The Sims 4, pamiętać, dlaczego The Sims jest tak wciągającą grą. Ta gra jest nadal potężnie uzależniająca, z jej szybkimi cyklami dzień-noc i rutyną pracy od poniedziałku do piątku, w jakiś sposób odłączając twój wewnętrzny zegar i pozwalając, by całe wieczory w świecie rzeczywistym mijały niezauważone.

Największą i najbardziej opisywaną zmianą są nowe nastroje, które wszyscy Simowie noszą ze sobą. Domyślnie Sim będzie czuł się Dobrze, choć dowolna liczba rzeczy może wywołać nowy nastrój, który przejmie kontrolę. Nieudany żart spowoduje nastrój Zażenowania, czytanie książki sprawi, że Sim poczuje Skupienie, a szybki prysznic doda mu energii.

Każdy z tych nastrojów spowoduje, że Twój Sim będzie miał jedno z wielu pragnień związanych z tym nastrojem. Na przykład, Energiczny Sim będzie chciał pobiegać. Zawstydzony Sim będzie chciał schować się pod kołdrą. Pewny siebie Sim będzie chciał sikać jak mistrz lub poznać nowego przyjaciela. Spełniając te pragnienia, zdobywasz punkty aspiracji, które możesz wydać na nagrody.

Te nagrody są dziwne rzeczy, gra-breaking eliksiry, które sprawiają, że sim chude i młode, lub dać im nadludzką cechę, która oznacza, że nie muszą już jeść lub spać. Dziwne jest to, że gra trzyma te nagrody w takim poważaniu, ponieważ używanie ich czuje się samozniszczające w kontekście gry jako właściwej symulacji życia. To, że są one efektem końcowym spełniania pragnień, które generuje nastrój Sima, sprawia, że system nastrojów czuje się nieco zbędny.

Simowie powinni rosnąć grubi i starzy i umierać na oczach swoich grubych, starych mężów i żon. Spełnienie pragnienia złego Sima, by przewrócić kosz na śmieci, nie powinno pozwolić mu czerpać z fontanny młodości.

Jednak to, gdzie nastroje poprawiają grę, to zakres nowych interakcji, które każdy z nich odblokowuje, oraz to, jak te nastroje wpływają na wydajność pracy. Jeśli Sim czuje się Rozbawiony, może na przykład ugotować partię naleśników z gumijagód. Jeśli jest Energiczny, może szorować toaletę z dodatkowym zapałem. Nawet animacje zwykłych interakcji są zależne od nastrojów: Simowie będą gotować ze złością, jeśli mają na to ochotę, rozbijając garnki, lub robić owczą kupę po upokorzeniu. Ich głosy i wyrazy twarzy będą się zmieniać, aby dopasować się do ich nastroju.

Twoja praca przydzieli Ci dwa lub trzy cele do spełnienia, zanim możliwe będzie otrzymanie awansu: mianowicie awans w pewnej umiejętności lub rodzaju interakcji z innym Simem. Pójście do pracy w określonym nastroju zwiększy Twoje szanse na awans, zamieniając poranki w kwestię mycia i karmienia Sima, zanim postawisz go przed szczególnie znaczącą rzeźbą, aby przepoić go, powiedzmy, nastrojem Skupienia.

Wielozadaniowość sprawia, że załatwianie spraw jest jeszcze łatwiejsze. Simowie mogą teraz wykonywać kilka czynności jednocześnie: na przykład jeść płatki, oglądać telewizję i prowadzić rozmowę. Taka drobna zmiana rewolucjonizuje całą atmosferę gry, zwłaszcza na przyjęciach lub w miejscach publicznych, gdzie Simowie mogą teraz prowadzić właściwe rozmowy towarzyskie w odpowiednich grupach.

Simowie nie muszą już gwałtownie przerywać dyskusji, aby podnieść łyżkę lub zjeść kanapkę, albo wyciągać innego Sima z poprzedniej rozmowy, aby opowiedzieć mu dowcip, zamiast tego wszystkie interakcje łączą się w jedną płynną akcję, która jest dzielona między pół tuzina ludzi. To zadziwiające, że The Sims kiedykolwiek działało w inny sposób.

Co jeszcze. Tryb budowania pozwala teraz na upuszczanie całych pomieszczeń na działkę, a następnie przeciąganie ich ścian w celu zmiany ich kształtu. Możesz regulować fundamenty, aby podnosić i obniżać podłogi. Obiekty można ustawiać z nieco większą precyzją niż zwykle, zwłaszcza obiekty umieszczane na blatach stołów i innych powierzchniach. A narzędzia do tworzenia Simów są znacznie bardziej rozbudowane niż poprzednio, rezygnując z suwaków i pozwalając na chwytanie kości policzkowych kursorem myszy i wykręcanie ich w górę i w dół twarzy niczym szalony chirurg.

I już teraz galeria online kreacji użytkowników generuje kilka interesujących treści, takich jak obsada i plan serialu Przyjaciele odtworzony w The Sims 4.

To wszystko jest urocze i będzie jeszcze bardziej urocze, nawet jeśli całe to przedsięwzięcie sprawia wrażenie, jakby Maxis wcisnęło gigantyczny przycisk reset i straciło mnóstwo niezapisanego postępu. Nie ma basenów, ale są nastroje. Nie ma maluchów, ale można trzymać talerz z jajecznicą, jednocześnie prosząc sąsiada o seks.

Lepiej skupić się na tym, co The Sims 4 jest, a nie na tym, co nie jest. The Sims 4 jest dobry, jeśli trochę zwykły w porównaniu z eksplodującym cyrkiem kolorowej zawartości, która ozdabia poprzednie gry z serii, pakiety ekspansji zaśmiecone psami i duchami, hobby i wakacjami, których teraz nie można znaleźć.

Wróciliśmy do czystej kartki, i jest to prawdopodobnie najczystsza, najbardziej stabilna i najbardziej gotowa do budowy kartka, jaką Maxis do tej pory położyło.

0 Komentarzy

Ostatnie wpisy