logo

GRYNAPLUS

Ładowanie...

grynaplus
icon-badge

Blog

Znajdują się tu wszystkie artykuły napisane przez naszych użytkowników!

11

KAAROOL

3 miesięce temu

Wiedźmin - opis gry

                                                         Cześć! W dzisiejszym artykule opiszę gre Wiedźmin !

           Informacje podstawowe:
    -data premiery: 17 maja 2011
    -producent: CD Project RED
    -platformy: Microsoft Windows, macOS, System Software 5
    -oceny:  PC: 9,5/10, konsole: 9,5/10
    -gatunek: horror, fabularny, otwarty świat, przygodowa gra akcji, hack and slash

          Opis fabuły -  Akcja gry Wiedźmin toczy się w roku 1270, czyli pięć lat po Wojnie Królestwa Północnych. Głównego bohatera, czyli Geralta   poznajemy, gdy jest niemal wykończony ucieczką, przed ścigającym go Dzikim Gonem, który chciał go zabić. Z kłopotów ratują go jego starsi, zaufani   znajomi. Lambert oraz mistrz Wiedźminów Vesemir. Rannego Geralta zabierają do swojej siedziby, którą założył się Kaer Morhen.
            Dziki Gon - Jest to przeklęta armia upiorów, na które najczęściej można natknąć się zimą, jesienią, i okresie przedzimiennym, przeważnie   wieczorami i nocą. Latają one po niebie z   ,,kościstymi końmi''. Jeżeli ktokolwiek z mieszkańców tylko ujrzał orszak Dzikiego Gonu, dostawał ataku   paniki, i szału co zwykle skutkowało dołączenie do orszaku czerwonych jeźdźców, bez   względu na konsekwencje. Po czasie około dwuch lub trzech dni   wracał na ziemie do swoich rodzin, nie pamiętająj co się z nim działo, i jak się tam znalazł.
  Dowódcą Dzikiego Gonu jest Eredin, zwany również jako krwawy Eredu, a jego oddział to Dearg Ruadhri, czyli krwawi Czerwoni jeźdźcy. ( Nazwa   ,,Czerwoni Jeźdżcy'' wzieła się od tego, że   przelatując nisko nad ziemią zabijały każdą istite żyjącą, nawet najstraszniejsze potwory, nie mówiąc o   ludziach ... )

            Spokój w państwie nie trwa zbyt długo, ponieważ chwile po przygodzie Geralta Kaer Morhen zostaje pobity, i okradnięty przez złodzieji, zwanych,   i znanych jako Salamandrą. To zorganizowana grupa przestępcza, którą dowodzi zerrikański mag Azar Javed. Ten mag napada za wszelką cene tylko na   Wiedźminów, by przejąć ich akademię Wilka. W ataku na maga Azarda Javedena uczestniczy także płatny zabójca wynajęty przez Wiedźminów, obecni   są również inni magowie, i Magistrowie. Wiedźmini zaopatrzyli się też w człowieka z legendarnym potworem, który jest maszynką do zabijania. Potwór   zwie się przeraza. Kiedy przychodzi czas walki Geralt, i inni wiedźmini stawiają czoła walce, a Magistrowie, i Magowie uciekają z tajemnicami   Wiedźminów. W starciu z zbójami ranna zostaje kochanka, a zarazem przyjaciółak Geralta, czarodziejka Triss Merigold. Po tych wydarzeniach Geralt,   Vesemir, Lambert oraz Eskel ruszają w cztery strony świata, w celu zdobycia potrzebnych informacji o Salamandrze. Wiedźmin Geralt wędruje na   Południe, gdzie po kilku godzinach drogi trafia do stolicy Temerii. 

