grynaplus

GRYNAPLUS

Ładowanie...

grynaplus

GrynaPlus

banner-badge

Blog

Znajdują się tu wszystkie artykuły napisane przez naszych użytkowników!

10

Nieska

12 miesięcy temu

Wiedżmin 2 opis gry akt II (Ścieżka Roche'a)

Jeżeli w akcie I zdecydowaliśmy się poprzeć Vernona Roche'a i wykonać dla niego zadanie Śmierć zdrajcy udamy się razem z Vernonem Rochem do obozu wojskowego Keadwen, gdzie będzie się odbywać większość zadań
Preludium do wojny: Kaedwen
Misja ta rozpoczyna się zaraz po rozpoczęciu aktu II Wcielamy się tutaj w rolę króla Henselta, którym udajemy się na rozmowę z szlachtą aedirn w towarzystwie czarodziejka Detmolda i czarodziejki Sheali de Tancarville . W zamian za uznanie pełnej władzy Henselta chcą 100 tyś oreneów oraz tytuły markizów możemy dać im połowę żądanej przez nich kwoty bez tytułów lub nic im nie dać ta decyzja nie będzie mieć jednak żadnych konsekwencji na wydarzenia Fabuły.
Chwilę później na miejsce negocjacji zjawi się książę Stennis syn zmarłego króla aedirn Demawenda oraz Saskia przywódczyni powstania chłopów i nieludzi by wspólnie negocjować z Henseltem. Możemy pozwolić mówić Saski, która zaproponuje nam pojedynek, gdy się zgodzimy, będziemy walczyć tylko z Saskią, natomiast jak odmówimy pojedynku lub nie pozwolimy dziewczynie dojść do słowa zaatakuje nas cała armia. Po walce Henselt rozbije głowę kapłana księcia Stennisa co aktywuje klątwę. Po tym wydarzeniu znów zobaczymy Geralta, który uda się do obozu Keadwen z Vernonem Rochem na początku nie zostaniemy przyjaźnie przywitani z powodu, że myślą że Wiedźmin jest królobójcą, gdy jednak zobaczymy działanie klątwy natychmiast pobiegniemy na miejsce negocjacji z Vernonem Rochem. Celem Geralta będzie zadowolony zabijanie upiorów i udanie się razem z królem Henseltem czarodziejami i Rochem do obozu w trakcie podróży warto by podejść do zwłok księcia Stennisa, przy którego ciele będziemy mogli znaleźć dobry miecz stalowy. Gdy już dotrzemy na miejsce Henselt wyznaczy Dziesiętnika Zyvika do odprowadzania nas po obozie i zaprowadzenia później na spotkanie z nim.
Jeżeli jednak nie chce się nam zwiedzać, możemy przekonać Zyvika znakiem aksji w czasie rozmowy z Henseltem zleci ci on zdjęcie klątwy.
Teoria spisku
Zadanie to rozpoczyna się zaraz po zakończeniu rozmowy z Henseltem, zostaniemy zaproszeni do rozmowy z Detmoldem, wyjawi nam, że znakiem rozpoznawczym spiskowców są kwadratowe monety z rybią łuską, aby zdobyć informacje do zadania, należy wykonać zadanie Rzeźnik z Cidaris lub zadanie w piwie prawda
Rzeźnik z Cidaris
Aby zdobyć to zadanie, należy udać się w okolice kantyny, gdzie zobaczymy kłótnie między Manfredem, a jego synem Swenem
Należy udać się do kantyny, gdzie Manfred opowie nam, że jego syn chce walczyć na arenie z Letande Avetem, zwanym Rzeźnikiem z Cidaris, Geralt ma możliwości zaproponowania pomocy w zamian za informację;
Potem udać się do Swena, który spyta się, dlaczego mu pomagasz, jednak, co odpowiemy, nie wpłynie na przebieg zadania po walce Manfred dowie się, że siedziba spiskowców znajduje się w i aby się dostać, należy poprosić o usługę Świszczącej Zosii i powiedzenie jej hasła, aby twój uśmiech rozwarł dla mnie bramy raju
W piwie prawda
Drugim sposobem na zdobycie informacji jest wykonanie zadania W piwie prawda zadania te nie wykluczają się, więc będzie można je wykonać, oba
W obozie Kaedweńczyków natkniesz się na  pijanych żołnierzy wołających Odrina, którego znajdziemy pod jaskinią, idąc w stronę zachodu od obozu Keadwen.
