logo

GRYNAPLUS

Ładowanie...

grynaplus
icon-badge

Blog

Znajdują się tu wszystkie artykuły napisane przez naszych użytkowników!

16

Beginnerx

4 miesięce temu

Omówienie wszystkich rodzajów jednostek, budynków oraz hexów w Antiyoy

Antiyoy to turowa gra strategiczna, w którą można zagrać na urządzeniach mobilnych z systemem iOS lub Android. Spośród innych tytułów wyróżnia się swoim minimalistycznym stylem, całkowitym brakiem reklam oraz brakiem wszelkich mikro-transakcji. Gra posiada zarówno tryb singleplayer, jak i mutliplayer (ten jednak wymaga dodatkowej aplikacji Antiyoy Online). W tym artykule omówię wszystkie typy żołnierzy oraz budynków obronnych, jakie są dostępne w tej produkcji. Zapraszam :)

 

Rozdział 1. - Rodzaje jednostek

W tym rozdziale zostaną omówione wszystkie rodzaje jednostek.

 


Chłop

Początkowy koszt: 10 dolarów

Koszt utrzymania na turę: 2 dolary

Opis: Zwykły chłop to najtańsza jednostka w grze. Nie jest w stanie atakować przeciwników, ale bardzo przydaje się do zajmowania niezajętych lub niechronionych terytorium. Innym bardzo dobrym zastosowaniem jest niszczenie niechcianych drzew. Dzięki stosunkowo niskiej cenie, możesz kupować tę jednostkę w dużych ilościach i nie martwić się przy tym, że zrujnujesz swoje przychody.

 


Włócznik

Początkowy koszt: 20 dolarów

Koszt utrzymania na turę: 6 dolarów

Opis: Podstawowy włócznik nie jest szczególnie potężną jednostką, jednak mimo wszystko często się przydaje w różnych sytuacjach. Potrafi zabijać najsłabsze jednostki (chłopów) oraz niszczyć zamki. Czasami jest też przydatny do blokowania słabszych ataków ze strony przeciwników.

 


Baron

Początkowy koszt: 30 dolarów

Koszt utrzymania na turę: 18 dolarów

Opis: Baron jest znacznie droższą jednostką od swoich poprzedników, jednak jest wart swojej ceny. Świetnie się sprawdza do rozbrajania przeciwnika, o ile jego wieże obronne nie są ulepszone do maksymalnego stopnia. Potrafi zabijać chłopów oraz włóczników. Nie polecam go jednak kupować w dużych ilościach, gdyż może to mieć bardzo wyniszczający wpływ na gospodarkę twojego państwa.

 


Rycerz

Początkowy koszt: 40 dolarów

Koszt utrzymania na turę: 36 dolarów

Opis: Rycerz jest najpotężniejszą (a zarazem najdroższą) jednostką, jaka istnieje w grze. Jego koszt utrzymania jest niemalże równy początkowej cenie. Jednak nie martwcie się, kupienie go może i zrównuje z ziemią waszą gospodarkę, ale za to wasza armia jest jak nowo narodzona. Otóz rycerz potrafi zdemolować wszystko, co tylko znajdzie na swojej drodze. Jedyną jednostką, która jest w stanie go pokonać jest inny rycerz.

 

Rozdział 2. - Obrona przed przeciwnikiem

W tym rozdziale zostaną omówione wszystkie rodzaje budynków obronnych.

 


Zamek

Początkowy koszt: brak

Koszt utrzymania na turę: brak

Opis: Kiedy powstanie nowa prowincja, w jej obrębie automatycznie zostaje zbudowany zamek, który stanowi jej centrum. Pełni zarówno funkcję obronną, jak i jest ważny dla ekonomii państwa. Chroni wszystkie pola dookoła siebie, czyniąc je niemożliwymi do zdobycia dla zwykłych chłopów. Inne jednostki natomiast nie będą miały problemu ze zbliżeniem się i zniszczeniem zamku. Jednym z głównych źródeł przychodu w Antiyoy są farmy. Jednak w postawowej wersji gry pierwsza farma musi być zbudowana koło zamku. Następne natomiast muszą być budowane koło siebie. Łatwo można więc dojść do konkluzji, że bez zamków nie byłoby żadnych farm, a gospodarka bardzo wolno by się rozwijała.

 

Standardowa wieża

Początkowy koszt: 15 dolarów

Koszt utrzymania na turę: 1 dolar

Opis: Standardowa wieża jest tanim sposobem na obronę w początkowych fazach gry. Może też posłużyć do spowalniania przeciwnika. Kiedy zostanie gdzieś zbudowana, wszystkie pola dookoła niej nie będą mogły zostać zdobyte przez chłopów oraz włóczników. 