                                 

                 Wiedźmin na przygranicznej wiosce przy stolicy spotkał swoją starą przyjaciółkę o imieniu Shani. Opowiada mu ona o zmianach w stolicy, oraz   o wydarzeniach które wydarzeły się przez pięć lat, podcasz jego nieobecności. Okazuje się że wioskę atakuje straszna poczwara. Geralt postanawia ją   zabić, dla dobra miasta. Wiwaty nie potrwały zbyt długo, gdyż po kilku dniach Geralt został aresztowany przez władze. Z więzienia uwalnia się poprzez   zabicie strażnika Kuroliszka. Dzięki Zygfrydowi, zaufanemu rycerzowi Zakonu Płonącej Róży, Wiedźmin odkrywa nieznaną przez wielu obywateli miasta   siedzibę zaufanego detektywa Raymonda Maarloeve’a. Wraz z nim Geralt prowadzi śledztwo przeciw zorganizowanej grupie przestępczej. W powolnym   ślectwie odkrywają niecne chęci spisku  przez Azara Javeda. Dowiadując się o tych zachętach Wiedźmin odwarza się wejść do Świętej, Legendarnej   wierzy   maga na Bagnach. Ponieważ według opini Raymonda, to tam znajdzie odpowiedzi na wszelkie krępujące go pytania. Gdy udaje się mu po   czasie   zebrać wszystkie pradawne księgi okazuje, się że wcześniejsze jego podejrzenia nie były bezpodstawne. Okazało się że Raymond tak naprawdze   nazywał się Javed. To on zabił wcześniej detektywa, by samemu poprowadzić go do swoich zamirzonych celów.
 Po dramatycznej prawdzie na Bagnach, Wiedźmin budzi się  w prywatnwm apartamencie, który należy do Triss na polach handlowych.
 Otrzymał on od niej dokumenty, które upoważniają go do bezpiecznego, i bezprolemowego podrużowaniu po polach handlowych. Ten dokument   ułatwia mu eksplorację miasta. Geralt w mieście rozwiązuje sprawę podrobionych glejtów przez oszustów, pod nieobecność króla Foltesta. Wiedźmin   dostał za to zaproszenie od bogatego kupca Leuvaardena, które odbyły się w karczmie położonej w Nowy Narakort, dowiaduje się o finansowaniu   Salamandry, której poszukuję przez Addę która jest córką króla, i następczynią tronu. 
 To śledztwo prowadzi Geralta do trzech kryjówek salamandry. Ich lokalizacja to ciężko dostepne, lub niepodejrzane miejsca, jak bagna, oraz placu handlowym. Ostatecznie rozbija on w bohaterski sposób tajemniczą szajkę rzezimieszków dzięki pomocy Zakonu Płonącej Róży, lub wiewiórek.
Po tym wydarzeni dochodzi do niespowanego starcia magistra z Wiedźminem, w którym ostatecznie wygrywa Geralt, dzięki pomocy kikimor najemnik w niespodziewany sposób traci życie.geralt, zaś Geralt powoduje się zapadnięcie się tuneli ulukowanych pod Wyzimą. Po wyjściu na świeże powietrze czeka na niego Adda która otoczyła go wraz z żołnierzami króla. Wiedźmin został przez ten czyn oskazony o zdradę, oraz miał za ten czyn zostać zabity, lecz Geralta po raz drugi ratuje Triss.

                                     
 
                 Gerlt w pierwszej odsłonie doświadcza wielu przygud. Zachowuje się bezmyślnie zawalając tunele. 
Przez elfy, i inne mniejsze stworki został nazywany Gwynbleidd, ze względu na jego siwe włosy, w tak młodym wieku, ( Biały Wilk )
                 Zapaz po porodzie Geralt został oddany przez matkę do Wiedźmińskiej SZkoły Wilka. Odebrał go tam Vesimir, który był w tamtych czasach miszczem Wiedźminów. W czasie treningów na wiedźmina został poddany próbie, zwanej ,,próbie traw''. Ta próba miała na celu przetestowanie młodzieńców, czy nadają się na zostanie Wiedźminami. Próbę ku zdziewieniu miszczów Wiedźmińskiej szkoły przezeszedł niespodziewanie dobrze, przez co zapunktował u Vazimira jako chłopeic. Wynikiem tych działań jest wrodzony dar brak pigmentu. Polegała ona na tym, że jego włosy, oraz miecze były bezbarwne. W wynikach mutacji zyskał większą odporność, oraz szybszy refleks.

Mam nadzieję, że zachęciłem was do zagrania w Wiedźmin, oraz dość szczegółowo go opisałem. 
                 POZDRAWIAM KAAROOL!


0 Komentarzy

© Copyright GrynaPlus.pl 2018-2022