Należy pomóc mu wstać i kierować się do obozu Keadwen jednak przed bramą zaczepi nas strażnik, aby wejść do środka, należy wybrać opcję to mój jeniec, przesłuchuję go wtedy wejdziemy do środka bez żadnych problemów lub można też przekupić strażnika i dać mu 30 orenów. Po zebraniu jego przyjaciół udamy się z nimi do kantyny, aby uzyskać informacje, należy wybrać opcję, wszyscy boją się Henselta oraz gdy będą pytać, dlaczego się tym interesujemy, powiedzieć, że potrzebujemy informacji, wtedy dowiemy się od Odrina potrzebnych informacji, które również można było zdobyć w zadaniu Rzeźnik z Cidaris.
Po zdobyciu informacji będzie można kontynuować zadanie teoria spisku warto jednak wcześniej powiadomić Detmolda o miejscu spiskowców, ponieważ wtedy wyślę nam wsparcie swoich żołnierzy, gdy dotrzesz na miejsce dojdzie do walki, w której zabijamy Trauta i zdobywamy zbroję seltkirka wykonując przy tym zadanie symbol odwagi będącym jednym z 4 przedmiotów związanych z bitwą i potrzebnych do odczynienia klątwy
Klątwa krwi 
Zadanie to otrzymamy po naszej pierwszej rozmowie z Detmoldem, od którego zdobędziemy informacje o klątwie, którą rzuciła Sabrina.
W pierwszej kolejności w zadaniu będzie trzeba zbadać stos na miejscu, znajdziemy również żołnierzy związanych z zadaniem zabłąkane owieczki. Po zbadaniu stosu Geralt dojdzie do wniosku, że istnieje sposób odcięcia króla od klątwy przed odtworzeniem przebiegu wydarzeń z czasów egzekucji łączenie z udziałem króla Henselta. Konieczna do tego będzie włócznia, którą przebito Sabrinę
Na początku można udać się do obozowego sprzedawcy reliktów, jednak mężczyzna stwierdzi, że nie ma pojęcia, co się stało z włócznią Po więcej informacji kupiec odeśle cię do Natchnionego, który przez żołnierzy czczących Sabrinę jest uznawany za duchowego przywódcę.
Droga ku natchnieniu 
Jest to zadanie pojawiające się chwilę przed spotkaniem z Natchnionym. Aby dowiedzieć się, gdzie znajduje się włócznia, można postąpić na dwa sposoby, można zapłacić Natchnionemu lub dołączyć do jego wyznawców dołączenie do jego wyznawców, jest dość proste, należy udać się w wskazane miejsce i przemedytować do godz 20 oraz wypić daną od niego miksturę i przeżyć objawienie po zapłacie lub dołączeniu do wyznawców, dowiesz się, że włócznia znajduje się u sprzedawcy reliktów z obozu Keadwen.
Klątwa krwi
Po otrzymaniu informacji udajemy się ponownie do sprzedawcy relikwii, aby dowiedzieć się za darmo, co się stało z włócznią, użyj perswazji, aksji lub zastraszenia. Dowiemy się mężczyzna sprzedał włócznię dowódcy komanda Scoia'tael poznanemu już przez nas wcześniej Iorwethowi, który znajduje się po drugiej stronie, mgły w Vergen. Aby się tam udać, należy porozmawiać z Detmoldem, który da odpowiednie wyposażenie wcześniej, warto jednak porozmawiać z Zyvikiem, żeby opowiedział o bitwie o Vergen, co przyda się w późniejszym zadaniu. Po rozmowie z Detmoldem zaczepi nas Zoltan, który będzie chciał razem z nami udać się do Vergen. Gdy już dotrzemy do bram Vergen spotkamy tam przyjaciół Geralta Yarpena Zigrina i Skalena Burdona, którzy opowiedzą nam o pozostałych przedmiotach potrzebnych do odczarowania mgły
Symbol nienawiści 
Krasnoludy powiedzą nam, że sambol śmierci znajduje się w rękach Saski. Zoltan spróbuje zdobyć miecz i powie, żeby spotkać się z nim w kopalni niedaleko Vergen na miejscu spotkania poza Zoltanem będzie czekać na nas również Saskia, ponieważ Zoltanowi nie udało się zdobyć miecza na szczęście Saskia bez żadnych problemów zgodzi się oddać swój miecz będący symbolem nienawiści oraz powie nam, że włócznia Iorwetha znajduje się u Skalena, który wygrał ją w kości, aby zdobyć wspomnianą włócznie, będzie trzeba wygrać z nim w kości
Symbol śmierci 
Jest to zadanie, w którym musimy znaleźć kolejnym przedmiot niezbędny do odczynienia klątwy, tym przedmiotem jest sztandar burej Chorągwi, który znajduje się w katakumbach niedaleko Vergen. Jednak jest on pilnowany przez ducha.