 


Skuteczna wieża

Początkowy koszt: 35 dolarów

Koszt utrzymania na turę: 6 dolarów

Opis: Skuteczna wieża działa na tej samej zasadzie co standardowa. Jednak chroni przed większą ilością jednostek. Otóż jedyną jednostką, która jest w stanie zniszczyć takową wieżę jest rycerz. Wszystkie inne nie są w stanie się nawet do niej zbliżyć. Jest to więc bardzo skuteczne narzędzie w późniejszych fazach gry. Natomiast pamiętajcie, aby używać jej tylko, jeśli zajdzie taka potrzeba, gdyż budynki w Antiyoy nie mogą być zburzane. Oznacza to, że po postawieniu wieży, będziecie płacili 6 dolarów za rundę do końca rozgrywki, chyba, że zostanie ona zdemolowana przez przeciwnika.

 

Rozdział 3. - Inne budynki

Tutaj omówię pozostałe rodzaje budynków, jakie występują w grze.

 

Farma

Początkowy koszt: 12 + ilość posiadanych farm * 4

Zarobki na turę: 4

Opis: Farmy umożliwiają ci osiągnięcie wysokich przychodów bez posiadania ogromnego imperium zajmującego większość mapy. Dzięki nim twoje państwo może szybko osiągnąć dobrobyt, a armia rosnąć w siłę z szybością światła. Pamiętaj tylko, aby dobrze chronić swoje farmy. Większość graczy w pierwszej kolejności szturmuje właśnie na nie, gdyż jest to skuteczny sposób, aby zdestabilizować wrogie państwo.

 

Grób żołnierza

Początkowy koszt: brak

Zarobki na turę: brak

Opis: Groby żołnierzy powstają automatycznie w miejscach, gdzie niedawno polegli żółnierze. No kto by się spodziewał, prawda? Groby stoją tylko przez jedną turę. W następnych natomiast na miejscu grobów, powstają drzewa, które omówię nieco niżej.

 

Drzewo

Początkowy koszt: brak

Koszt utrzymania na turę: 2 dolary

Opis: Drzewa są dosyć problematyczną rzeczą w Antiyoy. Rozrastają się na prawo i lewo, niszcząc przy tym gospodarkę. Dlatego powinno się je wycinać jak najszybciej, zanim się rozrosną. W przeciwnym razie, przez naszą ignorancję możemy ponieść gigantyczne straty. Drzewa powstają na dwa sposoby: wyrastają w miejscach, gdzie kiedyś znajdowały się groby lub rozrastają się z miejsc, w których wyrosły naturalnie na początku gry.

 

Rozdział 4. - Rodzaje hexów

Cała mapa zbudowana jest z tzw. hexów. W ostatnim rozdziale, wytłumaczę jak zdobywać hexy oraz jakie dają korzyści.

 

Neutralny hex

Opis: Neutralne hexy, to takie, które nie zostały jeszcze uznane przez żadne państwo. Można je zdobyć wysyłając tam zwykłych chłopów. Po zdobyciu hexa, trzeba jednak pamiętać, że może być potrzebna ochrona, aby utrzymać pole, jako swoje terytorium.

 

Zdobyty hex

Zarobki na turę: 1 dolar

Opis: Na zdobytych hexach możemy budować dowolne budynki oraz stawiać dowolnych żołnierzy. Jeśli gramy na dyplomacji, możemy również handlować swoimi hexami z innymi państwami. Pamiętaj jednak, że sprzedając hex, pozbywasz się również wszystkiego, co się na nim znajduje!

 

Hex przeciwnika

Opis: Grając na podstawowym trybie, w każdej chwili możesz zająć graniczące z twoim państwem, hexy przeciwnika, jeśli masz do tego odpowiednie siły zbrojne. Natomiast na dyplomacji, musisz najpierw wypowiedzieć wojnę swojej ofierze.

 

To już wszystkie typy wież oraz jednostek w Antiyoy. Mam nadzieję, że pomogłem osobom, które ogrywają ten tytuł, a osoby, które nie miały z nim jeszcze żadnej styczności, zachęciłem do wypróbowania. Jeśli artykuł wam się spodobał, możecie ocenić go poniżej oraz napisać jakiś komentarz. Tymczasem ja spadam i życzę wszystkim czytającym miłego dnia (lub też nocy).

0 Komentarzy

© Copyright GrynaPlus.pl 2018-2022