Sztandar Burej Chorągwi będzie można zdobyć na dwa sposoby, pierwszy to walka z duchem lub oszukanie go, że należeliśmy do Burej Chorągwi, wtedy zapyta nas o kilka wydarzeń, poprawne odpowiedzi to
Kolejno coś ci się pomyliło, Menno Coehoorn, Coehoorn nie żyje, Vandergrift i Seltkirk, Wyprowadził nas kapłan. 
Gdy już wykonane powyższe zadania do pełni przedmiotów będzie nam brakować już tylko Symbolu wiary, który znajduje się w rękach króla Henselta, aby go od niego otrzymać, należy najpierw jednak odciąć go od klątwy.
Po przejściu przez mgłę spotkamy ludzi Roche'a, którzy zabili kilku żołnierzy Nilfgaardu, Geralt dowiaduje się, że chwilę wcześniej Mgły wyłoniła się dziewczyna z figurką podobną do Triss. Wiedźmin zrozumie, że to Triss w kompresji artefaktowej i razem z Vernonem Rochem udaje się do obozu Nilfgaardu. Wiedźmin i przywódca niebieskich pasów nie dotrą jednak na miejsce na czas i Nilfgaardczycy odpłyną razem z Triss. Geralt będzie chciał płynąć za nimi, jednak Vernon Roche wyjaśni nam, że Henselt nas nie puści, dopóki nie rozwiążemy problemy mgły oraz domyśli się, że udali się do Loc Muinne. Nie pozostanie nam w tej sytuacji nic innego jak kontynuowanie naszej pracy. udaj się do Henselta i powiadom go o swojej gotowości do odprawienia rytuału. Gdy pojawicie się na miejscu będzie trzeba pokierować Henseltem w celu usypania kręgu kolejnośc usypania kręgu to do skamieniałego chleba,
do czarnych świec, do czaszki kozła, do wypalonego drzewa, do kruczego truchła,
do kwaśnego mleka, do czarciego koła można również to zrobić w odwrotnej kolejności. Po podpaleniu kręgu znakiem igni pojawią się upiory po walce z nimi Henselt zaprosi cię do swojego namiotu i obieca oddać swój amulet, który jest symbolem wiary.
Symbol wiary
Gdy udamy się do namiotu, spotkamy delegację Redani, którzy przedstawią, kto dziedziczy tron Temeri jednak chwilę później do namiotu, wejdą, przyjaciele Letho, Serrit i Egan z zamiarem zamordowania Henselta, zostaną jednak powstrzymaniu przez Geralta. Egan zginie podczas walki, natomiast Serritowi uda się uciec. Detmold zaproponuje użycie nekromancji, dzięki której będzie można wejrzeć w wspomnienia Egana na co zgodzi się król Henselt. W trakcie rytułału dowiemy się gdzie znajduje się kryjówka królobójców oraz że z królobójcami współpracowała czarodziejka Sheala de Tancarville. Gdy dotrzemy na miejsce, Sheala jednak postanowi wyeliminować dowody a nasz stary przyjaciel Serrit umrze przy nas.
Po tym wydarzeniu należy wrócić do Detmolda, który odda nam amulet Henselta i będziemy już mogli usunąć klątwe. Po zdjęciu klątwy Geralt odzyska pamięć i obudzi się obok Jaskra w. Dowie się od niego, że Henselt zwlekał z attakiem na Vergen, dowiedział o spisku oraz że Detmold oszalał z powodu, że Henselt nie był zadowolony, że Detmold nie powiedział mu o spisku. Jaskier również dowiedział się gdzie znajduje się miejsce spiskowców gdy dotrzemy na miejsce okaże się że przywódcą spiskowców jest nas towarzysz Vernon Roche. Niestety, gdy wrócimy z Vernonem do obozu Keadwen, okażę się, że Henselt kazał powiesić niebieskie pasy za namową Detmolda oraz zgwałcić jedyną kobietę w niebieskich pasach Ves. Vernon będzie wściekły i razem z Geraltem uda się do Vergen w celu złapania Sheali i Letho oraz wyrównania rachunków. W trakcie podróży spotkamy Detmolda, niestety jednak ucieknie, gdy dotrzemy do miejsca, gdzie miała znajdować się Sheala, ona ucieknie do Loc Muinne, jednak do chaty wejdzie Henselt po pokonaniu żołnierzy do chaty wejdzie Roche i przyjdzie nam podjąć istotną dla fabuły decyzję, mianowicie zdecydujemy o życiu monarchy. Możemy pozwolić Vernonowi zabić Henselta lub przekonać że nie warto dla Henselta dołanczać do ściaganych przez siebie morderców. Po podjęciu decyzji rozpocznie się akt III
 
 
 
 
 
 
 
0 Komentarzy

Ostatnie wpisy